Pagina's

dinsdag 21 december 2010

Sint Lucia en toch een beetje paars

Bijna Kerst, het feest van het licht en warmte.

Het Lucia feest ( Zweeds) is een typisch lichtfeest dat op 13 december, de naamdag van sint Lucia, wordt gevierd. Het geeft het begin aan voor de kerstperiode. De traditie heeft elementen van het voorchristelijke midwinter licht festival overgenomen.


Deze sint Lucia heb ik geborduurd omdat ik kerst ook vooral het feest van het licht vind.



Dank jullie wel voor alle leuke reacties op de kerstkabouters van mieke stender. Wie weet hoeveel we er volgend jaar voorbij zien komen. Ik heb ze natuurlijk ook in het paars gemaakt en rijkelijk versierd me kraaltjes want ik ben en blijf toch een ekster.






Voor nu wil ik iedereen hele fijne dagen wensen.
Vier het "feest" vooral op de manier die bij je past.
Een kaars voor al die mensen die iemand zijn verloren het afgelopen jaar of jaren daarvoor en voor wie deze dagen nooit meer hetzelfde zullen zijn.
Een hommelse groet






7 opmerkingen:

  1. Prachtig, al je werkstukken! Ik ben verliefd op je kabouters! En wat een mooie kerstwens. Ik wens jou ook een heel fijn kerstfeest! Lieve groetjes, Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je voor het Lucia feest dingen hebt gemaakt. En je tekst over het vieren van de kerst vind ik prachtig. Wens jou ook het zelfde toe. Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooi allemaal. Schattige paarse kabouters.
    Jij ook heek fijne Feestdagen.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben ook altijd met mijn gedachten bij degene die er niet meer zijn, we lijken ze wel veel meer te missen op deze dagen. Prachtig is je borduurwerk, ik krijg de kriebels ervan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. 't wordt vast een mooie kerst met zo'n gezellig huis. Ik wens jullie een fijne tijd en de aller mooiste wensen voor 2011.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie dingen heb je weer gemaakt. Ik wil jou en je lief hele fijne dagen wensen en bedanken voor je leuke reacties op mijn blog het afgelopen jaar! Je hebt een mooi, warm log geschreven hierboven!! Een warme omhelzing...Colourfullflowergirl

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Season greetings from New Zealand, love and light, Marie

    BeantwoordenVerwijderen