Pagina's

dinsdag 23 november 2010

trollen en kristallen



De afgelopen 2 dinsdagochtend een curcus trol vilten gevolgd olv charlotte molenaar ( www.charlottemolenaar.nl) Was weer heel leuk om te doen. Natuurlijk wist ik al wel hoe ik om een mal moest vilten maar het is altijd leuk om weer met anderen te vilten en je leert toch iedere keer iets nieuws. In februari ga ik nog 2 ochtenden sieraden vilten.

Trouwens die paddestoelen heb ik ook ( ongeveer 2 jaar geleden) zelf gegoten. Een vriendin van mij had deze in haar tuin staan en ik heb er rubberen mallen van gemaakt. Die zijn inmiddels vergaan maar als ik ze zo weer zie staan ga ik toch maar weer nieuwe mallen maken want ik vind ze zo leuk om "overal" ( buiten) neer te zetten.
Dit is de grote trol , volgens mij uit "het hoge noorden" , zo ruig ziet hij eruit. Hij is in ieder geval voorbereid op de eventuele strenge winter die men voorspeld.


Achterkantje is ook niet geheel onbelangrijk, volgens mijn mede cursisten leek het op een varkensstaartje, ik was nl de enige met een krul erin. ( niet ik dus maar de trol)


Dit is een foto van veraf misschien maar ik heb niet zo'n goed toestel. Het zijn ijskristallen van Mieke Stender. Ik zag er al een heleboel in de kerstboom hangen maar ze zijn voor een ander in dit geval. Toch ga ik er in het nieuwe jaar ook een paar voor mezelf maken want ik zie ze ook wel hangen in takken voor een "winterse" look.


Dit is dus een ( wazige) foto van dichtbij. In het echie sprankeld het lijfje door de kraaltjes die ik er op geborduurd heb.



Dit is een prototype van een ( wintermuis) uit het boek van een eerder bericht. Het boek is in het Duits en ik kan best Duits lezen maar ik kom niet helemaal uit de beschrijving van de pootjes. Ik denk dat ik zelf wel wat ga fröbelen om de onderkant goed te krijgen. As weekend komt mijn schoonzus en die spaart muizen, dus vandaar dat ik deze voor haar wil maken. Eindresultaat volgende log.


Tot slot nog iets totaal anders! Ons "nieuwe" handdoek rek. Wij hebben wel de luxe van een vaatwasser maar ik vind het zo leuk dat ze vroeger echt zoveel verschillende "doeken" in gebruik hadden. Ik zie het mij nog niet doen om alles met een aparte doek af te drogen.
Verder wil ik jullie bedanken voor de reacties op mijn vorige bericht. En zoals Aukje ook zegt, in blogland mag iedereen zelf weten wat hij/zij doet.
Ik probeer wel zoveel mogelijk bij jullie te reageren maar echt sommige schrijven ( uh....noem geen namen....anne....) sneller dan ik de berichten kan lezen.
En nog even over de give aways, ik vind het leuk dat mensen dit doen. Ik vind het alleen zo jammer dat je soms zelf verplicht volger moet worden om mee te kunnen doen. En het verbaasd mij altijd dat de reacties verveelvoudigen bij een give away. Maar dit is echt mijn "stuk" verbazing en wil er verder geen oordeel aan hangen.
Dit was hem weer voor deze keer. Wees voorzichtig buiten als het inderdaad gaat sneeuwen en voel je weer even een kind als je stiekem een sneeuwbal naar de buurvrouw gooit.
Hommelse groet






11 opmerkingen:

  1. Hoii, zo jij bent ook creatief geweest zeg, leuk.

    de sjaal heb ik met nr, 1.75 gehaakt, maar dat zie je niet terug, tis zo leuk om te doen en het is zo klaar, echt.
    heb h'm de hele avond al om gehad zit zo lekker warm, hihi..

    Liefs stina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, ik voel me niet aangesproken hoor... ;o)
    Wat ben je weer heerlijk creatief bezig geweest. En dat handdoekenrekje, zou ik ook voor vallen. Heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om te zien allemaal, en ik val erg voor je trollen, wat zijn ze geweldig, die staart ook, zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je weer super leuke dingen gemaakt, oooh die trol, wat een schatje zeg. Ook je vaatdoek sprak me heel erg aan. Groetjes Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O dat muisje, die vind ik schattig.. Het handdoeken rek had mijn moeder vroeger in de keuken hangen met een zelf geborduurde doek ervoor, jeugdsentiment.....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je trollen zijn mooi geworden.
    Zelf heb ik het nog nooit gedaan wolvilten, maar ja, wat niet is, kan nog komen.
    Gelukkig heb ik een vriendin redelijk dichtbij wonen die dat al wel heeft gedaan, dus de kans bestaat dat we samen gaan vilten. Zij is net als ik verslingerd aan het maken van mooie creaties van vilt.

    Groeten,
    Anna Martijne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk dat je bij Charlotte bent geweest! Ik ken haar van de kunstmarkt in Doorn :D

    Mooi om te zien wat je allemaal weer gemaakt hebt.
    De wintermuis is heel gaaf geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heb je weer leuke dingen gemaakt, die trol schitterend en wat die give aways betreft, ik heb er net een gedaan , ik had ook moeite om de mensen te verplichten volger te worden, daar doe je het toch niet voor, het is trouwnes wel erg leuk om te doen, Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuke trollen heb je gemaakt en die paddestoelen die ernaast vind ik zo prachtig mooi en natuurlijk.
    Dat mooie handdoekenrekje herken ik ook nog van vroeger thuis en nu weer helemaal in de mode.
    Groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Haha, zo werkt het toch in 'blogland. We houden elkaar geïnspireerd!! Succes met de hangers en ik ben erg benieuwd naar het resultaat!! Groetjes, Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hey hoi daar
    Die trollen!!!! Geweldig!!!Ik vind ze helemaal super.Als ik jouw blog open zie ik dat leuke gezellige blauwe schuurtje.Eigenlijk moet je een foto maken als ie straks bedekt is met sneeuw. Wordt vast een mooie foto! Lieve groetjes voor jou van mij. Dàg!!

    BeantwoordenVerwijderen