Pagina's

vrijdag 29 oktober 2010

Wichtelkinder



Of ook wel elfenkinderen of kabouters. Ik heb er 2 af!!! Ze zijn zo leuk om te borduren. Ik heb ze geplakt op een houten harten die ik bij Xenos had gescoord. Normaal ben ik niet zo van die kantjes erom heen maar hier vond ik het wel bij passen en het was gelijk een mooie afbeelding.

Ik heb het kant er eerst aangenaaid voordat ik de afbeelding op het hart gelijmd heb.

Ze gaan nog even de "kast" in omdat ze voor de kerst gemaakt zijn maar af is af en ik ben alweer aan de volgende bezig.




Nu heb ik overal kabouters cq elfjes staan. Deze heb ik dit jaar ergens gevonden. Ze staan voor een 4 seizoenenkleed wat ik vorig jaar gemaakt heb olv Gemma Anink. Zo leuk om te doen, afgelopen zaterdag weer een cursusdag gehad. Dit keer ben ik bezig geweest met een heksenkleed maar deze is nog niet af.
Zien jullie die groene pompoen liggen en de antiliaanse komkommers, die komen uit eigen tuin en ik ben er supertrots op ondanks de "kleine" oogst.


Deze kabouters en elf staan op mijn kast met allerlei laadjes, een ouderwetse "ketting" kast.

Dit "elfje" blijft mij ontroeren door de liefheid en de gezelligheid die hij uitstraalt. Ooit eens gekregen van mijn moeder toen we met vakantie waren op Ameland










Deze tafreeltjes staan weer op 2 oude keukenkasten. Zoals jullie zien ben ik ook gek op paddestoelen want die maak ik graag van keramiek. Ook weer door de jaren heen bij elkaar gekregen

Tot slot nog deze verhaaltjes kabouter, in een ver verleden gemaakt. Ik ben helaas het patroon kwijt, weet ook niet meer van welk atelier hij is. Mijn plan is dan ook om hem uit elkaar te gaan halen zodat ik er toch meer van kan gaan maken want ik vind hem zo leuk en dan kan ik natuurlijk ook een haar gaan maken.
Ik wens jullie een heel fijn weekend toe en als jullie naar buiten gaan kijk dan toch eens goed om je heen want wie weet......
Hommelse groet







9 opmerkingen:

  1. Wat heb je weer leuke dingen gemaakt, ik heb het patroontje van het verhalen kaboutertje nog wel ergens, mail( mailadres staat op mijn blog) me je adres maar even dan stuur ik je een kopie. ( ik heb hem vroeger veel gemaakt en gebruikt bij het voorlezen) Fijn weekend Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gezellige wichtelmannetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig seizoenenkleed heb je gemaakt. Mag je van mij nog wel eens extra op de foto zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat staat wel heel gezellig allemaal. Ik ben ook erg wég van je keramieken paddestoel, kunstig hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie plaatjes. Je seizoenskleed is geweldig! Ik heb er ook eentje gemaakt een paar jaar geleden en elk seizoen draait ie een kwart.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ben je weer creatief geweest! Ik vind je seizoenenkleed echt prachtig, wat heerlijk, he, om met Gemma een dagje wol te prikken! Lieve groetjes, Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dag hommeltje, wat moet het bij jullie een heerlijk knus en kleurrijk geheel zijn in huis. Ik vind je geborduurde kabouter/elfkinderen schattig maar zie ook een prachtige cirkel staan.
    Heb je daar al eens een blogje aan gewijd?
    fijn weekend! groetjes Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi! Ben benieuwd naar je hoesjes!! Groetjes en fijn weekend, Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een geweldig 4 seizoenenkleed heb je gemaakt bij Gemma vorig jaar! Ben ook erg benieuwd hoe het heksenkleed eruit komt te zien ;-) Fijne week, groetjes Carla.

    BeantwoordenVerwijderen