Pagina's

woensdag 20 april 2011

Echt van alles wat

Ik had hier ook wel 5 berichten van kunnen maken maar ik ben geen dagelijkse blogger dus jullie krijgen alle informatie in 1 keer.

Allereerst had ik deze tas ( zie boven ) gemaakt van 100 % wol. Lekker makkelijk op pen 10.



Ik weet niet of het echt duidelijk is maar nu ziet ie er dus zo uit na een was beurt van 30 graden in de wasmachine. Het is altijd weer een gok maar ik ben erg tevreden met het formaat. Maar jullie begrijpen wellicht dat dit nog veel te kaal is dus ik ben druk aan het haken met ringentjes en spiegeltjes maar daarover meer in een volgend bericht.



Dit is echt een "meeneem" tussendoor" werkje. Ik was ze overal al tegengekomen , de vingerhoedjes. Nu is mijn mal wel iets groter dan het orgineel want dat boek heb ik niet maar het is heerlijk om ze aan elkaar te naaien. Ik heb maar gewoon een malletje gemaakt.

Voor wat???? Geen idee, ik ga gewoon verder totdat ik het zat ben.




Hier ben ik heel erg blij mee. Op de club http://mooihandwerk.clubs.nl/ is er een paasswap georganiseeerd. Deze heb ik gekregen in een lijstje. Het vogeltje is gekantklost en daarna vastgezet op een vilten achtergrond.

Het is een techniek die ik nooit ga leren maar waar ik altijd met veel bewondering naar kijk dus dit lijstje krijgt zeker een ere plaatsje.





Dit is mijn emaille hoek in de achtertuin, een gewoon "van alles wat foto"van wat ik in de jaren bij elkaar gesprokkeld heb. Ik moet er toevallig tegen aan lopen en geef er zeker niet veel geld aan uit want ik schrik soms echt van de prijzen die men er tegenwoordig voor vraagt.






Ook nog even op de volkstuin geweest en tot mij verbazing bloeide deze primula. Ik dacht dat ze 1 jarig waren maar blijkbaar dus niet . Dit is een speciaal plekje in de tuin want onder de blauwe stapsteen ligt onze rode kater , beau.





En ik was ook blij met die sierappelboompje, staat helemaal in de bloesem.




Ik wil jullie allemaal hele warme paasdagen wensen, zowel letterlijk als figuurlijk.

Hier houden wij het rustig want lies heeft gisteren 4 zenuwblokkades in haar rug gekregen en die heeft nu ontzettend veel pijn. Dus we rommelen thuis en ik zal mij niet vervelen met een handwerkje in de schaduw.

Want ik vind de zon heerlijk, als ik er maar niet in hoef te zitten.


Hommelse groet van vrouw Hommel















8 opmerkingen:

  1. Wat een leuke dingen laat je weerzien en wat bijzonder dat de primula vlakbij beau. Sterkte met de rug van Lies. Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie spullen heb je gemaakt en gekregen.
    Je emaille is prachtig.
    Jij ook heel fijne Paasdagen en voor lies beterschap.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Karin,

    Vervelend voor Lies, maar doe rustig aan!Ik hoop dat de pijn snel minder word.
    Je laat idd van alles wat zien, leuk! Mooi dat bloemetje als een kleine verrassing,zeker op dat speciale plekje!

    Fijne Paasdagen,groetjes Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beterschap voor Lies! Mooie tas!! Ik heb ook nog wol liggen om te breien en te vervilten. Toch maar eens gaan doen :-). Vrolijke vingerhoeden worden dag! Prachtig dat gekantkloste vogeltje!!! Super al dat emaille!! En wat een fijne verrassingen zomaar in de tuin!

    Goede paasdagen!

    groetjes, Gera

    BeantwoordenVerwijderen
  5. nog nooit met viltwol gebreid , hoewel ik vaak vilt ...en wat een prachtige paasswap kreeg je ... geniet van het weekend en draag zorg voor de ruggen...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke tas! Ik heb het ook een keertje gedaan,heel spannend om te wachten tot de wasmachine klaar is..;-)
    Beterschap met de rug van Lies en hele fijne paasdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie verzameling emaille heb je!

    Je wens is uitgekomen hoor, we hebben (lekker) warme paasdagen ;) Dankjewel!
    Beterschap voor lies!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. 'k Lees je berichtje nu pas omdat ik net terug ben van vakantie.

    Wat een gezellig hoekje zeg, met al dat emaille! Tja, de prijzen die ze daar soms voor vragen zijn soms echt niet leuk meer...

    Groetjes, Tineke

    P.s. hopelijk gaat het al wat beter met Lies?!

    BeantwoordenVerwijderen