Pagina's

dinsdag 10 januari 2012

Cirkels, rondjes en stippels

Soms ga ik nadenken over onbelangrijke dingen .
Over het hoe en waarom
Kwam dat er op een club een voorbeeld stond van het maken van een klein naaidoosje.
Heel leuk, dus ik mail: nu nog even op zoek naar een rond doosje,
waarop iemand antwoord; het kan ook met een vierkant doosje.
Heeft ze helemaal gelijk in maar dat vind ik dus niet prettig werken

Dit zijn knopen die ik afgelopen weekend , tijdens het kijken naar het schaatsen, heb gemaakt.
Geknipt uit een lap die ik zelfgevilt had m.b.v. van naaldvilt, organza en zelfgehaakte bloemetjes.
Wilde kijken wat het effect werd en ik was er blij mee maar had niets aan de lap
dus vandaar deze knopen.
Sommige hebben nog een zelfgemaakt spiegeltje ( rond) erop gekregen

Natuurlijk is veel in het huis vierkant,
dit kan ook niet anders
maar toen ik eens rond ( toevallige woordspeling) ging kijken kwam ik toch van alles tegen.

Dit zijn zomaar wat dingen gefotografeerd.

Mandala's , 2 cursussen gevolgd, boeken aangeschaft , nu wat op de achtergrond maar ze blijven mij fascineren.


Wat ik ook maar, ik versier het altijd weer met iets ronds erop geborduurd


Ronde Labyrinten, prachtig.
Het is overzichtelijk.
Je hebt geen hoeken

(van internet)

Cirkels in gebouwen, ramen,kerken, etc. etc.

(zelf genomen in Frankrijk)

Ronde woorden ,zoals het woord ,woorden ,vrouw hommel,lepel,lappen etc..


Ik zou ook het liefst in onderstaand huisje willen wonen



(hobbit huis en wat heel toevallig was dat atelier vlier zondag avond deze foto op haar blog zette terwijl ik deze foto net had opgeslagen voor dit bericht)

Herkennen jullie deze "ronding tic" of
zijn jullie meer van de vierkanten of driehoeken?
Het is natuurlijk geen vraag die echt belangrijk is maar ik vroeg mij wel af hoe anderen hier over denken.
Had ik al eens in een eerder bericht aangegeven dat ik een (na) denker ben?
Niet besmettelijk hoor! 

Maar doordat ik hierover nadacht is wel het idee ontstaan om een rond wand kleed te gaan maken.
Of dit 1 grote wordt of opgebouwd uit kleine rondjes weet ik nog niet .
Heb wel al bedacht hoe ik die kleine rondjes dan aanelkaar kan zetten zonder gaten ertussen.


Een hommelse groet met een rondje erin en een cirkel eromheen,

Vrouw Hommel




16 opmerkingen:

  1. Hoi, je knopen zijn prachtig hmm mandala's tekenen dat is lang geleden dat ik dat gedaan heb, toch maar weer eens de boeken opzoeken en over dat rond en vierkant, ik heb ooit een etaleer cursus voor de wereldwinkel gevolgt en daar heb ik geleerd alles wat rond is bij rond en anders om. Thuis doe ik alles op Kleur rond of vriekant dat maakt mij niet uit.
    Ik wil ook wel in z'n huisje wonen, ik voel me s'winters altijd z'n hamstertje en dat lijkt me heerlijk in z'n huisje ;-D fijne week verder, lieve groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je weer veel nagedacht. Heb er eigenlijk nog nooit zo opgelet (rond of vierkant)
    Mooie knopen en een schattig huisje.
    Niet omdat het rond is, maar omdat het er zo knus uitziet.

    groetjes, Gonny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vrouwen zijn niet vierkant en hoekig, dus dat jij je rond voelt in wezen en denken is niet zo vreemd, rond is mooi, het gaat altijd door, het doet denken aan dansen en zwieren rond en rond en rond.
    Je hebt prachtige knopen gemaakt, en prachtige voorbeelden van rond gevonden.
    Geniet maar van je ronddraaiende gedachtengang.
    Groetjes, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat grappig, ik hou ook erg van rond.
    Leuk hoe je toch altijd bezig bent, nooit zonder inspiratie...
    Lieve groetjes Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een goede vraag.
    Rond is volgens mij ook vriendelijker, geen begin en geen eind het draait maar door.
    Leuk, ik zal er ook eens goed over na gaan denken.
    Prachtig zijn je knopen.
    Sweet dreams,
    Mapi

