Pagina's

dinsdag 20 september 2011

De 10 zin en onzin "dingen"

 Nooit geweten dat je ook tikkertje kunt spelen op de computer maar ik schijn nu aan de beurt te zijn dankzij http://onderdeknotwilg.blogspot.com/. En omdat ik haar blog graag lees doe ik mee.

1. waarom vrouw hommel....eigenlijk geen echte reden. Ik vind ze leuk en de Engelse vertaling klinkt zo lekker nl. bumblebee. Ik hou van woorden en cijfers die "rond" klinken. En ik ben een vrouw dus vrouw hommel.
2. Ik sinds 4 jaar weet dat ik borderline heb en dat verklaart zoveel uit mijn leven van voor de veertig.
3. Heb toen ik 19 jaar was even voor de klas gestaan , daarna 20 jaar thuiszorg, van huishouding naar verzorging en uiteindelijk planner.
4. Ik nu niet meer ( kan) werken en daar heb ik nog steeds moeite mee.
5. Ik van kleur houd
6. En dan voornamelijk van paars al 25 jaar. Vroeger , toen ik nog heel klein was, naaide mijn moeder altijd zelf onze kleren . Ik weet nog dat ze voor mijn broertje en mij een paars ribfluweel tuinbroek had gemaakt en we vonden hem allebei afschuwelijk. Hoe kon mam zo'n kleur uitzoeken: ze had vast een vooruitziende blik.
7.Ik net als ieder ander droom over een huisje in het bos, of vlak bij het strand of met allerlei vrouwen in een woongemeenschap en dan zelfvoorzienend zijn.
8. Ik absoluut niet kan kiezen want ik ben ook het liefst een kluizenaar . En in winkels is het helemaal erg , wat een keuze je daar hebt!!! Ik heb een poosje in Austerlitz gewoond en daar had je een heel klein supermarktje met bijv 2 soorten rijst, voor mij een walhalla!!!
9.Ik in de komende jaren wat meer zelfvertrouwen zou willen krijgen zodat ik eens naar een cursus kan gaan zonder altijd die angst en die twijfel.
10. Dat ik ook een eeuwige optimist ben en van het leven geniet zoals het op mijn pad komt.
11. De herfstkroonluchter van vorig jaar nu weer in de keuken hangt om er grote bekers aan te kunnen hangen.

12. Heel erg gek ben van rood met witte paddenstoelen ( deze vandaag kunnen scoren bij de a.ction) en ook geloof ik in  kabouters. Daarom vooral naar beneden kijk als ik in het bos loop.
13. Jullie niet moeten denken dat ik niet kan tellen want ik weet dat ik al bij 13 ben maar als ik eenmaal "los" ga.
14. Ik een "gat in mijn hand" heb qua stofjes, lintjes, kraaltjes en wolletjes.
15. Ik van veel handwerktecnieken een "beetje"af weer, het moet niet te ingewikkeld worden, en ingewikkelde patronen zijn ook zeker niet aan mij besteed.
16. Ik het leuk vind om zelf mijn eigen seizoenpopjes te verzinnen.
17. Ik helaas nog geen sokken kan breien maar nu een boekje over spiraalsokken bij de z.eeman heb gevonden wat heel makkelijk moet zijn en anders ga ik toch maar aan de beenwarmers.
18. En dat ik mij sjaal af heb die ik lekker mee op vakantie mee ga nemen.


19. Je nog tot donderdagochtend met de give away kunt meedoen.
20. Dat ik dit zo'n leuk spelletje vind dat ik hem maar blijf, dus ik tik niemand aan.

Hommelse groet van vrouw Hommel.


13 opmerkingen:

  1. hihi leuk!!! Erg leuk om wat over jou telezen. Je hebt er blijkbaar geen moeite mee om wat over je zelf teschrijven.
    Liefs Angela

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ee, wat leuk dat je mee doet, en dan nog wel met 20 punten! Tjonge, je bent wel eerlijk hoor op sommige punten, dapper van je!
    En wat een leuk idee die kopjes aan een kroonluchter, het staat echt gezellig.

    Tot hommels!

    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk gedaan hoor.....hahahha!!..liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk om jouw dingen te lezen!
    Paars... je zou eigenlijk in de kamer van onze jongste dochter moeten kunnen kijken... paars met lila, door haar zelf bij elkaar gezochte kleuren. Ik vind het zelf ook nog steeds zo'n leuk kamertje geworden, dat ik er misschien weleens foto's van plaats... mits zij 't goed vindt, natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vindt die sjaal erg mooi, welke wol heb je daar voor gebruikt. Jammer dat die foto's van flickr niet vergroot kunnen worden. Ook leuk om dingen van je te lezen.
    gr Meijra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk om je verhaal te lezen, Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha, je bent goed op dreef met 10 weetjes over jezelf... zijn er zo 20! Leuk om te lezen!
    Groetjes Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig om over je te lezen!! Liefs Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heey lieverdje,

    Wat een mooie openhartige vrouw ben jij.
    Zo krachtig en zuiver...meiske je hoeft nooit meer onzeker te zijn.
    Jij bent wie je bent, en dat is goed...meer als goed.
    Mijn hart heb je gewonnen...eigenlijk vanaf het begin dat ik je prachtige blog heb ontdekt, voelde direkt dat je een krachtige persoonlijkheid bent.
    Je hebt een hoop tegenslagen gekend...en dat heeft je gevormd tot wie je nu bent...en daar heb ik bijzonder veel respect voor meis.
    Dus voor als je nog eens een curcus volgt...lieverd kin omhoog...laat zien wie je bent!

    En nu nog eventjes over mijn little Missie...natuurlijk hou ik het beesje voor je vast, mocht ik jouw naam trekken..geen zorgen, alles komt goed.

    Dan wens ik je alle lief en een prachtige vakantie..Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een late reactie maar kennelijk had ik deze post gemist. Een leuke kennismaking op deze manier. We "kennen" elkaar nog maar kort, maar nu weet ik toch ineens veel van je.
    Groet,
    Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik geloof ook in kabouters, en in Sinterklaas,...
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen