Pagina's

vrijdag 16 december 2011

Tomte of Nisse en "warme" kerstdagen


Op dit blog http://littleforesthandmade.blogspot.com/ vond ik het gehaakte patroontje van een Tomte (Zweeds) of Nisse (Noors), een mythisch figuurtje uit Scandinavië.
Op dat ( ontzettende leuk blog) legt ze ook alles uit over dat figuurtje, echt heel leuk om even te lezen.
Ze zijn zo leuk om te haken en echt niet moeilijk, kan nog fijn "tussen alles door".


Mijn moeder is mijn grootste fan van alles wat ik maak , als een popje maar ogen heeft.
Dus speciaal voor haar heeft Lies op 1 Tomte oogjes gemaakt, als verrassing onder zijn hoed.
Dat het gelijk op een stripfiguur lijkt nemen we maar voor lief.
Mams wil oogjes... ( en voor moeders doen we (bijna) alles.



Alle kerstversiering die ik wilde maken zijn nu wel af maar er ligt nog genoeg te doen naast mij op de bank
Het patroontje van de huisjes quilt is doorgemaild dus ik kan mallen maken en stofjes uitzoeken.
( voor diegene die de hype nog niet kennen, het is de bedoeling om iedere dag een klein huisje te maken.
( zie plaatje aan de rechterkant, klik, klik)
Er staat een sjaaltje op de breipennen, er gaan vogeltjes en paardjes gemaakt worden van vilt.
Echt,ik zal mij nooit vervelen.


Dit zal mijn laatste berichtje zijn tot aan de kerst.
Op eerste kerstdag gaan we eten bij vriendinnen.
Tweede kerstdag zijn we gezellig samen.
Derde kerstdag ( vroeger vierden wij dit wel in Zeeland, was daar toen heel gewoon) komen deze lieve mensen bij ons eten, pap en mam.
Ze zijn beide nu 75 jaar en ik ben zo blij dat ik weer een kerst met ze samen mag en kan vieren.
Ze staan altijd klaar voor ons en eigenlijk onmisbaar.


Dus vanaf hier wens ik jullie hele fijne kerstdagen toe .
Het zal voor velen ook niet makkelijk zijn, diegene wens ik veel kracht toe.

Sorry, als je van sneeuw houdt, het zal er waarschijnlijk niet inzitten dit jaar.

En als laatste hoop ik dat de mensen hun kerstgedachte ( licht, warmte,vrede etc) altijd kunnen "vasthouden" waar dan ook ter wereld.
Mijn gedachtes zullen vooral zijn bij de mensen die het moeilijk hebben.
Want als ik mij ergens van bewust ben geworden is van het feit hoe "goed" Lies en ik heb hebben.

Hommelse groet

Vrouw Hommel.



17 opmerkingen:

  1. Wat een leuk figuurtje.

    Jullie ook fijne dagen.

    Groetjes, Gonny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij ook hele fijne dagen, geniet ervan met je ouders!!! Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zijn ze leuk geworden! Wat leuk dat je hem voor je moeder ogen hebt gegeven, staat harstikke grappig. Bedankt voor de link naar m'n blog :) . Ik wens jou en je familie ook hele fijne dagen toe. Je blog lees ik regelmatig dus tot blogs! Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ze zijn schitterend en idd er zijn heel wat mensen voor wie dit een heel moeilijke periode is en zoals elk jaar maak ik daar ook weer even tijd voor en niet alleen in gedachten.., maar meer omdat ik dankbaar ben voor wat er allemaal wel is ...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jij ook fijne dagen......kom je nog wel even mijn kerstpost bekijken deze week komen er nog twee.....liefs van mij....xxx....geniet !!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leukerds zeg...ik ga een kijkje nemen op haar blog..
    Ik wens jou ook hele mooie feestdagen toe en wat heerlijk dat je met je ouders met de kerst samen mag zijn ..

    Lieve groetjes Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauuuuw ik vind ze prachtig, geniet lekker van je ouders. Fijne weekend en fijne feestdagen samen. Lieve groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dag lieve vrouw Hommel, fijne kerst!! Je Tomtes zijn gewéldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi meis, een heerlijk weekje voor jou te gaan, lekker freubelen en daarna de feestdagen doorbrengen met geliefde mensen.
    Fijne dagen x

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ze zijn echt super.

    Jij ook fijne kerstdagen.
    Ik ben helaas aan het werk dus voor mij geen kerst met zijn alle.

    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een snoeppie's die "mannetjes".,
    En wat heerlijk dat je ouders komen. Koester ze! Dat doe ik ook. Mijn ouders zijn in de 80 allebei, en ik weet dat een voorrecht is dat ik ze nog heb! Ik wens jou en je lief Lies heeeeele fijn dagen toe in dat gezellige freubel huis van jullie!!! Liefs Colourfullflowergirl

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wens ik jullie een hele fijne tijd.
    Zo te lezen wordt het dat wel.
    Je popjes zien er grappig uit.
    Liefs en Merry Christmas !
    Mapi

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hay vrouwtje Hommel,

    Dat klinkt geweldig zoals jullie Kerstdagen er gaan uitzien..genieten!
    En je gehaakte popjes met ogen zien er zo schattig uit...je blog met het polkadotstipje is zo lekker helemaal Kerst.

    Wil je een warme Kerst wensen...en alle liefs, goeds en gezond 2012!

    Liefsssssssssssss...Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik wil jou dan bij deze hele fijne kerstdagen toewensen, samen met degenen die je lief zijn.
    Je tomtes zijn enig, en die met oogjes is ook grappig. En dat kerstvrouwtje (Tintangel, dacht ik) is ook zóóó leuk!
    Bij deze wil je ook nog bedanken voor je altijd positieve en enthousiaste berichtjes op mijn blog!
    Lieve groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Karin,

    Die zijn idd leuk!! Geniet samen met je ouders van een geweldig mooie Kerst. Al is dan ook zonder sneeuw!!!

    …....... /)
    ……... ( , )
    ….….|░░░|
    ……..|░░░|☆ merry _(♥)_
    …..@|░░░|¸.¤“˜¨christmas.
    .¨˜“¤|░░ഐ¤ª@“˜¨¨
    …¨˜“გª¤.¸::¸.¤ª☆“˜¨¨happy new year.
    …¤¸*¸.¤ª“˜@¨¨¨***2012****.
    *♥*.

    Fijne Kerstdagen,
    Merry Christmas,
    Glaedelig Jul,
    Merry Christmas,
    Joyeux Noel,
    God Jul,

    Liefs van Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ook jij hele fijne en gezellige feestdagen! groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen