Pagina's

dinsdag 15 november 2011

zelf gemaakt blijft zo leuk......

....om te doen....



Deze "lichtjesbol" heb ik gemaakt van lontwol. Eerst een om een ronde mal gevilt , daarna een klein stukje eruit knippen zodat je de mal eruit kan halen. Ik laat de bal dan drogen met een opgeblazen ballon erin, voor de vorm.
Tegenwoordig heb je van die ledlampjes op batterijen, die heb ik er na het drogen ingeprikt, kraaltjes erom genaaid en hopla....we hebben al een beetje kerst...



Dit is bijv heel leuk om te doen met kinderen. Ik heb ze weer om een  klein rondje heengevilt zodat je 2 mooie rondjes overhoudt. Ik laat ze dan drogen met een elastiekje eromheen zodat er een beetje vorm in komt. Uit de tuin wat (in dit geval maar je kunt natuurlijk ieder stokje gebruiken) rode kornoelje meegenomen, hoedje er op geplakt en je hebt kleine paddenstoeltjes. Ik dit geval heb ik wel dun naadvlies gebruikt wat ik in het voorjaar had geverfd met eierverf. Je kunt ze natuurlijk in iedere kleur maken en versieren zoals je zelf wilt.

Na deze sjaals keek ik de laatste tijd vol bewondering, wat zag dat er toch ingewikkeld uit. Tot ik bij de wol winkel was en door een oudere mevrouw uitgelegd kreeg dat je dit effect kreeg door een speciale bol wol, hoe simpel kan het zijn.
Zes steken opgezet en in 1 avondje heb je dit klaar , ik vind het niet echt ontspannen breien maar meer naar gaatjes zoeken zodat ik wel steeds moest kijken waar ik mee bezig was.
En nu maar hopen dat er wat mensen (bijv in de familie) zijn die roepen.....o wat leuk want dan kan ik weer zo'n leuk sjaaltje maken.

...en om te ontvangen.
Ik was weer in de prijzen gevallen en dit keer bij Joke ( http://lindevrouwsweb.blogspot.com/) Ik heb deze mooie thee cosy gewonnen. Ik schreef toen als reactie bij haar , ik heb er nog een hele mooie theepot voor en volgens mij heb ik niet gelogen. De kleur van de theepot komt terug in het gehaakte.

Ik wens jullie allemaal weer hele fijne dagen toe.
Ik geniet van deze maanden .
Ga lekker naar buiten als het kan en verwen jezelf daarna met een lekkere kop thee of koffie.

Hommelse groet,
Vrouw Hommel

Ik wil jullie nog even wijzen op de foto die ik hiernaast in de balk heb gezet. Als je op de foto klikt dan kom je op een buitenlandse site waar je dat patroon kunt vinden. Van de tekst begrijp ik geen hoela maar met het patroon zelf kan ik wel wat doen. Voor de rendierfans onder ons.

16 opmerkingen:

  1. Wat sprookjesachtig leuk met die lichtjes! En je theemuts is ook super, heerlijk he om zoiets gezelligs te winnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige lichtjes bol, die sjaal is er nu ook weer in een nieuwe vorm te koop,met van die hele kleine pompoentjes onder aan. die van jou is prachtig, Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk zeg, die bol met lichtjes! Hij staat mooi op die vaas.

    Nee, het breit niet echt ontspannend, je hebt er je aandacht echt wel bij nodig. Maar het effect is wel leuk!!

    Fijne avond.

    Groetjes Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk die bol met lichtjes en daar hoeft het toch geen kerst voor te zijn? Zo'n "warm" licht is ook tijdens deze donkere dagen erg leuk en gezellig! Ik bedenk me net dat ik ook nog zo'n bolletje voor een sjaaltje heb liggen. Moet er nog aan beginnen....Mooie paarse koffie/theepot trouwens!! Lieve groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat erg leuk gemaakt deze lichtjesbol, zal wel heel gezellig staan.
    Groetjes Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi, die bol. Ga ik binnenkort ook eens proberen, vilten om een ballon.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het ziet er allemaal weer heel mooi en gezellig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een enig idee en zo mooi uitgevoerd!Inderdaad erg leuk voor de kerst en om met kinderen te doen! je theepot staat er ook mooi ingepakt bij :)
    Bedankt voor de link, ik ga snel kijken! Fijne dag!
    Groetjes, Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een fantastisch idee die lichtbol!!
    en leuke paddenstoeltjes! En prachtige sjaal. Je thee blijft zo vast lekker warm op een mooie manier :-)

    groetjes, Gera

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hay meiske,

    Je bol met lampjes is geweldig!
    Eerst dacht ik dat het misschien gevaarlijk was, maar nadat ik de foto groot had gemaakt, zag ik dat het aboluut veilig is..
    Meis wat een schattige sprookjesbol is dit!

    Enne...wat een schattig jasje voor je theepotje heb je gewonnen...super!
    Zo blijft je theetje altijd lekker warm...

    Ja en ik ben door jou aangstoken met breien en haken..ben de laatste tijd nogal stressig en voel me dan opgejaagd.En door het haken en breien, voel ik me dan rustiger worden...apart is dat hé?
    Inmiddels heb ik twee roze kleine klotmutjses gehaakt met een picorandje en lieve rozetjes.
    Dit voor het kleine mensje wat in maart wordt geboren..
    Ook is mijn nieuwe zelfgebreide sjaal zowat klaar en deze is zo mooi!
    Voor mij is haken en breien gewoon therapie hahahahha....en het helpt echt!

    Dag liefie..wens je alle goeds,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk he zo snel resultaat met breien.
    Mooie lichtjes bol heb je gemaakt.
    Je gewonnen thee cosy is erg leuk.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat heb je weer mooie dingen gecreëerd!
    en leuk dat je iets gewonnen hebt en misschien binnenkort nog meer, ik heb je naam genoteerd!

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh dat is een mooie lichtjesbol en zo leuk maakbaar, echt een superidee hoor....
    Zo sfeervol je paddestoeltjes, schattig.
    Dank je wel voor het mooie Rendierpatroon.
    Groetjes Anje.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat ziet het er allemaal gezellig uit!! en dank je wel voor het stemmen!! Fijn weekend! liefs, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuk idee de lichtjesbol! Wat creatief! En gelijk gezellig voor de donkere dagen! De sjaal is ook leuk! Fijn te horen, dat de tea cosy goed is ontvangen! Nog vele gezellige thee uurtjes gewenst! groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen