Pagina's

maandag 1 augustus 2011

landje veroveren of grenzen verleggen??


Het afgelopen weekend heerlijk op de tuin gewerkt. Ja, ik had gezegd in mijn vorige bericht dat het wel herfst voor mij mocht blijven maar ik kom hier toch op terug.
Want het was heerlijk.
En onder het onkruid weg trekken dacht ik ineens : eigenlijk zijn de meeste planten steeds hun grenzen aan het verleggen.
Koningskruid, zenegroen, margrieten, als je even niet op let zit het door je hele tuin  en ik hou daar wel van.
Toen wij de tuin kregen was deze al aangelegd en er lag heel veel gras in.
Gras vind ik mooi maar wel in een weiland dus iedere keer "steel" ik weer een stukje gras door omringende tuintjes uit te breiden, dan noem ik dan weer landje veroveren.

Hier is de klimop een terras ( waar we toch nooit zitten) aan het veroveren, wordt een mooi kleedje.
De paddenstoelen vond ik bij de ingang van het complex.


Zowel zaterdag als zondag zijn er gezellig vriendinnen op thee visite geweest.



Tot zondagavond laat van de laatste zonnestralen genoten.

Als jullie mij zoeken, ik ben op de tuin.

Hommelse groet van vrouw Hommel

11 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke tuin hebben jullie Karin!Het weer wordt mooi deze week dus lekker genieten.
    Groeten Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze week zal het ook wel goed toeven zijn in je tuin.
    Mooie foto's, ook die laatste, met het avondzonnetje...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie foto's van je tuin hoor! Heerlijk dat we toch nog even een stukje zomer hebben, hè. Tja, hier bestond de tuin ook grotendeels uit gras, maar daar is niet veel meer van over.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi hommeltje, wij zijn begonnen met een enorm grasveld en hebben nu nog maar een klein plukje gras. Zat me gisteren ook te verwonderen hoe de natuur helemaal zijn of haar eigen gang gaat.Dan bedenk ik me altijd dat ik in de lente het één en ander moet gaan uitdunnen maar als het lente is vind ik het zo kaal en wil ik dat alles zo vol mogelijk gaat groeien..
    Wat is die theemuts toch gaaf! Wij krijgen straks twee vriendinnen die komen lunchen.
    Lieve groetjes Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijke tuin heb je.
    Mooie foto's.
    Lekker genieten Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  6. prachtige tuin ... fijn dat je ons laat meegenieten! liefs, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een heerlijke tuin heb je!! ik hou er ook zo van als planten lekker eigenwijs zijn en op verschillende plekken in de tuin hun mooie bloemenhoofdje laten zien:)

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige tuin. Prachtige foto's genieten zeg, Lieve groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik geniet elke keer weer van je verhalen.
    Hoe je alles beschrijft.
    Je lijkt me een gezellig mens!
    Heel veel fun in je tuin hoor!
    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik geef je groot gelijk! Wat een heerlijke plek joh :D

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja, dat heb je met planten. Zo af en toe moet je ze even terug fluiten,anders nemen ze je hele tuin over.
    Ik hou er wel van,een beetje weelderige groei! Bij mij hoeft echt niet alles strak en binnen de perken te blijven.

    Lekker genieten meid!

    Groetjes Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen