Pagina's

zaterdag 3 juli 2010

Regenelf



Nee, dit is geen regenelf maar een heks van Ans van Sandkuijl. Ik zal later nog wel andere foto's van haar maken want het bleef vanmiddag maar regenen en dat kwam natuurlijk door.....


deze regenelf. Ik kan best goed tegen de warmte maar het werd mij nu toch wel al te gortig dus ik heb de regenelf toegesproken en warempel het heeft geholpen en we kunnen weer "even" ademen.


Eigenlijk blijf ik dit gewoon het mooist vinden, een oude verweerde en geschilderde pot met een "ouderwetse" geranium erin. Ze zijn oersterk en krijgen ze eens een dag geen water dan zul je ze niet horen itt die schattige petunia's. Daarom heb ik ook veel begonias, hangen os in het hek bij de tuin en dit jaar ben ik overstag gegaan voor oranje afrikanen. ( maar dit laatste komt meer door vriendin die oranje gek is)


Ik vond het iets te warm de afgelopen dagen om "druk" te zijn in de tuin dus ik heb lekker in de schaduw een hart gevlochten. Ik had eerst een krans gemaakt van sterk ijzerdraad want dat geeft toch iets meer houvast.


Er liggen nu nog 10 staptegels te wachten om geschilderd te gaan worden, deze paarse "schaal" had ik vorig jaar al gemaakt , hij ligt op een beetje kaal plekje onder een "bijna dode" boom en daar ligt ie helemaal tevreden te zijn. Tegen de boom aan laten we een klimop groeien dan heeft de stam toch nog nut.
Volgende keer meer nieuws over de moestuin want die gaat goed, gisteren lekker zelf jam kunnen maken.

Fijne zondag , warme groet van vrouw Hommel

7 opmerkingen:

  1. Wat een mooie regenelf hier begon de regen pas na 5 uur, Je heks is ook erg mooi. groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, je bent druk bezig geweest, zeg! Ik vind je regenelf zo leuk! Maar je heks mag er ook zijn. Enig! Lieve groetjes, Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hmmm... had ik dan toch zo'n regenelf moeten maken? Hier heeft het nauwelijks geregend. Volgens mij heb je een hele mooie tuin!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je regenelf is echt een schatje en heeft lekker wat verkoeling gebracht! Je heks is ook erg mooi! Zulke mooie foto's uit je tuin, heerlijk om naar te kijken, je hart is trowens erg goed gelukt!
    Groetejs Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kun je de regenelf niet naar het oosten van het land sturen ?
    Hier heeft het alleen zaterdag aan het eind van de middag even geregend maar erg weinig, de tuin schreeuwt om meer regen en de komende dagen worden er weer hoge temperaturen voorspeld!
    Mooie foto's heb je gemaakt en zo'n ouderwetse geranium blijft het altijd goed doen.
    Groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat maak je toch prachtige dingen. De regenelf is echt zoooo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo,
    Wat een gezellig blog heb je.
    Je maakt mooie dingen.
    Wil je graag gaan volgen.
    Als je het leuk vind kom je dan ook een keer
    bij mij langs.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen