Pagina's

maandag 24 mei 2010

theemuts




Deze theemuts heb ik gemaakt voor de moestuin. Het zou een hele eenvoudige worden gewoon groen met geel maar na het vilten bleek er een gat in te zitten. Op zich wordt de theepot er niet kouder van maar ik vond het geen gezicht dus bloementjes geknipt, knopen erbij gezocht en tijdens het zoeken kwam ik ook nog deze gezellige kraaltjes tegen en ja als ik eenmaal los ga dan krijg je dus dit resultaat.... Ik word er wel vrolijk van als ik er naar kijk.
Waar ook blij van wordt zijn de baardirissen die je achter de theemuts ziet, dat zijn echt de eerste bloemen die op de tuin gaan bloeien.
En waar ik nog blijer van wordt ( als blijer eigenlijk een "echt" woord is) zijn de koolmeesjes die boven de waterpomp in een nestkastje een nestje hebben gemaakt en nu af en aan vliegen met allerlei wormpjes ed. Je hoort een hoop gepiep uit het kastje komen dus er zal een dolle boel zijn daar binnen. En nu weet ik ook waar het woord snoekduik vandaan komt....(zie foto)
Ik hoop dat iedereen heeft kunnen genieten van het mooie weer, de voorspellingen zijn helaas weer wat minder maar dit pakken ze ons niet meer af.
Fijne week!

5 opmerkingen:

  1. Heel mooi, die theemuts. Die bloemetjes maken 'em wel echt af.

    En wat gaaf, die foto van dat koolmeesje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je theemuts is geweldig geworden!! Gelukkig dat er een gat inzat!!!

    Anders was hij vast niet zo mooi geworden.

    Idd een heerlijk weekend,morgen word het minder! Maar zoals je zei, dit pakken ze ons niet meer af!

    Groetjes en een fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie foto van die snoekduik van dat kleine koolmeesje.
    De theemuts is helemaal geweldig en nu maar lekker theedrinken in het zonnetje!
    Groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind hem in ieder geval erg mooi geworden, enig met al die bloemen en kralltjes!
    wat een mooie foto van de koolmees hoe krijg je het voor elkaar!!
    Groetejs Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je theemuts is mooi, zeg! Wat een mooie kleuren bij elkaar en inderdaad: maar goed dat er een gat in zat! Hahaha! Lieve groetjes, Barbara

    BeantwoordenVerwijderen