Pagina's

woensdag 18 augustus 2010

moeders en rood



Ik weet zeker dat mijn moeder mijn grootste fan is over alles wat ik maak. Ik heb dan ook vele popjes in het rood gemaakt. Wat ik met paars heb heeft moeders met rood. Ze gooit ook beslist niets weg dus er staat werkelijk door het hele huis wel iets. De foto's zijn slechts het topje van de ijsberg. Maar ik maak alles met liefde voor haar.
De schelpen krans wilde ze graag omdat ze de schelpen zelf gevonden had en volgens mij bestaan er in nederland geen rode schelpen.


Ze houdt ook erg van de natuur en van vogels. De "slinger" met de rode tilda vogels had ik voor haar voor de kerst gemaakt, er zit nl anijs in maar ook die hangt er alweer 3 jaar, dag in , dag uit.





Het is nu alweer 1 jaar geleden dat Beau, onze grote rode eigenwijze kater is doodgegaan en eigenlijk missen we hem nog iedere dag. Hij was altijd aanwezig en lag het liefst in plantjes. Met de kerst ging hij bijv altijd in een kerststukje liggen. Natuurlijk ligt hij op de tuin begraven met een stapsteen erbij met daarop een slapend poesje.


Als ik iets mooi vind is het koningskruid, het gaat bl tegen het einde van de zomer en in het voorjaar kan ik alle stelen gebruiken om planten mee te ondersteunen of ze te gebruiken bij de wilgentenen. Het begint wel de hele tuin door te "lopen" dus ook die moet ingedampd worden.
De zonnehoedjes mogen van mij lopen wat ze willen maar die zijn weer heel traag. Wat dan ook wel weer zijn charme heeft.




Als ik iets over mijzelf geleerd heb de afgelopen tuinjaren is dat ik een hele slechte snoeier ben. De eerste schuurfoto is dan wel in het vroege voorjaar genomen maar nu zie je echt niets meer van die schuur ( en al die leuke plantjes die er tussen staan). Ik heb mijn vriendin dan ook benoemd tot snoeister van alle struiken want anders ben ik bang dat er over 4 jaar geen plek meer is om te lopen. Ik snoei echt wel hoor maar op mijn manier, 10 takjes ofzo en dat vind ik nog zonde. Ken je "valkuilen" !!!




Dat was het weer voor deze keer, het volgende bericht zal al een beetje in de herfstsfeer zijn want de herfstkabouters zijn bijna klaar . Tot een volgende keer en bedankt voor jullie leuke reacties !!!
Toch nog een zomer groet van vrouw Hommel

6 opmerkingen:

  1. Bedankt dat je ons weer mee laat genieten van al die mooie foto's. Bijzonder plaatsje voor je kat, hier liggen er intussen een aantal fretjes in de tuin. En hoewel we niet echt de plaatsen gemarkeerd hebben (alleen met voorjaarsbollen), weten we ze nog allemaal te liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto's en lief dat je die dingen allemaal voor je moeder maakt, onze katten zijn al een paar jaar dood, maar ik mis ze ook nog ieder dag, we hebben nu wel weer twee katten maar toch, groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijke post, ik vind de slinger met de mezen echt prachtig! Lief dat je zoveel rood voor je mams maakt.Je tuin ziet er mooi uit, ik hoop op een mooie nazomer, er valt nog zoveel te genieten. liefs Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat lief dat je zoveel mooie dingetjes voor je moeder maakt. En leuk ook dat zij er zo blij mee is.
    Mooi, zo'n plekje voor de poes.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lovely creation's, many thanks for looking at my blog, cheers from New Zealand, Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Moeders zijn altijd de grootste fans ;) Wat heerlijk dat je zoveel moois voor haar maakt!
    Mooie foto's van je tuin...

    BeantwoordenVerwijderen