Pagina's

vrijdag 9 september 2011

Eigen stijl of geen stijl


Deze quilt lag al een tijdje klaar maar zonder buitenrand. Ik wist niet goed hoe dat moest , had al wel boeken bekeken en filmpjes maar ik zag er tegenop. Tot gisteren...toen heb ik de knoop doorgehakt en er een rand op mijn manier aangezet en ik vind het prima zo.
Alle hartjes zijn op vierkantjes gefestonneerd , in de brede rand heb ik hartjes laten terugkomen d.m.v. quilten.
Dit patroon komt uit een oude ariadne.


Een paar weken geleden heb ik op de volkstuin wat lappen gevilt van restje wol met de bedoeling om er dummy's mee te bekleden.
Via via kwam ik ineens op een blog terecht waar allerlei viltcreaties waren gecombineerd met "vrije" haakwerkjes.
Dat is heerlijk om te doen. Gewoon wat bloemetjes e.d. haken en die er later opzetten met een klein steekje.
De foto's vind ik niet helemaal duidelijk maar het regent steeds ( o ja??) en dus kon ik niet buiten fotograferen.



Nu kom ik terug op de titel van dit bericht......eigen stijl of geen stijl. Ik weet niet hoe dat bij jullie is maar ik vind zoveel leuk. Kleur, landelijke,paars , blauw, oud, nieuw. Er is hier in huis bepaald geen eenheid van spullen. Bijv bovenstaand kastje is nog van mijn oma, ik kan het niet over mijn hart krijgen om die te schilderen

Dit is nog zo'n voorbeeld. Kastje van de week gekregen van de buurvrouw, echt heel oud en ook te oud ( vind ik ) om over te schilderen .
Daar boven op staat van alles. Ik zet rustig boeddha op een nieuw dienblad naast seizoenmuizen en oude spullen.
Soms kan ik zo jaloers kijken naar die blogs waar alles op elkaar is afgestemd en dit probeerde ik dan ook.
Nu ben ik daar maar van afgestapt want dit gaat mij nooit lukken.
Ik ben hartstikke tevreden hoor met al mijn spullen ( gekregen, gemaakt ,tweedehands,nieuw) maar of het nu bij elkaar hoort???

Ik ben zo benieuwd hoe dat bij jullie thuis is en of je je eigen gevoel daarin volgt.

Als ik tenminste nog te volgen ben in wat ik bedoel.


Einde van deze overpeinzing, ik wil alle nieuwe volgers van harte welkom heten
En een dikke kus voor diegene die altijd een reactie achter laten, jullie hebben geen idee hoe blij ik daar mee ben en hoe stimulerend dit is.
Ben nl. een "echte borderliner" en twijfel altijd over alles.

Een heel fijn weekend, hommelse groet van Vrouw Hommel

21 opmerkingen:

  1. De boekjes met vilt zijn mooi! Lijkt wel de voorkant van een Round Robin Notebook!
    En over je stijl... je moet gewoon je hart volgen, wat vind je mooi, wat maakt jou blij? Ik probeer wel een beetje in dezelfde tinten te blijven, en als ik kleuruitspattingen wil doe ik dat in de Pipowagen, haha.
    Fijn weekend en niet meer twijfelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, die viltboekjes, helemaal geweldig! Ach, hier is het ook een allegaartje van vanalles - als ik er zelf maar blij mee ben, toch? Prachtige kastjes zeg, zeker die onderste zou er niet mooier van worden als je 'm schildert, gewoon zo laten en van genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je quilt is prachtig geworden en wat betreft alle oude spullen.
    Lekker van genieten en inderdaad het onderste kastje niets aan doen hoor. Zonde.

