Pagina's

zaterdag 18 april 2015

houtsnippers en wildhaken



Al heel lang ben ik op de tuin bezig om het gras om te spitten
ik hou niet zo van gras of eigenlijk wel
van gras met madeliefjes en boterbloemen
maar dat maaien
en dan vooral de kantjes


Nu wist mijn "handige scharrelneefje" ( die ik in ere hou)
nog wel een adresje waar wij houtsnippers konden kopen
Doe maar 3 kuub , enthousiast als we warej
wisten eigenlijk niet precies hoeveel dat zou zijn
Nou .....heel erg veel
Bij mijn broertje voor in Muiderberg werd de hoop gestort
en toen moesten we alles nog in zakken scheppen en na de tuin vervoeren
De zakken hierboven zijn nog maar een klein gedeelte


Gelukkig had mijn broertje die dag net een nieuwe auto gekocht van 1 jaar oud
( de lupo op de bovenste foto daar rij ik in)
en kon die gelijk goed ingereden worden


Het was die week heel mooi weer geweest 
maar net die zaterdag kwam het met bakken naar beneden
Broertje, neefje, nichtje, schoonzus
hielpen gelukkig mee
(eigenlijk zijn dat ook scharrelaars)
en met het resultaat ben ik superblij



Alle paadjes zijn voorzien van een flinke ( en dan bedoel ik ook flinke) laag houtsnippers


Alles groeit hard in de tuin
maar ik mis in de vroege lente altijd wat kleur
nu heb ik bamboestokken staan met zo'n zinkenhoedje erop
waren jaren geleden heel erg "in" 
en ik vind ze nog wel eens bij een kringloop
Die bamboestokken heb ik met vaste omgehaakt
en het geeft gelijk een ander gezicht




op het pas geverfde tuinhek
een hartje gemaakt van ijzerdraad
en die ook omgehaakt met vasten
ik zie wel hoe lang de kleur goed blijft
wol zat dus we kunnen zo nieuwe haken



Ik ga weer verder met al mijn werkzaamheden



en ik voel mij net zo trots als dit roodborstje 
met alle behaalde resultaten

Hommelse groet  Vrouw Hommel

13 opmerkingen:

  1. ha ha houtsnippers genoeg zo maar het ziet er weer goed uit geniet er maar van !!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je daar toch een geweldig stuk tuin, en weet je wat ik nou zo leuk vind al die spullem, dingen in je tuin ik zie volgens mij een groot blad van beton, en die bollen op een ijzeren standaard daar hou ik van. Zelf ben ik ook keihard in de tuin aan het werk zoveel onkruid, maar het meeste nu onder controle, nog wat zaaien en dan van de zomer als alles bloeit genieten. Vandaag Dahlia's geplant vind ik zo mooi maar er zit wel heel veel werk aan, straks in het najaar moeten ze er allemaal weer uit maar vind ze te mooi om het niet te doen. Genie van je heerlijke plekje gezellig weekend groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha, dat heb je goed gedaan. Dat van die houtsnippers. Ik kan niet wachten tot ik die tuin van jullie in volle glorie zie. Het is er vast alweer heerlijk!!
    Dag,
    Madelief.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauwie, wat een lap grond joh! Leuk idee, mooi natuurlijk, die houtsnippers- had je genoeg? ;-)
    Ik ♡ het mooie blauwe tuinhekje!!
    Trots mogen jullie zijn hoor! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat veel houtsnippers, een hele klus zo te zien, maar het resultaat mag er zijn!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat ziet er allemaal weer "hommels" goed uit;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig resultaat! Wij hebben het geluk dat de boomklimmer nog wel eens omhoog zit met snippers dan stort hij hier een berg....Maar pffffff talloze kruiwagens zijn het. Petje af veel werk verzet en die bamboostokken, grandioos die ga ik onthouden.
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een klus, maar het ziet er wel weer prima uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige tuin heb je toch, volgens mij kom je daar helemaal tot rust. Leuk al die haakwerken van jou in de tuin, maakt het nog kleurrijker.

    Groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Altijd weer leuk om een kijkje in je tuin te mogen doen.Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. oh wat heb je toch een leuke tuin!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Met reden mag je trots zijn. Wat ziet het er goed uit met die houtsnippers. Helena

    BeantwoordenVerwijderen