Pagina's

dinsdag 27 juli 2010

aardbeientijd



Weer wat geleerd, ik weet nu hoe ik een collage moet maken, ik heb maar wat gedaan in picasa en het zal ongetwijfeld sneller kunnen maar voor een computernerd ben ik trots op mijzelf.



We zitten er midden in , in de aardbeien dus ben ik een paar popjes gaan maken. Deze is van mieke stender, josee van loon en eigen idee. Het is jammer dat jullie het belletje niet kunnen horen wat ze in haar hand heeft.



Dit is een hele familie uit het boekje van Josee van Loon, nu ik ze zo beter bekijk vind ik ze niet al te vrolijk kijken maar dat is misschien omdat de aardbeientijd ook weer bijna over is.


Als je restjes vilt over hebt, en wie heeft die niet is het altijd leuk om deze kleine popjes te maken. Bijv voor aan een kadootje te hangen of om er een piepklein briefje in het zakje te stoppen.


Natuurlijk is er ook jam gemaakt,we hebben niet zoveel plantjes maar ik kon er toch 4 potjes mee vullen( 1 is er al weggegeven). Nu vind ik het toch zo leuk om jampotdeksels te haken maar dat kon ik bij deze deksels niet over mijn hart verkrijgen. Ze zijn al heel oud en ik heb ze van de bovenbuurman gekregen. Zeg nu zelf; zo maken ze ze niet meer.


Op de tuin zo'n 10 stapstenen geschilderd en ze liggen inmiddels door de hele tuin. Nu zie je ze niet zo goed omdat alle planten groot zijn maar straks in de "mindere" periodes heb ik een vrolijke tuin. Ik wil nu een mal gaan maken van een soort puntmuts die ik dan ik de tuin kan zetten met een stok. ( voorbeeld zien jullie vanzelf wel weer een keer voorbij schuiven)



De hortensias doen het weer geweldig al zag ik wel dat ze nu wat waren aangetast door de regen. Snel maar een krans van gaan maken en in de laatste landleven stond een leuk voorbeeld voor het maken van een guirlande.

Dit blijf ik zo mooi vinden, ik deel ze ieder jaar en ze staan ook overal in de tuin.


Dit jaar had ik nav een voorbeeld bij het blog "fluitenkruid" gezien dat courgettes natuurlijk ook in emmers en teilen kunnen worden gezet. Deze staan in een oude zinken koffer( ooit eens gevonden) en inmiddels hebben we er al heel wat gele courgettes van gegeten. Dus die tip wordt volgend jaar weer gebruikt in nog meer emmers en teilen.

Dit is onze poes Boris, ja het is een meisje met een jongensnaam, lang verhaal. Zoals jullie zien is Boris zwart en moelijk te fotograferen daardoor, meestal zie je alleen haar felle ogen. Op deze buitenbank doet ze het wel leuk vond ik zelf en dat is ook wat we momenteel veel doen, buiten lekker op de bank hangen en genieten.

Sommige vroegen zich af waar ik de tijd vandaan haal om (soms) veel te maken. Nu moeten jullie weten dat ik praktisch geen tv kijk, we hebben geen kinderen en dat scheelt volgens mij heel veel tijd. En ik begin met handwerken en ik eindig ermee. Het is dus eigenlijk een verslaving. Maar daar in tegen rook en drink ik ( niet ) meer,dus ik voel mij er prima bij.
De tip van het stokje voor het laten staan van de popjes ga ik zeer zeker uitproberen.
Ik wens jullie ( de thuisblijvers dus) weer allemaal fijne zomerse dagen toe.

Een zomerse groet van vrouw Hommel

9 opmerkingen:

  1. Leuke aardbei popjes heb je gemaakt, je stapstenen vind ik geweldig en je tuin bloemen zijn er erg mooi uit, lekker courgettes.Groetjes ook aan Boris Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke popjes heb je gemaakt hoor! Ik ben wel heel nieuwsgierig naar hoe je die stapstenen hebt gemaakt. Je lijkt in elk geval een heel mooie tuin te hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk die aardbeien! Ik ben er ook dol op! Oh, en zelfgemaakte aardbeienjam is helemaal heerlijk!! Leuke potjes inderdaad!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh what lovely creations. just divine. cheers Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag hommeltje, wat een gezellige reportage, het is kleurig en knus in je tuin.
    Die puntmutsen, maak je die van klei? Ik heb ze wel eens bij een pottenbakkerij gezien en nog altijd spijt dat ik er niet een paar gekocht heb.
    Maar zelf maken is ook leuk!
    Knuffel voor Boris, ik heb wel wat met zwarte katten. groetjes Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige deksels hé zo maken ze ze inderdaad niet meer,jammer!
    Wat een leuke aardbeien heb je gemaakt ,leuk al die verschillende. Handig die kleurige stapstenen. Nou geniet nog maar lekker van jullie bloeiende tuin
    Groeten Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Erg leuk je aardbeienpopjes, en ik val helemaal op dat kleine belletje en het serviesje is ook al zo mooi!
    Mooie foto's van je kleine popjes en tuin !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk die staptegels. Zijn ze van keramiek?
    Staat vast heel gezellig als het buiten weer wat kaler wordt. Waar ik nog niet aan moet denken...Leuke foto's ook van de poppetjes!!
    Lieve groetjes Colourfullflowergirl

    BeantwoordenVerwijderen
  9. O, die aardbeitjes van Jose van Loon, die vind ik echt superlief! Ik wou dat ik dat boekje van haar nog ergens kon vinden! Wat heb je trouwens ook weer veel andere leuke dingen bedacht en gemaakt! Lieve groetjes, Barbara

    BeantwoordenVerwijderen