Pagina's

woensdag 9 februari 2011

Het heeft toch een beetje geholpen....

....het maken van een geel zonnig popje , hier heeft de zon 2 dagen heerlijk geschenen. Dank voor alle lieve complimenten.
Ik gaf het in het vorige berichtje al aan.....weer een popje....


Maar nu in het rood en paars. Ze heeft een ring met belletjes in haar handen want ik zag haar al makende staan op een festival met het Rosenberg Trio .
Zij, als danseres...

De rozen op haar hoed vond ik toevallig bij xenos en vond ze perfect bij haar passen.
De "bovenrok" heb ik zelf gehaakt. En ik doe altijd maar wat hoor, ik begin gewoon , haal weer wat steken uit, gebruik een andere steek, ander garen en ik vind dat heerlijk om te doen.
Ook de rand onder haar hoed heb ik zelf gehaakt, het is gewoon verslavend want ik ben nu met bloementjes bezig. ( komt later nog wel)





Dit zijn "bolvaasjes". Heel makkelijk te vilten om een mal heen. Daar knip je dan een heel klein gaatje in , je blaast een ballon op in het vaasje zelf en zo laat je hem drogen met dit als resultaat. Je kunt de opening natuurlijk groter maken zodat je er een echt vaasje in kunt zetten. Voor nu staan er uitgebloeide clematissen in , nog meegenomen uit Frankrijk. Langs de kant van de weg geplukt maar voor mij de leukste souveniers.





Tot slot nog een overzichtsfoto van alle popjes zodat je het "grootte" verschil kunt zien. Ik geloof dat ik er nu wel weer even klaar mee ben. Met de popjes dus, niet met het handwerken. Ik moest vanacht ineens denken aan "aangekleedde kippen" van stof en kippen van beton. Nu heb ik buiten een oude kip staan , daar ga ik maar eens een mal van maken mbv vloeibaar rubber en kijken wat het wordt. Het lijkt mij zo gezellig om allerlei gekleurde kippen in de tuin te hebben staan.

Kortom, mijn fantasie stuitert alle kanten op, jullie zien de resultaten vanzelf wel weer verschijnen en wie weet heb ik dan toch weer heel iets anders gemaakt.


Hommelse groet, vrouw Hommel






13 opmerkingen:

  1. Oh, je bent lekker op dreef, leuk hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gezellig al die roezeltjes. En een heerlijk vrolijk kleurtje.
    Succes met de kippen ben er benieuwd.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw deze dame is ook erg mooi geworden, vooral het gehaakte rokje is prachtig, su66 met je kippen, ik ben benieuw hoe ze worden, Groetjes Esther,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heerlijk zo'n creatieve geest !!

    Al kan je wel een beetje moe van je zelf worden hé.

    Enig popje en ik hoor de klanken van de muziek al in mijn hoofd !!

    ((zwaaii))... MM

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Hommeltje, ik hoop dat je weer gauw iets geels gaat maken, de afgelopen dagen waren heerlijk. Ik ben verliefd op je bolvaasjes..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vrolijk word ik hiervan!
    groetjes, Gera

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk, al jouw creativiteit! Kleur en fleur, ook die vaasjes vind ik zo leuk!
    ♥ Barbara ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ben je toch creatief!
    Aangeklede kippen... heel benieuwd wat je daarvan gaat maken... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ohhhh...wat is ze schattig!
    En wat knap gemaakt...die kleurtjes zijn super gecombineerd bij elkaar.
    Meis ze is werkelijk beeldschoon!

    Liefs,

    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Karin,

    Wat mooi weer!

    De kleuren passen perfect bij elkaar.
    Word het Rosentrio eindelijk interressant...met zo'n danseres erbij!!
    Wij hadden ook een paar heerlijke dagen!

    De Lente nadert, je merkt het aan veel dingen!

    Fijne week verder!

    Groetjes Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuke dingen heb je weer gemaakt!!!
    Heerlijk om zo bezig te zijn hè?

    BeantwoordenVerwijderen