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De knoopjes zijn prachtig geworden.
    Wat een mooie gedachten heb je opgeschreven rond vierkant maakt voor mij niet zoveel uit!!
    Gr Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie knopen, en dat tuutvormige ding op de foto rechtsboven, geweldig. En je hebt gelijk, rond oogt vaak liever, zachter.
    Groet,
    Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Rond is mooi. Er is geen begin en geen eind. Het gaat maar door. Maar ik hou ook van hoekig. In mijn huis is veel recht en strak, dat geeft mij rust. Wat mij ook rust geeft is spinnen. Het ronddraaien van het wiel is voor mij soms meditatief. Ik ben zo benieuwd of jij je spinnewiel nog wel eens rond laat draaien! En ook ik ben van plan een wandkleed te maken: een rond seizoenenkleed!

    Vrolijke groeten,
    Titia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ga ook voor rond..ronde bloemblaadjes, ronde tafel(zit er nooit iemand alleen) rond figuur(haha)is lekker zacht, ronde theepot enz. enz.
    Wat een ontzettend leuke knoopjes heb je gemaakt. En ik zie dat je een link bovenaan je blog hebt naar een webwinkeltje! (hoe doe je dat eigenlijk? Fijne "ronde"dag Hommeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat ben ik gek op je knoopjes ...vertel je mij eens hoe je die maakt ? en ik hou ook veel meer van ronde , glooiende vormen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi ben ik even aan het rond surfen kom ik jou blog tegen.
    Leuk he om knopen aan te kleden, ik heb ook zo'n tic.
    En ronde vormen, als ik ergens ben winkel of waar dan ook , kan ik verliefd worden op een ronde vorm.
    Even vast houden en de vorm voelen voelen.
    Meeste spulletjes in huis hebben ook een ronde vorm.
    Ik ga je volgen, ben wel benieuwd naar meer.
    Lieve groetjes Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jaaaaaa!!! Rond staat voor het vrouwelijke! En vierkant voor het mannelijke denken! Dit heb ik op een spirituele cursus geleerd en ik vatte het direct! Ik houd ook van ronde dingen. Knip al vanaf kinds zijn de hoekjes van papiertjes af. Of schuur het hout tot afgeronde kantjes dat soort dingen. Er mogen geen "punten" aan zitten.
    Ik heb daar een hekel aan. Dat wil niet zeggen dat mannen allemaal scherpe kanten hebben hoor! Ha,ha,ha mijn man is een man met zachte kanten daarom zie ik hem zo graag. Mooi Belgisch omschreven hé. Ga dat kleed ontwerpen, mooi rond en die gaten daar bedenk je vast een mooie ronde oplossing voor. Groetjes Smoek

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuke log, over rond! Soms vallen dingen je zo ineens op hé! Ik kies denk ik (onbewust) ook vaak voor rond, nu ik zo in t rond kijk hier.. ;-P Ronde houten schalen, ronde manden..
    Toch heeft hoekig ook zijn charmes..ligt er aan waarvoor denk ik..
    Hihi, leuk huisje he!!
    Lieve groet, Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh ik vergeet helemaal te zeggen:
    Wat een leuke knoopjes heb je gemaakt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuke knoopjes heb je gemaakt. Prachtig.
    Leuk is Mandala tekenen heb ik wel is met de kinderen gedaan. heb Wel eens naar een cursus geinformeerd maar wil eigenlijk altijd te veel. vindt te veel leuk.

    Wat betreft Rond. Ik heb daar ook altijd de voorkeur naar uit. vierkant vind ik gevoels matig hard en strak. rond klinkt ook veel lekkerder. Kies dus bewust ook vaak ronde vormen.

    Groetjes en bedankt voor deze leuke overpeinzing.

    Lieve groetjes
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Er is niks mis met nadenken over onbelangrijke dingen hoor! Daar komen toch prachtige dingen uit voort?!

    Ook ik ben gefascineerd door ronde dingen. De eerste trui die ik breide was er één met een ronde pas (IJslandse trui) en ik vond het heerlijk hoe de kleuren zich mengden tijdens het breien. Het is niet dat ik er voortdurend mee bezig ben maar ja, nu ik er over nadenk vind ik circelvormen prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen