Pagina's

dinsdag 25 augustus 2015

Mam.......



......speciaal voor jou wat foto's van de tuin
een paar jaar geleden kwamen mijn ouders nog regelmatig langs op de tuin
maar mijn moeder kan niet meer fietsen 
Nu kan ze wel sinds een half jaar op mijn blog komen via haar tablet


Dus als ik iets geplaatst heb, ziet ze dit dan ook
Nu heb ik momenteel weinig inspiratie om iets te plaatsen
dus weer wat tuinfoto's 
De eerste foto is van de pluimhortensia
die had lies 2 jaar geleden gekregen bij A.H. , die wilde ze weggooien
Zie hierboven het resultaat van water en zorg, de blikvanger van de tuin
Eigenlijk toch zonde van al die planten die weggegooid worden omdat ze niet meer verkoopbaar zijn.

De foto daaronder zijn wat gele bloemen
ik heb niets met geel, alleen in de tuin vind ik het mooi
zonnebloemen zelf gezaaid
boerenwormkruid komt ieder jaar spontaan terug
ik heb ze nu afgeknipt om ze te laten drogen
want daar wordt later weer wol mee geverfd
( hetzelfde heb ik gedaan met brandnetels )



Dit is de eerste paddenstoel die ik vond in onze tuin
De ene dag stond er niets de volgende dag dus deze
ik dacht nog...laat ik voorzichtig zijn want hij is nog zo teer
( stond wel midden op het looppad)
maar denken en doen zijn 2 verschillende dingen
dus hop ...toch geknakt
hij was wel mooi


Dit is zomaar een paadje in de tuin
ik vind de sedum altijd zo mooi in de herfst
en die plant met die besjes ook
( die laatste zaait zichzelf erg makkelijk uit....soms teveel)


Ja, hoe zullen we dit noemen
een 'stilleven"
wel een tip voor verroeste zooi
staalborstel erover en gewoon overgeschilderd met blauwe verf voor buiten
geen idee hoe lang dit houdt maar ik vind het wel vrolijk


Sluiten we af met nog zo'n rommelfoto
In het voorjaar plant ik altijd veel te veel 
omdat ik dan vergeet hoe groot alles gaat worden
( klinkt dit herkenbaar?)
Dus nu heb ik heel veel foto's van de tuin gemaakt
die laat ik afdrukken en dat weet ik volgend jaar weer hoe en wat
Dit omdat er toch een stukje moestuin komt en ik planten wil verplaatsen

Dag lieve mam en pap
( en andere lieve trouwe lezers)

Hommelse groet Vrouw Hommel

10 opmerkingen:

  1. Ziet er prachtig uit ,ja leuk dat verven met boerenworm maar word ook geel ,kan je wel als basis voor de mooie groen en roze gebruiken ,leuk dat je moeder met haar tablet toch nog ka kijken .groetjes van marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het ziet er allemaal mooi uit en ik hou wel van een volle tuin! Ben gelukkig niet de enige die zich altijd verkijkt op de grootte van de planten hahha
    fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig je tuin! En wat heerlijk dat je ouders op deze manier toch nog een 'beetje' kunnen meegenieten van al dat moois!
    Net als ik:-)
    Groet Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  4. knap moedertje heb je !! en geen inspiratie ??? hoe kom je dan aan zoveel mooie foto's ik zit me in ieder geval lekker te vergapen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk al die foto's van de tuin, heerlijk al die planten. Fijn dat je je moeder op deze manier laat meegenieten.
    Mijn mama keek ook zo graag naar mijn blog, maar op het laatst zag ze heel erg slecht, zo jammer .....
    Dag lief Hommeltje, je doet het goed.
    Liefs
    Mapi

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk een blog speciaal voor je moeder en natuurlijk ook voor je vader. Ik vind het erg leuk om al die mooie foto's te zien.
    Groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een gezellige tuin!!!
    ik hou niet vannkaal leeg en strak... in een tuin zoals de jouwe (en mijne) ontdek je steeds nieuwe verrassingen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zulke plaatjes vervelen toch nooit, heerlijk sfeertje genieten met grote G. Groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zonde idd, al die planten die slecht verzorgd worden in winkels. En dan weer weg gedooid worden!!
    leuk dat je Moeder zo toch nog een beetje mee kan kijken.

    Je tuin ziet er goed uit.

    Fijn weekend nog.

    Lieve groetjes van Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen