Pagina's

vrijdag 18 juni 2010

Echt van alles wat...









Vandaag, ondanks de mindere weersvoorspelling toch naar de tuin geweest en het viel ontzettend mee. Af en toe moest ik even schuilen maar dan is mijn uitzicht uit het huisje toch ook heel mooi om naar te staren.
Ik "vond" nog een bos wilgentakken in de sloot, was ik helemaal vergeten. Nu had ik ooit eens een ruif bij de kringloop gekocht voor je weet maar nooit. En vandaag had ik ineens het eureka gevoel, waarom zou een ruif moeten hangen? Dat zijn beperkingen die wij onszelf opleggen kwam ik achter. Nu staat hij dus in de moestuin , ik heb hem wat "dichter" gemaakt met de tenen die nog redelijk waren en nu mag er straks een plant overheen gaan groeien. Weet even niet meer wat er in de pot staat, het is een courgette maar ik weet niet meer of het de gele of de ronde is.
Ridderspoor is er dit jaar ook weer, 2 jaar geleden neergezet, vorig jaar niets en nu dus weer wel, prachtige blauwe kleur!
Ook de geranium bij het vlechtwerk doet het uitstekend, die wil ik in de herfst gaan scheuren.

Het haken van de vierkantjes gaat ook gestaag door, ik heb ze allemaal uitgelegd en natuurlijk moest Boris er gelijk overheen banjeren. Het gaat een deken of plaid worden, ik haak rustig door en haal iedere keer andere kleurtjes erbij.

Als laatste nog een foto van iets gekregen en iets gemaakt. Ik had ze al in de bonus gezien bij appie, de paarse lichtjes en kussentjes maar had mij ingehouden want ik heb al zoveel!! Wat bracht mijn vriendin mee....juist...ik helemaal blij. Het paarse kleedje voor in de mangelbak zijn 2 theedoeken van de Zeeman met een taartjes applicatie uit een Tilda boek.
De mangelbak heb ik van de week geschilderd met een kleur blauw die ik ooit eens in Frankrijk gekocht had omdat ik die zo mooi vond. Ik heb in de kelder nog 2 louvre deurtjes staan en die gaan binnenkort een kwastbeurt met die kleur krijgen.
De stoel waar alles opstaat heb ik vorig jaar weggehaald bij de vuilnis. Je kunt er niet meer echt opzitten maar het is zo'n lief kabouterstoeltje.

Een heel fijn weekend allemaal, ik zal mij niet vervelen want er liggen 2 nieuwe viltpakketjes te wachten. ( wordt dus vervolgd)

lieve groet

7 opmerkingen:

  1. Dag vrouw Hommel :-)

    Wat heb jij een gezellige weblog. Ik heb er al een hele tijd niets aan gedaan. Maar nu het handwerkersgilde stopt is het wel leuk om er weer mee door te gaan. Dan kunnen we elkaar nog eens spreken.

    groetjessssss, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echte hommelplaatjes. Een hommel danst ook van het ene mooie plekje naar het andere.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, zo te zien delen we meer interesses dan alleen handwerken. Mooie tuin heb je!
    Groetjes, Corina (tyzy)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie plaatjes! Je tuin is fantastisch, echt heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke dingen heb je gemaakt de tilda van je vorige blog vind ik ook fantastisch. fijn weekend groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een gezellige tuin heb je! Lieve groetjes, Barbara

    BeantwoordenVerwijderen