Pagina's

dinsdag 13 december 2011

Verwachtingen


Ik kon niet goed in slaap komen vannacht.
Ik had op verschillende blogs verhalen gelezen die mij ook wel verdrietig maakten
Niet van de verhalen zelf.

Ik denk dat er  veel verdriet en (voor)  oordelen  voorkomen uit het hebben van verwachtingen.
Niet altijd alleen van ons zelf maar soms juist van die anderen.

Ik stuur een kaart dus ik "verwacht" er 1 terug.
Ik heb net iets "ergs" meegemaakt dus eigenlijk mag ik nog niet genieten
Ik maak altijd een uitgebreid diner dus waarom zou die ander dit ook niet kunnen doen, zij hebben toch zeker geld  en tijd genoeg.
Dit zijn slechts voorbeelden.

Door vele verwachtingen los te laten bij jezelf en bij die ander kan de energie veel beter stromen en komen we een stuk "verder" met elkaar.
Ik hoop dat jullie begrijpen hoe ik het bedoel.
Ik vind het altijd zo moeilijk om aan mijn gedachtes woorden te geven.
En het is zeker niet mijn intentie om iemand hiermee te kwetsen

Ik kon hier alleen niet van slapen, vandaar......


Hommelse groet van vrouw Hommel.

21 opmerkingen:

  1. Ik vind dat je het heel goed heb verwoord hoor. Ik begrijp je helemaal, en als je niets verwacht kan het allemaal alleen maar meevallen. Zo het ik nog een mooie tekst waar iedereen wel wat aan heeft. Vertrouwen zonder verwachtingen is de sterkste basis voor medemenselijkheid. Niet meer wakker liggen zou ik zeggen en geniet van alles om je heen.

    Een liefdevolle groet Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik snap je helemaal en stiekum betrap ik mezelf ook weleens op dit soort vrwachtingen, maar kan mezelf dan gelukkig meestal wel op tijd tot de orde roepen, want iedereen doet alles op z'n eigen manier en niet op de mijne!
    Bovendien ben ikzelf ook nogal eens laks met dingen, dus hoe kan ik het dan wel van een ander verlangen!
    Welterusten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve schat wat heb je gelijk..... Plezier hebben in zomaar iets doen voor iemand, maar ook plezier in onze steekjes...alles zonder verwachting, maar met het genieten van het zijn, het creëren, het beleven.... Dank je voor dit logje enne....niet verdrietig zijn hoor en ook genieten dat je alle dagen 's avonds heerlijk onder de wol mag kruipen en een tukje mag doen.....
    Dikke knuffel, Anje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo lieve Vrouw Hommel, ja ik herken veel van wat je probeert te vertellen.
    Maar je moet je niet uit het veld laten slaan, gewoon de dingen blijven doen zoals jij ze fijn vindt. reacties komen soms uit overwachte hoek.
    Wat is die Lucia mooi, heb je haar zelf geborduurd ?
    Liefs en vanavond wel gaan slapen hoor.
    Mapi

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hay lieve vrouw Hommel,

    Meis wat vervelend dat je niet kan slapen over die berichten die je leest!
    Maar ik kan het helemaal begrijpen wat je bedoelt...zo jammer is dat.
    Dit moet een warme tijd zijn waar we nader tot elkaar moeten kunnen komen...en elkaar alle goeds wensen!

    Ik wens jou alle liefs en goeds...en ik hoop echt dat je vannacht goed slaapt meis..

    Dikke knuffel...Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vrouwtje Hommel, ik wil je wat vragen maar ik kan je email niet vinden...
    Zou je mij even willen mailen meis?
    Mijn emailadres is marijkevanooijen1@gmail.com

    Ik hoop van je te mogen horen...

    Liefs..Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lief hommeltje, ik begrijp zeker wat je bedoelt. Het is menselijk om soms toch iets van iemand terug te verwachten maar helaas werkt dit juist averechts.
    Voor veel mensen brengen de feestdagen veel spanningen mee. De één geniet volop van alle gezelligheid en een ander piekert zich rot of voelt zich eenzaam.
    Doen wat goed voor jou voelt is belangrijk. Wat is jullie huis knus en gezellig.
    Liefs Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi lief hommeltje, ik begrijp je helemaal, ik kom dat gevoel ook vaak tegen, ben soms erg teluurgesteld in mensen, maar als je er anders in gaat staan en de energie bij jezelf houd gaat alles beter. Stom hè dat we daar van wakker kunnen liggen, het theepotje aan de kandelaar heb ik bij de plaatselijke bloemist gekocht. Liefs en slaap goed, Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. He wat rot dat je dat meeneemt naar bed! Ik blog echt voor de leuk dus probeer negatieve verhalen wat te ontlopen, niet vervelend bedoeld, zelfbescherming zeg maar. Maar je bedoeld dit wat anders volgens mij en het is echt zoals je zegt, dat je verwachtingen los moet laten, maar ja dat is hetzelfde al met dit soort 'zorgen', dat valt niet mee!! Ik zou snel met iets creatiefs beziggaan waar je lekker van kunt dromen...!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoop dat je deze nacht goed slaapt.
    Niet te veel peikeren.
    Ik heb ondertussen geleerd te doen wat ik zelf wil en niet teveel kijken wat andere willen.
    En ook proberen niet van andere iets terug te verwachten als ik iets voor de ander doe.
    Groetjes en weltrusten Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ach ja beetje herkenbaar......goed dat je het hier neer zet hoor en....vannacht lekker slapen...
    Droom zacht..

    Lieve groetjes Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Knap verwoord. Heel herkenbaar.
    Lig er niet teveel wakker van.

    Groetjes, Gonny

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Owwww ik weet zo goed wat je bedoeld......ik verwacht ook zoveel van mensen.....en dan kom je uiteindelijk om in de teleurstellingen...en heb je het moeilijk met jezelf....de wereld is zo hard soms......en ik moet nog zoveel leren......liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het beste is idd om iets te doen wat jij graag wilt doen ( voor een ander) en er dan niks voor terug te verwachten. Moet je zien wat je soms terugkrijgt...en dit bedoel ik dan niet met een kado krijgen ofzo. Maar soms is een lief dankwoord of een mooie mail al meer dan genoeg toch?? Maar ja het is ook menselijk hoor, soms betrap ik mezelf er ook wel op, dat ik toch iets terugverwacht...heel menselijk.
    Hoop dat jij nu wel lekker slaapt (ikke niet dus duh)

    Groetjes van Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mensen zijn soms ook bang voor die verwachtingen. Ik kan lekker koken en vindt het leuk om dit voor vrienden te doen. Ik vindt het geen enkel punt dat ik niet teruggevraagd wordt, want ik vindt het veel leuker om gasten te ontvangen dan om zelf op visite te gaan. Maar daar hebben mensen dan weer moeite mee. Ja, maar als ik bij jou kom eten moet ik ook......Nee dus, je hoeft niks, kom maar gewoon en geniet.
    Ik kijk gewoon 's avonds niet meer op de computer, dat is veel beter voor mijn nachtrust want je komt soms inderdaad dingen tegen waar je slecht van slaapt. (Vandaar dat ik ook vrij laat reageer op je blogpost, ik zag hem nu pas ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Tja, wat moet ik hier nu aan toevoegen...
    Niet van wakker liggen...helpt toch niet.
    Blijf jij maar gewoon jezelf. Er zijn heeeeeel veel leuke lieve mensen, net als jij!!!
    Stop daar je energie maar in.
    Een warme omhelzing....Colourfullflowergirl

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat een prachtige engel...het heeft een beetje met omvoorwaardelijkheid te maken ...ik leer er elke dag mijn ding in , soms lukt het soms niet ...maar soms mag je gewoon ook verwachten dat ieder zijn verantwoordelijkheid neemt in hetgeen gedaan moet worden...het ligt enkel aan jezelf als de ander het niet doet of je je daar ongelukkig laat door maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat klopt hoor. Pas als je je verwachtingen over anderen los kan laten, wordt je tevreden met hoe alles gaat.
    Bedankt voor je reactie,
    groetjs Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ja, dat klopt helemaal! Maar als je die dingen allemaal leest net voor je slapen gaat, is dat niet goed voor je nachtrust!
    Ik denk dat we het het beste kunnen nemen zoals het komt. Niet te veel verwachten, dan kan het alleen maar meevallen!! Toch??

    Groetjes Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ja erg dat we toch allemaal zo een beetje in elkaar steken. Maar als je zelf daarvan bewust bent kun je er ook aan werken.
    Groetjes Iris

    BeantwoordenVerwijderen