Pagina's

zondag 17 juli 2011

Ik ben zo blij, zo blij.....


Laat ik bij het begin beginnen.
Wij zijn hier in huis bezig met interne "kastverhuizingen" ( en ja ook in een  tweekamerflat kun je nog een hoop schuiven) en dat betekent ook veel opruimen en weer spullen tegenkomen.
Zo kwam ik het pakketje van bolletje wolletje weer tegen.


Ik vond haar nog steeds leuk ,ik heb haal alleen in het paars gemaakt.

Als je spullen opruimt dan breng je ook dingen naar de kringloop en nu komt de reden dat ik zo blij ben want wat kwam ik daar tegen...



Een louet spinnewiel voor maar 15 euro. Moet 2 kleine "dingetjes" vervangen maar voor de rest is die compleet.
Al jaren wil ik spinnen ( in het verleden ooit wel eens gedaan) en ik ben veel spinnewielen tegengekomen, iedere keer twijfel maar deze is gewoon voor mij bestemd.
Zie mij niet gelijk gezellig spinnend ergens zitten want ik weet totaal niet meer hoe het moet maar lang leve you tube en internet, daar kom ik wel uit.
Kortom mijn dag kon niet meer stuk.


Vaak is het zo ( althans bij mij) dat als je iets wegbrengt je ook weer wat anders tegen komt.
Waar deze potjes voor gediend hebben geen idee maar paars en blauw........( moet ik nog meer zeggen)



Vorige week dit theepotje gehaakt. Ben nog niet tevreden maar hij staat wel leuk in de keuken.
Uiteraard zal het bij iedereen regenen. Tijdens de buiten gaan deze hangplanten onder de veranda zodat ze niet kapot regenen.

Tot slot nog de misser van het jaar. Ik wil deze met jullie delen. Ik dacht dit jaar bonen achter te zaaien, gezellig in wasketels en die zouden dan gaan groeien rond de rozenboog.
De rozenboog was al een gevecht op zich, ik had een hele goedkope gekocht ( nooit doen!) Want van boven zette je hem in elkaar en vanonder viel die net zo hard weer uitelkaar. Uiteindelijk vastgekregen met tape en touw. Ach....de bonen zouden dit snel genoeg bedekken.
Ja....wel als ik klimbonen zou hebben gezaaid en dan zijn deze dus niet!!!!!
Deze "fout" vergeet ik dus nooit meer.
Ik laat het nu maar zo en wacht de bonen wel af , dan wordt alles weer afgebroken en volgend jaar beter.

Bedankt weer voor alle reacties, leuk om over ieders plannen te lezen en ik ben nog niet alleen in blogland.

Het blijft slecht weer volgens de "weermensen" , we moeten er maar het beste van maken. Mijn moeder zegt altijd; van vandaag valt, valt morgen niet meer. Schrale troost waar ik mij maar aan vast hou.

Hommelse groet van vrouw Hommel

17 opmerkingen:

  1. Jouw bolletje wolletje in het paars is ook mooi.
    Ik heb ook zo'n spinnewiel , ik ben ook nog een beginnende spinster maar het gaat steeds beter.
    Nieuwe onderdelen kun je gemakkelijk bestellen maar bestel niet bij Louet zelf, is erg duur met de verzendkosten !

    Mijn wiel is nagekeken en spint nu stukken beter, a.s dinsdag ga ik voor het eerst naar een spingroep.
    Groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, een spinnenwiel, dat is inderdaad een mooie vondst! Ben benieuwd wanneer we je eerste creatie te zien krijgen?!
    Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi hommeltje, wat een supervondst, ik zie je wel zitten hoor.
    Wij hebben ook goedkope bogen in de tuin; nooit meer want bij het in elkaar zetten krijgen we altijd ruzie..
    Veel plezier met je spinnenwiel!
    lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig spinnenwiel, lijkt me fijn als je er mee om kunt gaan. En wat een koopje.
    Dat met die bonen is mij ook overkomen, gelukkig niet om een rozenboog maar gewoon met stokken. Die stokken staan er nu maar kaal bij, maar ik heb wel boontjes :)
    Lief popje heb je gemaakt, hier bij mij is ook het freubelvirus weer toegeslagen. Heerlijk om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een geluk! Veel plezier met je nieuwe spinnewiel! Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ooooh, ik ben jaloers op je spinnewiel... Ik ben ook op zoek naar een, liefst een louet. Wil mezelf ook erg graag leren spinnen. De wol heb ik al in huis ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kan me voorstellen dat je met zo'n mooi spinnenwiel blij bent.
    En ach, van de fouten die je maakt leer je misschien nog wel het meesst!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. leuk die vondstjes en fouten zijn uitdagingen
    ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk zo'n spinnewiel....net als mijn buurvrouw met de 2 schaapjes( weet je nog?)Kun je daarna een zelfgesponnen trui breien...Wat een prachtige paars roze bloemen heb je in de tuin! Vooral de roos is erg mooi!
    Ik hou ook erg van paars...
    groetjes fleur

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk zeg, zelf spinnen! Waneer zien we je eerste creaties?!

    Ha ha, mooi verhaal van die bonen! Ach wij hebben klimrozen die niet klimmen willen. Zal er vast mee te maken hebben dat ik steeds net NA het snoeien roep: o ja, en die 2 zijn KLIMrozen!!! En tja, dan moet ik weer een jaar langer wachten tot ze klimmen :-)

    Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtig spinnewiel zeg!! Maar ook je blauw-paarse potjes zijn om te smullen. Waar een bezoekje aan de kringloop wel niet goed voor is. Bolletje wolletje is schattig in deze tinten. Succes met het spinnen. Groetjes Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. dank je voor je reactie, wat leuk! jammer dat papaver bij jou niet wil groeien.. een paar jaar geleden heb ik hier een paar papavers in de grond gezet en gelukkig worden het er ieder jaar meer, zo mooi:)

    wat een mooi spinnenwiel!

    groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Geweldig dat je nu een spinnewiel hebt, waar een bezoekje aan een kringloopwinkel al niet goed voor is. Zelfgesponnen wol is zo mooi om mee te werken. En met natuurprodukten de wol verven geeft ook zo'n mooi resultaat.
    Heel fijn en hopelijk droog weekend, Marjon.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi spinnenwiel!!! Wauw :D
    En je bonen? Ik zal het niet doorvertellen, goed?
    Wel een leuke grap hoor hahahah...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw gaaaf een spinnewiel, ben benieuwd naar je eerste spinsel Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk verhaal van die bonen.
    Zou mij ook gebeuren. Haha.

    Groet, Gonny

    BeantwoordenVerwijderen