Pagina's

woensdag 26 januari 2011

Zo gezellig!!!

Wat leuk al die reacties, het lijkt mij heel gezellig om met z'n allen koffie of thee te drinken. Ondertussen kunnen we natuurlijk ook wat maken, dit heb ik nl wel gedaan. Het basispatroon is weer van Mieke Stender

En voor de rest ben ik weer "los" gegaan met kraaltjes , lintjes en het hoedje heb ik zelfs gehaakt


Er zullen best overeenkomsten zijn met andere popjes die al lang gemaakt zijn door anderen. Maar ik denk dat je daar niet aan ontkomt. Alles wat ik zie en wat mij aanspreekt sla ik op en vervolgens maak ik mijn "eigen collage" van de kleding.

Als we nu toch koffie gaan drinken met z'n allen ga ik alvast sparen voor een gebakje erbij. Het sparen gebeurd dan in deze nieuwe portemonnee. Gemaakt van vilt om een mal heen dus de vorm heb ik er gelijk ingemaakt en daarna weer versierd met kralen.
Erg leuk om te doen en er lig nog een kleiner beugeltje te wachten dus dat "smaakt" naar meer.




Ook al vind ik het niet erg dat het nog winter is was ik toch blij om deze 2 viooltjes weer te zien bloeien ( zijn winterviolen hoor!) En wat ik vreemd vind , is dat die varen in de emmer winterhard is terwijl ze op de tuin altijd afsterven. Is natuurlijk een ander soort maar ik ben te lui om het op te zoeken.
Het stoeltje ( is echt een kleintje hoor) vond ik laatst bij de kringloop. In de zitting kun je een klein plantje zetten en ws ga ik hem wel "bekleden" met mos.
Fijne dagen weer en volgens de laatste berichten wordt het wel weer wat kouder maar gaat de ZON schijnen.
Hommelse groet




10 opmerkingen:

  1. Gezellig samen op de koffie :-) en aan de knutsel. Je popje ziet er erg leuk uit. En je portemonnee vind ik SUPER. Lieve Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er leuk uit! (enne... misschien stom, maar ik heb nu pas door, nu ik je creaties zie, weet ik pas wie je bent... hi hi)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey popje is een schatje om te zien.
    En zo erg is het toch niet dat ze misschien wel op andere lijkt.
    Ik heb alleen nog nooit een vilten popje met gehaakte hoed gezien. Heeft wel wat vind ik. De kleurtjes zijn ook erg leuk en passen prima bij elkaar.
    Het beursje is ook erg mooi.
    Ben helemaal weg van je stoeltje.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind de portemonnee prachtig, ik heb een echt oudje van nepleer met ook zo'n sluiting die bijna aan de binnenkant versleten is. groetjes Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een moois allemaal weer! Mooie kleuren en mooie foto's ook. Lieve groetjes, Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo leuk gedaan.

    Ja ook ik spaar in mijn hoofd ideen, hussel en maak(probeer) mijn 'eigen' creatie !!;-)

    Portomonnetje ook al zo sierlijk. Wil ze ook eens maken maar zie tegen de klemmen op.

    fijn weekend.. MM

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtig portemonneetje heb je gemaakt!
    Gezellig dat je zo creatief bezig bent geweest.
    Groetjes van hier!

    BeantwoordenVerwijderen