Pagina's

dinsdag 24 maart 2015

"Scharrelen"






....kunnen we weer op de tuin
nu al het snoeiwerk weer is gedaan
want dat vind ik toch het allerleukste


om op mijn knieën door de tuin te kruipen
wat nu nog goed kan
omdat alles nog moet opkomen
en dat geeft mij dan de gelegenheid
om vooral ZEVENBLAD te verwijderen




De 'lijnen" zijn weer uitgezet in de tuin 
en het is nu een kwestie van geduld hebben
totdat alles weer gaat groeien
Nu denk ik nog; het is veel te kaal!
maar de ervaring heeft mij inmiddels geleerd
dat ik over een paar maanden 
wel weer anders "piep"



Neem ik  pauze
dan hoef ik maar even te wachten
of hup daar komen alle vogeltjes weer aan
die vervolgens ook overal gaan scharrelen
op zoek naar wormpjes en insecten
( waarom eten zij eigenlijk geen zevenblad, zou een hoop tijd schelen)
Het zijn af en toe zoekplaatjes
maar op iedere foto staat een vogeltje
heb niet zo'n superdeluxe fotocamera
waarmee ik de vogels helemaal naar mij toe kan halen
maar ik vind het prima zo,
ik zie ze zitten nl...
en in mijn hoofd hoor ik het gefluit erbij



Doe ik nog niets op handwerkgebied
ja hoor, spinnen, verven, vierkantjes haken
Het zijn er inmiddels 140
en ik ben er nog niet
  
Hommelse groet Vrouw Hommel

7 opmerkingen:

  1. Herkenbaar, die tuin met alle vogeltjes! Heerlijk hé!
    Ach en die vierkantjes..... ze worden prachtig! ook zo heerlijk om te doen.
    Genieten!
    Dag Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O....wat wordt dat vast een heel verschrikkelijk mooi geheel, al die blauw/paarse vierkantjes.
    En die tuin. Ik weet van oudere plaatjes hoe mooi het daar bij jullie wordt. Ik zou me zo'n plekje wensen.
    Madelief.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie foto's van de tuin met vogeltjes, wat een rijk bezit. Nog even verder haken en dan heb je ook wat moois.
    Groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat word zelf zevenblad eten ,heerlijke
    hartige taarten enz kan je er van maken van de nood een deugd maken ....ha ha .echt hoor ! en je granny s zijn super leuk ,gr marloes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. geïntrigeerd door je kabouteropmerking bij mij
    kom ik ook even bij jou langs

    ja, bij jou wordt er veel gescharreld!

    En hele leuke granny's.
    Dat wordt iets heel moois!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wow, heerlijke tuin! genieten deze zomer.................

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geef de vogeltjes het goede voorbeeld en eet lekker zelf de zevenblad. In een stamppotje met spinazie of fijngeknipt in een omelet (maar vertel dat die vogeltjes er maar niet bij...)
    Heerlijk om de (moes)tuin weer in te kunnen richten, niet? Ik begin langzaam op gang te komen. Heel langzaam.
    Groetjes, Kyra

    BeantwoordenVerwijderen