Pagina's

zondag 11 december 2011

"Kerstklaar"


Ik weet niet of het woord "kerstklaar" bestaat maar wij zijn het in ieder geval wel.
Deze kleine popjes zijn een ontwerp van atelier Tingeltangel en doen het altijd leuk.



Deze 2 oude keukenkasten komen nog uit het huis waar ik geboren ben. Stond begin 1900 op het aanrecht en na het veranderen van de keuken had mijn vader dit kastje opgehangen in zijn schuur.
Ik heb altijd gezegd; als ik het huis uit ga dan zou ik dat kastje graag willen meenemen en toen ik 27 jaar geleden ging samenwonen is de kast inderdaad meegegaan.
Het toeval wilde dat er bij de buren ook nog 1 in de schuur stond die precies de andere kant openging.
Ik zal ze ook nooit meer wegdoen.
Ben ik even blij dat men destijds het woord "brocante" nog niet kenden.


Dit is zo'n heerlijk werkje op even tussendoor te maken, de kerstsokjes.
Bij http://lindevrouwsweb.blogspot.com/ het Nederlandse patroontje gevonden.
De sokjes hangen al her en der aan schoorsteenmantels, niet bij ons dus want die hebben wij niet.
Ik ga ze zeker ook in andere kleuren haken, voor aan kraamkadootjes,slingers etc..


Dat wij al 'kerstklaar" zijn komt door lies, die heeft graag alles op tijd in orde.
Ik ben echt iemand van het laatste moment wat altijd gepaard ging  met heel veel (onnodige)  stress.
Ik ging rustig 3 dagen voor kerst nog eens nadenken over een boom of kerstkaarten maken. ( die dan vervolgens niet meer op tijd aankwamen)



De kerstplant van de achtertuin is dit jaar de rode geranium, het is vandaag 11 december en hij bloeit nog volop en er zitten nog heel veel knoppen in.
Als het echt gaat vriezen zal het wel gebeurd zijn maar tot die tijd mag hij het pronkstuk zijn.
( ik kan nooit iets weggooien wat nog "goed"is)


Dat was het weer voor deze keer. Ik blijf gewoon lekker nog handwerken voor de kerst.
Kijk mijn ogen uit op alle blogs, al het leuks  en inspirerende wat ik voorbij zie komen.
Zou wel op ieder bericht willen reageren maar dat lukt mij dus nooit en probeer ik het zoveel mogelijk te verdelen.
Wellicht overbodig, maar ik vind het altijd zo leuk om jullie reacties te lezen, dank daarvoor.

Hierboven nog een klein stilte hoekje ( met het bekende theekopje want die kom ik overal tegen)
Geniet van alles maar vergeet niet om af en toe ook de " stilte" op te zoeken om weer energie te krijgen of even de rust te vinden.

Hommelse groet, vrouw Hommel

14 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke hoekjes zo gezellig bij je.....ik ben ook bijna kerstklaar.......komt deze week op mijn blog !....liefs van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schattig de kerstpoppetjes en de sokjes......en ohhh wat zijn je kastjes prachtig en wat een geluk dat dezelfde bij je buurtjes stond...
    Kan me voorstellen dat je ze nooit weg zal doen..

    groetjes Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ziet het er allemaal fijn uit!
    Vanaf nu is kerstklaar een woord!
    x
    Else

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi woord,Kerstklaar!
    Wij hebben ook al een kersthuis en ik kan er mateloos van genieten...heerlijk!
    Lieve popjes laat je zien...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er weer heel gezellig uit allemaal.

    Groetjes, Gonny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een gezellige post, alsof ik even bij je op bezoek was!
    en die oude keukenkastjes vind ik ontzettend mooi!! wat een geluk dat je die nog hebt!

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige kasten en je kerstengeltjes zijn PRACHTIG, hey leuk spaar jij ook huisjes??
    Het windlicht theekopje heb ik laatst ook gekocht, Fijne week lieve Groet Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De engeltjes zijn zo leuk!! Maar die kastjes zijn echt fantastisch! Mooi hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Meestal was mijn huis om deze tijd ook al kerstklaar,(dit wordt van nu af aan mijn vrouw hommel woord) Komende week ga ik bezig, en heb er al helemaal zin aan. Bij jou ziet het er erg gezellig en "warm" uit. En ook uit je logje spreekt warmte, zoals je aan ons denkt....
    Prachtige kastjes, en lekker vol met leuke gezellige dingen....en die vrolijke popjes....
    Eén brok gezelligheid!!!! Lieve groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat van die te late kerstkaarten los ik op door nieuwjaarskaarten te sturen. Dan heb je een week extra ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. OO die witte kastjes zijn geweldig wat mooi. Kan me voorstellen dat je die nooit weg wil doen. En je kersthuisjes vind ik ook super mooi, die zinken waxinelichtjes kop en schotel die heb ik ook vind ze erg leuk. Ik scoorde ze met 5 dec helemaal leuk toch. Fijne avond, groetjes

    Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuke sokjes heb je gemaakt en je popjes zijn ook zo schattig leuk hhor die leuke hoekjes.
    Je kasten zijn super en wat leuk om ze uit je ouderlijk huis mee te nemen!!Echte bocante mooie kasten.

    Gr Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat zijn je sokjes goed gelukt! Ze zijn erg leuk! En je witte kastjes zou ik ook nooit meer weg doen! Ze zijn prachtig! Kerstklaar ben je eigenlijk nooit....er zijn altijd steeds weer nieuwe dingen die je ziet en wilt maken, ik ga ook als maar door...Die kleine popjes zijn ook heel lief! Bij jou wordt het een gezellige kerst in ieder geval! Zoveel fijne dingen om naar te kijken in je huis! groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuke sokjes, gezellig zo! En je kabouter/kerstmeisjes ook! Haha, dat kopje zie ik ook overal terug, ik kreeg het zelf in de adventklander! Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen