Pagina's

zondag 22 mei 2011

Er gaat toch niets boven een.....



...........dan een veldboeketje uit eigen tuin. Meestal het eerste wat ik doe als ik op de tuin kom , hier en daar wat bloemetjes plukken en in een klein vaasje plaatsen.


Geen idee hoe deze struik heet maar hij staat prachtig in bloei.

Toen wij de tuin gingen huren was al een heleboel aangelegd door vorige "bewoners" Vandaar dat ik dan geen kaartjes heb met de naam van de plant erop.

Ik zou het natuurlijk kunnen opzoeken en dat heb ik vast al wel eens gedaan maar dat vliegt altijd weer gelijk mijn hoofd uit.

Ik geniet er gewoon van !!



Klein zinken hoekje in de tuin

Hier in de achtertuin thuis heb ik het meeste zink staan.




Dit wordt een nieuwe verzameling, ben ik bang. "Vroeger" had ik hier kopjes van , waar die gebleven zijn, geen idee?
Ik vind die bloemen zo mooi op de potjes. Volgens mij bestaat er een heel servies van. Ik neem gewoon af en toe wat mee uit de kringloop.







Ben ik nog wel aan het handwerken?? Eigenlijk heel weinig, de tuin vraagt echt heel veel aandacht op het moment en ik vind het heerlijk.

Dit haakwerkje neem ik dan wel mee maar blijft eigenlijk altijd in de tas zitten .

Het wordt zo'n gehaakte "gaatjes" tas ( ben er nog niet uit of het patroon wel klopt) die ik wel ga voeren als die klaar is anders valt alles er tussen.


Ik wens jullie een hele fijne week toe !

Hommelse groet van


Vrouw Hommel









12 opmerkingen:

  1. Bijna hetzelfde veldboeketje heb ik hier staan. Zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha lieve Karin, voor mij een dubbel slingertje vandaag! Omdat je zo gezellig bij me langs bent geweest en dat ik heerlijk door je tuin mag rondwandelen, echt FANTASTISCH! En dat allerschattigeste veldboeketje, mmmmmmmmm wat een geniet moment. Zal ik lekker naast je komen zitten gaan we gezellig haken met z'n twee hihi... heb je het leuke borduurpatroon al in je bezit? Ga nu 2 hele leuke vogeltjes maken voor op m'n vogelkooitje in toile de jouy stof, lekker als je weer de drive te pakken hebt.
    Stuur je een warme en lieve lentegroet van mij, Cin x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk boeketje uit eigen tuin, dat servies ken ik ook, we hadden er vroeger thuis inderdaad kop en schoteltjes van, het melk kannetje hebben we nog heel lang als vaasje gebruikt met bloempjes uit de tuin :-) roept weer leuke herinneringen op. Fijne week groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk toch, dat tuinleven! Geniet ervan hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi is je veldboeket! Heerlijk is dat toch om zo lekker buiten in het groen bezig te zijn!
    Joh, dat handwerken komt wel weer!
    Er zijn nu eenmaal dingen die niet kunnen wachten in een tuin!!

    Geniet ervan.

    Groetjes Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi je tuin.
    Ik snap dat het veel werk is alles bij te houden.
    En heerlijk genieten van al dat moois natuurlijk.
    Succes met je haakwerkje.
    Ben benieuwd wat het gaat worden.
    Groetjes en een fijne week Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig hoor, zo'n boeketje uit de tuin! Mooi haakwerkje. Het ligt daar alsof het daar hoort. Mooi kleur, paars, mijn lievelingskleur.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk om even in jullie tuin te mogen rondkijken, het ziet er gezellig uit. Wat een lief serviesje is dat he? Ik zie het heel af en toe in de kringloop staan. Het handwerken komt wel weer toch? Fijne nieuwe week!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik kan er ook zo van genieten om bloemen uit eigen tuin te plukken en om er dan een leuk boeketje van te maken.
    Hele fijne week nog, Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De bloemen uit je eigen tuin zijn het meest leuk om te plukken he? De naam van de struik die je laat zien zou ik ook wel willen weten... Ze zijn zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb de naam van de struik gevonden hoor!
    Vanochtend was ik in het tuincentrum en zag hem staan. Het is een Spirea nipponica.
    Alvast een heel fijn weekend! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ben een beetje "bloglezen" aan het inhalen.
    Zag die potjes met die bloemetjes....wij hebben heel veel van dit servies! Mijn zoon en zijn vriendin hebben een stuk grond gekocht. Daar stond een schuur op met allerlei rommelmarkt spullen. En heel veel van dit servies.Heb je er belang bij?

    BeantwoordenVerwijderen