Pagina's

maandag 6 juni 2011

de Oogst van de afgelopen weken





.....nee, niet van de moestuin maar van mijn eigen creativiteit.

Allereerst een kronkelsjaal gemaakt van katoen met aan de uiteinden uiteraard een bloem met spiegeltje.






Een "klimrek" gemaakt van wilgentenen die uit de tuin van mijn broertje komen. Dit om de latyrus uit Frankrijk tegen aan te laten groeien.





Een bank , gevonden bij de vuilcontainer. Moet alleen opnieuw geverfd worden en dan is ie weer als nieuw. Het lijkt nu wellicht of deze er al jaren staat maar dit is dus niet zo. Ik ( en boris) heb de bank gelijk maar even "aangekleed" voor de time being. De kweekkastjes die erop staan heb ik voor de helft van de prijs bij de Gamma gekocht, altijd handig........(toch...niet dan????)





Dan nog op bezoek geweest bij deze site http://karinaandehaak.blogspot.com/. En daar vond ik dit patroon voor het haken van een ketting. Ik heb er iets van mijzelf toegevoegd nl kralen. En 1 ketting vond ik wel genoeg dus de andere heb ik om een kussen vastgezet wat dan weer een heel ander gezicht is.







Tot slot nog dit boekje gekocht want er staan toch leuke projecten in om te haken, theepotjes, vogelhuisjes. ( Boris droomt hier al van, die ligt tegenwoordig op het stoeltje wat ook klaar staat om geschilderd te worden).....echt teveel om op te noemen.

Ik weet wat ik ga doen de komende dagen!!!


Hebben jullie ook al leuke plannen voor de komende tijd?



Hommelse groet van vrouw Hommel die heerlijk verder (r) hommelt...









15 opmerkingen:

  1. Je bent lekker bezig, zo te zien, wat een mazzel zeg om tegen zo'n bank aan te lopen! Mooie kronkelsjaal zie ik ook. Ik ben nu vooral met kant bezig, frivolité en kantklossen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi vrouw (r) hommel;-) wat een leuke oogst, ik vind die ketting met kraaltjes geweldig, Op je vraag of wie nog met leuke dingen bezig zijn, ik heb een poppen reiswiegje aan het ontwerpen en maken. Erg leuk om te doen. Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha ha, mooie creatieve oogst! Ik ben met de tuin-oogst druk in de weer... Kom aan verdere creatieve uitspattingen nu even niet toe helaas.

    Groetjes! Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt het er maar druk mee gehad.
    Ziet er allemaal erg leuk uit.
    Mooi gedaan.
    Groetjes en een fijne week.
    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo hommeltje, als een bezig bijtje heb je weer een hoop moois gemaakt én gevonden. Prachtige bank, krijgt ie nu een kleurtje of ga je 'm opnieuw beitsen? Ik vind het paarsblauwe kleedje erg mooi wat erop ligt.
    Ik denk dat je langere wilgentakken nodig zal hebben als de lathyrus eenmaal begint te klimmen :-)
    Alles goed met je lief? groetjes Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De kronkelsjaal is er mooi geworden. De kleuren spreken mij ook erg aan.
    Fijne week, Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is idd boffen!!

    Ik heb er nog pas een bankje bijgekocht,maar volgens mij is deze veel mooier!!

    Je bent wel weer ijverig geweest! Het ziet er allemaal zo goed uit!!
    Je bent een echt bezig bijtje/hommeltje!!

    Groetjes Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw wat een goede oogst! Vooral het bankje is een vonst zeg! Ga jij haken de komende dagen?
    Gezellig...
    Ik ga nog een kruidenwandeling doen en voorbereiden op mijn examen van dinsdag :D
    Groetjes Aukje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het ziet er allemaal heel gezellig uit!
    Ik ben ook in een rommel stemming en ik voel me er blij bij!
    Groet Else

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een creaties en vondsten. Heerlijk. En een uniek idee met die gehaakte ketting langs dat kussen. Jij verveelt je ook nooit zo te zien en te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hoiii, wat ben je heerlijk aan de freubel geweest, en leuk zeg die kweek kastjes, heb er ook 1 gekocht, maar vondt ze best nog wel prijzig..

    fijn weekend
    gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gezellig dat je in mijn Pipowagen was! Hier is het ook erg leuk. Ik vind je blognaam geweldig!
    I will follow!
    Liefs, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hay meis,

    Tjeetje het is veel te lang gelden dat ik even bij je op bezoek ben geweest...
    Wat is het toch heerlijk vertoeven bij..vrouwe Hommel..

    En je oogst is supermooi...wat een mooie kleur...dat dieppaarse is super en dan het haakwerk is geweldig..

    Meis ben blij weer effies op bezoek te zijn geweest...dit heb ik gemist!

    Toedelllllllllllllllllllssssssssssss...
    Marijke
    www.marijkevanooijen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi die kettingen en die rand om het kussen. Zou graag eens een kijkje in je huis nemen....En wat sommige mensen ook maar zo weg doen hè. Gelukje voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hai, ik heb ergens gelezen dat je van dit boekje een update kunt downloaden of bestellen ofzo bij de uitgeverij omdat er zoveel fouten inzitten. Doen dus. Ik hebb je gevonden via onze give away.(Angels) leuke blog heb je. Ik ga je volgen! groetjes, Karin

    BeantwoordenVerwijderen