Pagina's

vrijdag 27 augustus 2010

Al een beetje herfst....



Maar toch nog niet helemaal. Deze begonia's zijn ook van die super dankbaren planten. Regen, zon of wind , ze kunnen overal tegen en blijven mooi. Deze hangen aan mijn "schuurtje" in de achtertuin.



En dan deze Hosta, ik ben er weg van. Zo wie zo van hosta's maar met name van deze. Hij bloeit als laatste ,het is de enige witte die ik heb. Ik heb vele andere met paarse bloemen maar ik vind dit altijd een toegift van de zomer. Van het voorjaar wordt ie weer gescheurd en dan heb er ineens weer 2. Alleen de slakken, die blijven wel eens lastig maar ach.....ze horen wel bij de natuur.



Kwa viltpopjes ben ik wel al in de herfst gedoken. Deze zijn van mieke stender en zo makkelijk om te maken.


Het leuke van deze kabouters is gewoon dat je er allerlei variaties in kunt aanbrengen. De 1 heeft een lampion, de ander een blad tegen onverwachtstse regendruppels en de andere heeft weer een "eikeljuk".







Hier gaan er nog vele van volgen . Het paddestoelenhuisje wat achter de vliegenzwammetjes staan is van de wibra, maar 1.99. Het is eigenlijk een vogelhuisje dus je moet even het stokje eraf halen en het touwtje en dan heb je een leuk item voor de komende seizoentafel



Ik kon het natuurlijk niet laten om ook een paar paarse kabouters te maken. De ene heeft een zilverenweb op de cape, nu nog op zoek naar van die kleine zwarte spinnetjes.

Ik wens jullie een fijn weekend met naar ik hoop wat zon tussen de buien door.
Ik weet niet of het mij nog lukt om een bericht te schrijven voor 4 september want dan vertrek ik nl voor 2 weken naar Frankrijk met een goede vriendin. We zitten, echt waar!!!!, in een huisje wat de kabouterhut heet en het is tegen de Franse Ardennen aan . Niet zo ver rijden gelukkig. Ik ben in die streek nog nooit geweest dus ik ben erg benieuwd.

Tot later dus, lieve groet Vrouw Hommel

13 opmerkingen:

  1. Wat een mooie foto's van je tuin en de herftpopjes zijn ook zo mooi. Hier komt ook langzamerhand steeds meer hersft in huis.
    Fijne vakantie, heerlijk hoor, lekker genieten!
    Groetjes Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ben jij creatief geweest ziet er mooi uit.

    En een hele fijne vakantie hoor, geniet ervan.
    Tot later, groetjes Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke kabouters! Vergeet zelf je rode muts niet! Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke kaboutertjes! Tegen wil en dank kom ik toch ook echt in herfstsferen...

    Als we je niet meer "zien" veel plezier in de kabouterhut!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk blog! ik wil je graag volgen. Mij ook volgen? kijk op ma-de-by-me.blogspot.com

    Liefs Melanie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gezelligheid met al die herfsttaferelen in je huis, fijne vakantie!
    groetjes Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat blijven die kabouters toch leuk en zo veelzijdig om mee te combineren!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De natuur begint zich inderdaad op te maken voor de herfst. Mooie kabouterpopjes heb je gemaakt, ik heb ze zelf nog nooit gemaakt maar vind ze wel heel erg leuk !
    Alvast een fijne vakantie gewenst.
    Groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuke foto's en je popjes zijn erg mooi geworden, Fijne vakantie. Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een warme welkom voor de herfst :D
    Ik wens je een hele fijne vakantie!
    Groetjes Aukje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ziet er super uit alles wat je weer hebt laten zien. Fijne vakantie in Frankrijk.
    Groetjes Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dan ben je nu natuurlijk in Frankrijk!

    Ik wens je een super mooie tijd daar!!

    Veel plezier!

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Enig, je kabouters! Ik maak ze ook graag, leuk dat je er zoveel verschillende hebt gemaakt. Die paarse vind ik echt heel mooi! Lieve groetjes, Barbara

    BeantwoordenVerwijderen