Pagina's

dinsdag 22 februari 2011

Tjilp, tjilp


Nee, ik mankeer niets aan mijn ogen en weet dat dit geen kippen zijn maar vogels. Deze rode zijn inmiddels al weg gevlogen naar mijn moeder.




Ze zijn zo leuk verlavend om te maken en komen uit het boek van http://elinepellinkhof.blogspot.com/ Dit boek had ik meegenomen uit de bieb en er staan zulke leuke dingen in om te maken.


Tot mijn verbazing zie ik eigenlijk nu pas dat ik nog geen paarse heb gemaakt, oei..dat kan natuurljk niet.




Uit het boek van Eline komen ook de patroontjes voor deze bloemen want die kip komt er echt wel, alleen dan anders aangekleed, niet door jurkjes ed maar mbv van oa deze bloementjes





Ook aan de betonnenkip wordt iedere dag gewerkt. Heerlijk even in het zonnetje (met jas en das) deze kip insmeren met vloeibaarrubber zodat ik straks een stevige mal heb om in te gieten.
Dat "hoedje"wat er voor staat wordt ook ingesmeerd want die wil ik ook gaan gieten alleen moet ik daar nog wel even mijn hoofd over breken want deze is hol van binnen. Dit gaat mij uiteraard niet lukken maar ik moet er toch iets opvinden dat ik er een stok in kan zetten zodat ze in de tuin kunnen staan.
Voor de "leukigheid" smeer ik ook het hart in , lijkt mij leuk om die te beschilderen en zomaal her en der neer te leggen.

Afgelopen zaterdag wilgentenen geknot bij mijn broertje in de achtertuin dus ik heb weer 4 bossen liggen waar ik straks weer heerlijk mee aan de gang kan gaan. En door al deze projecten komt het "tuinseizoen" er weer langzaam aan en ik vind het heerlijk!




Maar voorlopig is de beste plek nog om te vertoeven , dichtbij de verwarming. Sterker nog we liggen er de hele dag!!!

Ik ga weer lekker haken, hommelse groet van
Vrouw Hommel







16 opmerkingen:

  1. Kan je eens een keer een blogje wijden aan de betonnen kip?
    Ben wel benieuwd hoe je dat nu doet met een mal enzo.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ben je weer creatief bezig! Heerlijk! Je vogeltjes zijn superleuk! Die zou ik wel van vilt willen maken ...
    ♥ Barbara ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schattig die kleurige vogeltjes.
    Ben wel benieuwd hoe je kip gaat worden.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo dat zijn een heel aantal leuke projectjes! De vogeltjes zijn ook helemaal in bij mij ;-).
    Groetjes Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zou ook wel meer willen weten over je betonnen kip, leuke vogeltjes, gaan ze allemaal uitvliegen?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dank u voor u berichtje op mijn blog.
    Nieuwschierig als ik ben kom ik ook even bij u piepen.Mooi zeg wat je allemaal maakt zo creatief wat allemaal kan.
    Lieve groetjes Carine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat zijn je vogeltjes leuk, ik had ook een paarse verwacht;-)maar deze kleuren zijn mooi, ben benieuwd hoe je betonnen kip straks uitziet.Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een ontzettend leuke vogeltjes!

    Ik vind je blog zoiezo erg leuk om te volgen, en daarom heb je wat gekregen van me. Nieuwsgierig?

    Kijk op mijn blog (lapidoe.blogspot) en zie wat het is.

    Ik hoop dat je het leuk vindt!

    Lieve groet, Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuke vogels!
    Straks in mijn nieuwe tuin heb ik een grote treurwilg :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De lente is in aantocht met jouw mooie vogeltjes :D

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Karin,

    Nee, dat kan echt niet!!

    Een paarse hoort er zeker bij!! Dat boek is leuk he, ik heb het met mijn verjaardag gekregen.

    Je bent lekker bezig zo,ik geloof dat het voorjaar nog even op zich laat wachten. Hier is het koud, wind en regen!!

    Groetjes Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat maak jij ontzettend leuke dingen zeg! Ik ben helemaal niet een creatief iemand, en vind het echt prachtig als mensen dit kunnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Schattig, die vogeltjes!!! En ik ben zowaar ook aan het haken van bloemetjes geslagen. Weet nog niet wat ik er mee doe.Maar ik vind het al leuk staan als ze ergens bij elkaar liggen...Ben benieuwt naar de kip!!! Lieve groetjes Colourfullflowergirl

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo Karin,

    wat zijn je vogels schatig.

    sooooo ief.
    Erg goed gedan.

    groejes Conny

    BeantwoordenVerwijderen