Pagina's

dinsdag 8 juni 2010

Dubio






Vandaag lekker vrij dus ik was helemaal in de stemming om naar de tuin te gaan. Vriendin ( is gelukkig weer beter) weggebracht en ja hoor daar begon het al, de regen. Meestal ga ik toch want als je er eenmaal bent dan valt het vaak wel mee maar het kwam nu toch echt met bakken naar beneden.Ik had oa een plantje bij mij van een gele courgette die ik zelf gezaaid heb. Vinden jullie het ook geen ballerina om te zien, zo leuk met de zaaddoos nog op de blaadjes. Nog wel een reden om toch maar niet te gaan zijn de knutten, het is broeierig buiten, weinig wind dus dan lusten die beestjes je rauw. Sommige mensen noemen ze ook wel meurzen.

Dan maar even langs de kringloop, ik word daar altijd zo hebberig maar realiseer mij ook dat ik beneden nog een kelder vol spullen heb staan en dat we in een 2 kamerflat wonen waar het al overvol staat!!!! Maar ik kwam toch wat tegen wat niet te weerstaan was ,nl al het garen op de foto. Omdat ik graag appliceer en dan met de festonsteek komt dit natuurlijk altijd van pas. En zo leuk, het zit om allerlei kaartjes gewikkeld oa uit 1932. Verder zaten er een paar stofjes bij waarvan ik de vogeltjes wel erg leuk vind omdat het koolmezen zijn.
Het nest op de tuin waar ik eerder over schreef is uitgevlogen ( hoop ik) en verlaten dus het is weer rustig bij de waterpomp.

Ik ga maar lekker vilten vandaag onder het afdak hier thuis want koud is het niet. Wat ook leuk is om te maken van resten vilt zijn omslagen voor boekjes die je daarna kunt versieren hoe je maar wilt. Soms heb ik van meerdere lappen kleine stukjes over die zet ik dan gewoon aan elkaar vast, weer met de bekende festonsteek.
Veel plezier met wat jullie gaan doen.

7 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige omslagen heb je gemaakt en ook zo mooi versierd. Mijn agenda omslag is af maar ben nog bezig met de versieringen.
    Dat garen op de foto is prachtig, zou ik ook blij mee zijn maar hier bij de kringloop vind je dat soort dingen niet.
    In de achterhoek zijn net een paar druppels gevallen en nu schijnt de zon alweer, jammer voor de tuin die kurkdroog is.
    Fijn dat je vriendin weer opgeknapt is.
    Groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schitterend, je omslagen. En wat heerlijk, zo veel garen. Lieve groetjes, Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie agenda omslag heb je gemaakt, groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie omslagen, ik vind de kleuren zo sprankelend. Hier was een heuse wolkbreuk vanmiddag en de tuin moet maar even wachten.
    groetjes Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo vrouw Hommel, wat een crea bea ben je. Prachtig die omslagen en al die andere leuke dingen die ik hier op je mooie blog tegenkom. Vind die theemuts voor in de moestuin helemaal het einde.

    Probeer het eens met een zakje akelei zaad. Bij mij zaaien de akeleitjes zich uit als een tierelier en moet ik streng zijn en vele zaailingen uittrekken. Jammer dat je niet bij mij in de buurt woont, ik zou je een heleboel akeleitjes kunnen geven, in allerlei kleurtjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie omslagen!!! En je ballerina is ook mooi :). Jammer dat die knutten zo vervelend zijn hè, dat maakt het werken in de tuin (of er verblijven) vervelend.

    Wat een mooie vondsten heb je gedaan in de kringloopwinkel, ik vind er nooit wat leuks (als in handwerkachtigs) Zouden de zeeuwse kringloopwinkels dat gewoon nooit hebben liggen of zouden er heeeeel veel mensen op azen hier?

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Knutten...ik las het gisteren ook al ergens, ik had er nog nooit van gehoord.(En dat terwijl ik van oorsprong een boerendochter ben) Dus ben ik het maar eens even op gaan zoeken.Niet de knutten maar het woord!!! Het lijken me nu niet zo'n gezellige beestjes!!
    Ik vind de rand van de spiegel wat opzichtig, had hem wat bruin/beige willen maken. En dan wat patina erover. Ik kijk eerst wel eens hoe het me bevalt, kan altijd nog.

    Groetjes en een hele fijne woensdag.

    BeantwoordenVerwijderen