    Groet, Gonny

    Ps. Bij mij staat ook oud en nieuw door elkaar.
    Het heeft juist wel wat vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een mooie dingen heb je gemaakt zeg! En je niet druk maken of iets wel kan of niet kan. zolang jij je er goed bijvoelt is t toch ok. Ik zie ook wel blogs van mensen die t supermooi hebben ingericht. Maar wij hebben alles hier maar gewoon van veel hout enzo en absoluut niet hip en div dingen op Marktplaats gekocht.. maar ik ben blij met onze spullen en eigenlijk past t gewoon heel erg bij ons

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je quilt is prachtig, hij zit staat ook op mijn lijstje van nog te doen, je boekjes zijn prachtig ook mijn kleurtjes( ze staan nu ook op mijn lijstje nog ooooit eens te maken) Wij hebben ook een combi van oude en nieuw in huis, vorige week nog een oud rookstoeltje van een vriendin gekregen wil hem eigenlijk wit schilderen maar de mannen in dit huis vinden dat zonder. Fijn weekend Lieve Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ohhh, wat is je quilt prachtig!!! Dat staat voor mij echt nog op m'n lijstje van * ooit * Maar het is er nog nooit van gekomen helaas, durf er niet zo goed aan te beginnen...

    En wat stijl betreft: ik herken het wel, bij ons is ook niet alles perfect. Maar het is wel onze stijl, het zegt heel veel over hoe wij zijn, wij voelen ons er lekker in. En daar gaat het uiteindelijk toch om?!

    Fijn weekend! Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heee hallo...ik denk altijd maar zo doen wat jezelf leuk vind.....dicht bij jezelf blijven...en je niet laten beinvloeden van buitenaf.......dan vind je rust injezelf en in je huis.......hoort wie het zegt...okee ik probeer het iedere dag weer....liefs van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind je quilt prachtig, heel mooi geworden! Ook je kastjes met daarop je mooie boekomslagen en seizoenstafelspullen. Gewoon doen wat JIJ mooi vindt. Wij combineren ook alles: nieuw, tweedehands, opgeknapt of oud en allerlei stijlen met elkaar. Moet kunnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gewoon doen wat je hart je ingeeft!!

    Dat kastje van Oma zeker niet verven, dat zou zonde zijn!

    Hier staat ook wel het een en ander door elkaar!!Waarom niet!

    Fijn weekend.

    Groetjes Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die omslagen zien eruit als een kolfje naar mijn hand! Ik vind vilt zulk mooi materiaal.
    Bij ons ook een allegaartje in huis, hoor. Ik vind het ok bij anderen altijd zo mooi, maar ik heb eenvoudigweg niet de tijd om er al te veel aandacht aan te schenken. Ben al blij als 't netjes is...
    Ik stond eens te twijfelen in de kringloop met 2 voorraadpotten, die ik zo mooi vond. Maar twijfelde ook en uiteindelijk dacht ik: nou, ík vind ze mooi, dus gaan ze mee (al zou een ander ze lelijk vinden).

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Hommeltje, wat een leuke, kleurige post. Wat heb je een leuk kastje erbij gekregen! De handwerkjes zijn ook allemaal weer super.
    Niet te veel naar anderen kijken meis, het gras lijkt altijd groener bij de buren terwijl zij dat ook denken ;-)
    Maar ik weet wat je bedoelt, ik heb ook altijd eeuwige twijfel, heb ook BPS.
    Hele fijne dag vandaag, gaan jullie ook nazomeren op de tuin?
    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie quilt heb je gemaakt en wat een leuke omslagjes van vilt lekker kleurig daar hou ik wel van :)
    Fijne zondag gr Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuke kastjes, ik kan me voorstellen dat je het niet ziet zitten om ze te verven.
    Je quilt is mooi geworden.
    Fijne week Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik vind de boekjes en je quilt mooi geworden, En wat betreft de inrichting van een huis: hoe persoonlijker hoe leuker vind ik altijd. ik heb veel spullen uit de natuur naar binnen gehaald want daar voel ik me prettig bij en alles heeft ook natuurlijke kleuren hier. Knalroze of gifgroen zul je dus niet vinden bij mij. Wel zandkleuren, bruin, allerlei wittinten, grijs en aardetinten. Het geeft rust in mijn vaak drukke hoofd.
    Lekker blij zijn met je kastjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ohh wat is je quilt supermooi geworden, knap gedaan!!
    ik heb er 2 in frankrijk gekocht, maar eigenlijk is zelf maken nog leuker!
    en je eigen stijl in huis.. gewoon doen waar je jezelf lekker bij voelt, je thuisvoelen daar gaat het om en niet of alles perfect bij elkaar past.
    ik heb zelf aardetinten hier in huis, omdat dat zo'n rust uitstraalt en daar hou ik van en heb ik ook nodig anders word ik erg onrustig.
    het kastje van je oma zou ik zo laten, anders krijg je er misschien spijt van!

