Pagina's

vrijdag 2 september 2011

eikelvrouwtje


Als vrouw hommel zoem je nog wel eens ergens heen.
Zo zit ik vaak rustig om mij heen te kijken en als je heeeeel stil bent kun je dit eikelvrouwtje tegen komen.
Gekleed in haar beste jurk is zij in deze tijd van het jaar op zoek naar eikels voor van de winter om eikelthee/koffie/brood/soep ed van te maken.


Ze heeft als hoed een grote eikel want ze moet wel oppassen bij het zoeken , er zijn altijd kapers op de kust.
Ze heeft een gehaakt truitje en dasje om want zo laag bij de grond kan het al flink koud zijn.


Misschien......als je heel stil bent en goed luistert kom je haar ook tegen.




Verder werd ik ook nog verwend deze week want ik had een patroon bij Gera ( septemberspring) gewonnen.
Ik heb gekozen voor de pompoenkoets, die vind ik al zo lang leuk. Hij gaat alvast in mijn vakantie koffer voor over 3 weken.

Fijn weekend allemaal,

Lieve groet van vrouw Hommel ( en het eikelvrouwtje)

16 opmerkingen:

  1. Wat ziet je blog er gezellig uit! Je hebt hem veranderd he? Een mooie metamorfose voor de wintermaanden ;)
    Heerlijk dat je over 3 weken met vakantie gaat.
    Hier zijn we net weer thuis... Ik zie dat ik veel heb bij te lezen aan blogs. LEUK!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie Eikelvrouwtje, helemaal klaar voor de herfst. Leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk zeg !!..liefs fijn weekend van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze is liefffff en erg mooi gemaakt, fijn weekend en doe je eikelvrouwtje de groetjes ;- D groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi, zowel het eikelvrouwtje als je nieuwe herfstige bloglook!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk herfst look heeft je blog.
    Heel leuk eikelvrouwtje...mijn dochtertje is nu ook stil in de tuin aan het zoeken...hahaha

    Groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel leuk!
    Misschien nog 'n parapluutje voor de vele buitjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ze is prachtig!! Mooi die combinatie van technieken!

    groetjes, Gera

    BeantwoordenVerwijderen
  9. p.s. leuk ook om 'Wintervoorraad' boven aan je blog te zien!!

    groetjes, Gera

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve vrouw Hommel,

    Je eikeldametje is zo ontzettend leuk en lief.
    De kleuren, haar grote mooie hoed, en haar snoezige gezichtje.
    En het verhaal wat bij het eikeldametje hoort is ook al zo leuk verteld..dit is echt genieten hoor.

    Wil je nog bedanken voor je lovende woorden op mijn post...heb er waarempel rode oortjes van gekregen..zo lief!

    Wens je alle goeds,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi hommeltje, wat een lief eikelvrouwtje en wat is je blog al in gezellige herfstsferen. Wij gaan zo een verplichte werkbeurt doen, zal eens goed opletten of ik eikelvrouwtjes kan vinden.
    Fijn weekend, lieve groetjes uit Haarlem

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie kleurrijk eikelvrouwtje heb je gemaakt.
    Een patroonblad winnen is altijd leuk .

    Groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Na het bekijken van alle mooie foto's en dingen op je blog, ben ik helemaal in herfstsfeer....

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat mooi!! Je maakt prachtige dingen zeg!! Erg mooi! Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Deze is leuk zeg.
    past heel goed bij dit weer.
    Erg mooi gemaakt.
    Je hebt een mooi patroon uit gekozen.
    Succes en plezier er mee.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen