Pagina's

zondag 4 oktober 2015

Woekeraars.....


.....wie kent ze niet in de tuin
die plantjes die je krijgt van andere tuinders
als je net begint
want die doen het zo leuk
Zo leuk ..dat ze op een gegeven moment je hele tuin overnemen

In ons geval waren dat hosta.s , vrouwenmantel, asters, zenegroen en verbena


Met dat mooie weer van de afgelopen week
heb ik de spit gepakt en een kruiwagen
en graven maar
dat valt nog niet altijd mee
en de asters moeten nog gaan bloeien dus die spaar ik nog even
maar hup eruit met die hosta's en vrouwenmantel
hoe mooi ik die ook vind hoor




Dit is zo.n stukje tuin
die overwoekert is met verbena
want er loopt een klein paadje doorheen
wat nu meer een springpad is geworden
(toegeven, ben ook een hele slechte snoeier)
maar die worden niet verwijdert maar verplaatst
net als het zenegroen
dat is nl. een perfecte bodembedekker
en de verbena is lekker 'luchtig'' en leuk voor de vlinders
zo wordt het iets overzichtelijker in de tuin
en ik maak een stuk grond vrij voor een  heel klein moestuintje


want deze zoete aardappels komen van het balkon
we hadden boontjes, courgette en snijbiet
en dat was toch wel heel leuk en lekker
dus volgend jaar iets meer zetten


handwerk ik daarnaast nog?
ja hoor, deze kaarten voor een swap gemaakt van de viltclub
zomerkaart
Ik spin iedere avond
en ik ben mijn deken van granny's in elkaar gaan zetten


En ik geniet volop van het feit
dat de zon schijnt maar dat het niet meer zo warm is
dat het eerder donker is 's avonds
dat de natuur zo mooi aan het 'verkleuren' is
en van mijn herfsthoek binnen

Ik hoop dat jullie ook zo kunnen genieten van deze tijd van het jaar
Hommelse groet van
Vrouw Hommel

9 opmerkingen:

  1. En of ik geniet van deze herfst ik vind de herst en de lente het mooiste jaargetijde en geniet dan ook met volle teugen van dit heerlijke herfst weer en jou heerlijke foto's. En ja af en toe moet je gewwon echt goed snoeien c.q. weghalen maar dat lukt jou gezien de kruiwagen prima. En die viltkaarten zijn toch ook weer helemaal SUPER he geweldig wat maak je toch een mooie dingen.
    Groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik geniet ook van de herft, maar vooral van de mooie dagen en de kleur van de natuur, mooie viltkaarten en je tuin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat bezorgen de woekerplanten je een werk, gelukkig dat het heerlijk buiten is deze zachte Herfst.... Mooi zijn je viltvlinderkaarten geworden..... echte kleine cadeautjes....
    Herstige steekjesgroetjes van huis tot huis

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo de herfst nu is zo geniet ik als zomermens volop...
    Hier woekeren de wilde aardbeitjes dus morgen ook maar weer eens in toom houden..
    Wat een prachtige kaarten, wauw!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie sfeervolle foto's weer van je tuin. Die aardappels die zien er wel heel erg mooi uit en dat vanaf een balkon. Ik heb een kleine moestuin aan huis en pluk nu nog de laatste frambozen. Mooie kaarten heb je gemaakt.
    Groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja vrouw Hommel ik geniet met volle teugen en wat heb je een heerlijk herfstbericht gemaakt.
    Mooie kaarten en in de tuin raak je nooit uitgewerkt, maar je ziet wel altijd gelijk resultaat .....
    Fijne dagen en veel liefs,
    Mapi

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi,
    Wat een prachtige kaarten zijn dat!! Heel mooi!.
    Stiekem is mijn moestuin ook meer een bloementuin geworden: ik vind ze zo mooi!
    Maar ik moet ook wat ruimte bewaren voor groente, van alleen bloemen kan je niet leven....
    Liefs uit zonnig Zeeland, Addy

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hi, ik kwam u blogje tegen via andere blogster, zo gaat het, ik volg meestal blogjes die dezelfde hobby's hebben als ik, ik blog ook over van alles, ik zal zeker hier terug op komen. liefs...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen