Pagina's

woensdag 20 oktober 2010

Van alles wat

Weer een teken van leven van mijn kant, ben best wel weer lekker bezig geweest. Allereerst met de leuke gratis patroontjes die je gratis kunt downloaden bij verschillende bloggers. Ze zijn zo leuk om te maken en ook zo klaar. Ik zit alweer vol enthousiasme te wachten op de volgende.




Verder ben ik weer vierkantjes aan het haken maar nu alleen in de paarse tinten. Weet nog niet zo goed hoe ik de deken uiteindelijk in elkaar zal zetten. Lekker rommelig ( zoals ik ben) of in een patroon vorm. Wat vinden jullie???
Voorlopig ben ik nog wel even aan het haken dus ik heb nog tijd om er over na te denken. Op de deken komen straks ook allerlei gehaakte bloemen. Het moet gewoon bont, ik kan het niet laten wat dat betreft.











Het kleed wat hierboven staat afgebeeld vind ik ontzettend leuk en dat is ook niet zoveel werk. Verder staan er ook allerlei borduurpatroontje in, beetje moeilijk te zien maar ik zal het tonen als ik klaar ben.



Al die leuke voorbeelden komen uit dit boek wat ik mijzelf kado heb gedaan. Het is in het Duits geschreven maar je hebt genoeg uitleg aan de tekeningen en de patronen. Als je van rood houdt, bos , beestjes en paddestoelen dan zit je met dit boek helemaal goed.
Mijn eigen maaksels hieruit zie je vanzelf , later, voorbij komen.

Afgelopen zondag weer eens naar de tuin geweest. Wij delen de tuin samen met tuinvriendinnen en die zijn druk bezig geweest om de tuin winterklaar te maken.


Zo ziet de "siertuin" er nu uit en ik ruim eigenlijk alles pas in het voorjaar op. Sommige zaaddozen zijn gewoon heel mooi en alles wat er afvalt is een lekker dekentje voor de grond







Hier zie je een pompoen die ik 2 jaar geleden heb gegoten en nu helemaal bemost is, was een mooi plaatje samen met de sedum.






Deze plant heb ik vorig jaar als stekje gekregen en ik ben er weg van. Hij staat alleen op de verkeerde plek want ik wist niet hoe hoog hij zou worden en het blijkt een flinkerd te zijn. In het voorjaar wordt die dus verplaatst. Ik weet niet hoe die heet, volgens mij iets met "grootmoeders oorbellen
"
De laatste zonnestralen van de dag, gevangen in een foto


Inmiddels is het wel echt herfstweer buiten, en dan ga je als poes zijnde niet meer veel naar buiten maar nestel je jezelf lekker tussen een wollen deken en een dekbed. Ja, geef haar eens ongelijk.

Fijne week verder en geniet van de herfst!
Hommelse groet











9 opmerkingen:

  1. Die plant waarvan je de naam niet weet, is een fazantenbes. Ik heb 'm ook sinds kort. Mooie creatie heb je uitgezocht uit dat boek. Je paarstinten passen erg mooi bij elkaar en je manier van tuinieren herken ik, voor mij hoeft ook niet alles super strak, ik laat ook best veel staan - prachtig als het berijpt is straks!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Rommelig zou ik zeggen, die vierkantjes. Veeeel leuker ;o)
    En wat prachtig zeg, jullie tuin!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ben je met leuke projectjes bezig, de poes heeft groot gelijk, gezellig hoor ;-D En jullie tuin ziet er geweldig uit. Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hé creatieveling, wat ben je weer lekker bezig! Ik lig momenteel het liefste als jouw mooie zwarte kat in een coconnetje.
    Jullie tuin ziet er nog super uit, hebben jullie ook zoveel vogeltjes?
    groetjes Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kies ook voor rommelig, ziet er zo leuk uit! Wat een heerlijke tuin heb je! Prachtig in die herfsttinten. Ach, en je poes ligt zo tevreden te kijken! Lieve groetjes, Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind die blokjes heel mooi! Ziet er zo gezellig uit die kleurtjes.

    gr. Meijra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie blokken heb je gemaakt, je gehaakte vierkantjes heb je in een mooie kleur gemaakt.En dat boek zou ik wel eens in het echt willen zien. Een geweldige tuin heb je, dat moet puur genieten zijn om erin te lopen, zitten en liggen...
    Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De deken wordt vast mooi! Er komen bloemen op tòch? Voor mij kan iets niet bont genoeg zijn. Ik ga daar ook wel eens te ver in door hoor, haha.Maar ik word zoooo blij van kleuren.
    Die plant ga ik onthouden. Prachtig met die öorbellen". Fazantenbes heet tie lees ik hierboven ergens...Succes met alles en ik hoop dat je je weer wat beter voelt. Kop op hè!! Liefs...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ziet er allemaal prachtig uit. Nu weet ik gelijk ook hoe die plant heet. Ik heb 'm ook en weet het al jaren niet.
    Ik vind die kleurtjes door elkaar ook het leukst. Als je wilt heb ik wel een tip hoe je ze gelijk aan elkaar haakt. Dat bevalt mij zelf heel erg goed. Ik vind het resultaat mooier en je hoeft niet als je alle vierkantjes gehaakt hebt alles nog eens aan elkaar haken. Moet je wel van tevoren bedenken in welke volgorde je ze aan elkaar wilt hebben of je moet gewoon genoeg draad aan je vierkantjes laten voor een laatste randje.
    Kun je me nog volgen? Misschien ken je 't allang. Je weet me te vinden.
    Linda

    BeantwoordenVerwijderen