Pagina's

woensdag 4 mei 2011

In de ban van de gehaakte bloemen




Dit is zo'n heerlijk werkje om buiten in de tuin te doen met dit mooie weer, het haken van bloemetjes.

Ik haak ze rond een gordijnring en laat daar nu precies zo'n gehaakt spiegeltje inpassen.

Ik heb er een lange slinger van gemaakt met onderaan een belletje en deze hangt onder de veranda.


Weet iemand toevallig waar ik die gehaakte spiegeltjes kan kopen, ik ben nl al ver door mijn voorraad heen en kan ze hier in Hilversum nergens vinden.


Dit is weer een andere versie van een bloem. Ik maak er steeds 3 van 3 kleuren. Er moeten hier dus nog spiegeltjes in.


Ik weet niet of jullie ze nog herkennen maar dit zijn 2 van de bolvaasjes die ik al in een ander bericht liet zijn. Deze waren zo klein dat ik er een andere oplossing voor heb gezocht en ik heb er een windgong van gemaakt.
De "vaasjes"zijn rijkelijk versierd met kralen, het is alleen zo moeilijk om het goed op de foto te krijgen met mijn simpele toestel.

Ik snap eigenlijk niet waarom ik mijn blog niet "vrouw ekster'" heb genoemd want ik ben helemaal van de bling,bling.




Met dit mooie weer ben ik veel op de tuin en volkstuin te vinden. Deze foto is genomen in de achtertuin, daar hebben we een bamboe rolgordijn opgehangen en die filtert het licht zo mooi dat ik deze foto even wilde laten zien. Er achter staan paarse violen en ik ben al mijn hosta's aan het scheuren. Alles groeit alleen zo snel dat het soms een race tegen de klok is.

Met Lies gaat het iets beter, ze kan weer wat rommelen maar het "echte" effect is pas over weken merkbaar dus dat is nog even geduld hebben.

Het wordt eentonig maar het blijft mooi weer ( en het is nog niet eens zomer) en dus geniet er van ,op welke manier dan ook.

Als jullie mij zoeken ben ik in de tuin,

Hommelse groet van vrouw Hommel










11 opmerkingen:

  1. Wat super leuk zeg die bloemetjes met spiegeltjes. Alleen waar ze te koop zijn zou ik niet weten. Mocht ik ze tegen komen laat ik het je weten.
    Geniet nog maar van het heerlijke weer.
    Groetjes brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi hommeltje, wat een heerlijk kleurrijk verhaal en je hebt me ook nog op een idee gebracht.Ik heb nog heel veel hartjes over en wil ze verwerken in een slinger voor op de tuin maar kan maar geen geschikt lint vinden, die ga ik gewoon haken!
    Ik hoop dat iemand weet waar je nieuwe spiegeltjes kunnen krijgen en wat fijn dat het met Lies wat beter gaat! Fijne dag x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Vrouwtje ekster ;-) oeps hommel(lol) wat zijn je bloemsliners er prachtig uit SUPER leuk idee, ook ik zal het in de gaten houden.Fijne zonnige dag Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb ze ooit bij Smitje in Eindhoven gekocht en in een winkel in het centrum in Utrecht.

    *Marianne*
    libracat.web-log.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo, haken is erg verslavend.[ vind ik] leuk ideeën heb je. Bedoel je spiegeltjes met een gehaakt randje volgens mij hebben ze die in alle kleuren bij Xenos.
    Succes groetjes Rianne.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi vrouw Hommel,
    Ik ben mijn werkkamer aan het opruimen, zoals je misschien al zag. En de hele tijd zwerft er een lintje met spiegeltjes. ik heb het al zeker 5 keer ergens anders neer gelegd want ik kon het nog niet weggooien.
    Kan ik jou daar een plezier mee doen??
    Groet Else

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi, de windgong. Wat een leuk idee :o)
    Geniet van het mooie weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Logisch dat je lekker in de tuin bent, het weer is nog steeds zo prachtig. Passen die gezellige gehaakte bloemen perfect bij!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Op een of andere manier kan ik je niet mailen. wil je mij je adres mailen? ehbesjes@hotmail.com Dan stuur ik het bandje naar je op.
    Groet Else

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk gemaakt allemaal! :D Ik kan me zo voorstellen dat het haken van de bloemetjes ene leuk werkje is voor in de tuin, vooral als het licht zo mooi door het bamboegordijn valt...
    Spiegeltjes heb ik voor je gevonden op het parelparadijs.nl http://www.parelparadijs.nl/product_info.php?products_id=4164
    En hier http://www.fournituren.nl/Productoverzicht/93/Steentjes-hotfixnaaibaar.html heb je ook allerlei strijksteentjes en opnaaisteentje..
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Echt enig al die vrolijk gekleurde blommetjes!
    Fijn weekend!
    Groetjes Corina

    BeantwoordenVerwijderen