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  16. heerlijk om je verhaal te lezen,doen waar jezelf goed bij voelt.

    mooi zijn je creaties geworden.

    gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heey lieve "borderliner"

    Niet twijfelen aan jezelf hoor!
    Wat je maakt is waanzinnig, en helemaal van jou.
    En we zijn er allemaal weg van..geloof me, niet meer en niet minder.

    Die viltboekjes zijn zo mooi en de kleuren die je gebruikt zo prachtig..ik denk net zo prachtig als dat jij bent!

    Dag meis...lieve groetjes..Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik had ook net bedacht dat ik toch maar weer wat "netter" in mijn stijl moet worden. Niet dus!!!!! Ik vind ook vanalles leuk. Mijn huiskamer is echt brocante maar mijn hal is met bosbehang en daar wil ik mijn kastjes felhoogglans verven, geel of roze ofzo. Geen stijl is dus mijn stijl!!! Welkom bij de club, haha. Nou heb ik wel ook een aantal kastjes waarvan ik dan denk, is het niet zonde om het te schilderen????? Maar als ik het wit mooier vind....wordt het dus gewoon wit!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hallo Vrouw Hommel,

    Wat een mooie dingen maak je. Het hartenquilt vind ik erg mooi en je viltboekjes ook. Blijf vooral je eigen stijl houden, wees er trots op.
    Ja, ik ding natuurlijk graag mee naar een give awaytje.

    Groet Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  20. In mijn vorige bericht je vergeten te vragen, in welke Ariadne stond dat hartenquilt? Ik heb nog 2 oude jaargangen.
    Alvast dank, Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dit is voor het eerst dat ik je blog ontdek..en het ziet er prachtig uit !
    Ik vind het ook fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die met enige jaloezie kan kijken hoe sommige mensen hun bedoening zo in een stijl hebben ingericht.. Het lijkt me nog steeds erg leuk hoor, voor in mijn huis, maar ook wel een grote illusie.. Nu woon ik nog 'maar' sinds april in mijn huidige woonst en het kan nog alle kanten op wat dat betreft.. En dat doet het dus ook ( lees: niet één stijl..hahaha ) Hoewel ik paars/blauw heel mooi en warm vind, en aardetinten helemaal geweldig, vind ik fel geel en rood en roze en oranje ook geweldig ! En van die jaren '70 kleuren ! En hout ! En oude formica kastjes ! En ga zo maar door...
    Precies wat het allemaal mijn stijl maakt ;-)

    Dus ik heb dan ook maar besloten om mij überhaupt niet meer druk te maken over 'stijl' of 'in overeenstemming met'.. en het anders te bekijken; ik haal gewoon alles in huis wat ik mooi vind ( hoe lelijk of totaal niet bijpassend het ook is ) en dat is dan dus 'mijn stijl' ( en dus eigenlijk ook behoorlijk harmonieus; ik kan niet goed keuzes maken en waarom zou je dat niet terug mogen zien in mijn interieur ? )
    Gewoon doorgaan zoals je doet dus, helemaal super !

    warme groet
    :-)

    BeantwoordenVerwijderen