Pagina's

vrijdag 20 januari 2012

"zelf doen"


Ik kom er steeds meer achter dat ik het leukste vind om maar iets aan te "rommelen" en om het vooral "zelf te doen.
Zie kleedje hierboven, gewoon maar beginnen en iedere toer iets anders verzinnen. Ik zie heus wel dat het kleedje bubbelt aan de zijkanten dat komt omdat ik aan het meerderen ben geweest.
Juist door het zelf te verzinnen leer ik heel veel


Nu ben ik ook heel slecht in het lezen van patronen en ben erg visueel ingesteld.
Ik handwerk al jaren en kan van alles een klein beetje en daar blijk je dus heel ver mee te kunnen komen.
Een paar jaar geleden kocht ik bijv viltpakketjes , nu vind ik het veel leuker om zelf iets te verzinnen.
Natuurlijk heb ik ook een "begin" patroon nodig en is niets echt uniek maar wel "vanmezelf".
Zo kom ik dus langzaam bij mijn "eigen stijl"
De kleuren waren mij al lang duidelijk maar na het schrijven van het vorige logje weet ik dat het vooral in de ronde vormen moet blijven zoeken.
Grappig dat het schrijven van een blog ook een bewustwording kan creëren.



Als tegenhanger ben ik altijd aan het quilten.
De bootjes quilt heb ik zo'n 20 jaar geleden gemaakt.
Het kleine klosjes quitlje vorig jaar.
Ik doe alles met de hand en vind het heerlijk ontspannen.


Daarom werk ik ook metzoveel plezier aan de huisjes, iedere dag 1, een soort van meditatie moment.
Ik heb 3 basisregels, raampje is geel, schoorsteen bruin en de lucht is blauw.
Voor de rest knip ik gewoon maar wat uit de lapjes die ik heb, ( wat ik het minst leuke werk vind trouwens)
Straks zal het 1 kleurig geheel zijn.
En hier hoef ik dus niet echt bij na te denken.

Ik hoop dat de blogproblemen weer wat voorbij zijn want het was bijna geen doen om te reageren op berichten.
En dat vind ik toch ook leuk om te doen want ik vind het iedere keer ook weer zo leuk om jullie reacties te lezen.
Een volgende keer zal ik duidelijk uitleggen hoe ik de knopen gemaakt heb maar daarvoor wil ik eerst nog even een lap vilten.

Een heel fijn weekend,
Hommelse groet van
Vrouw Hommel

17 opmerkingen:

  1. Je hebt al aardig wat huisjes gemaakt, misschien moet ik ook eens een poging wagen om een huisje te quilten, vind ze zo leuk.
    Ik ben benieuwd naar je uitleg van de knopen.

    Groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat knap dat je zelf patronen verzint, dan heb je ook echt iets van jezelf he? De lap met huisjes is prachtig. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk, dat is ook altijd wat ik precies doe. Ik kan ook van alles een beetje. Een beetje haken, een beetje naaien, een beetje breien en dan maar lekker wat prutsen en vooral dingen maken die je zelf leuk vind. Fijn juist, zo'n onvolmaakt kleedje. Het ziet er lekker fleurig uit :-)

    Geniet van je weekend, Liefs Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik verzin ook meestal een patroon, ik vind dat alles zo ingewikkeld beschreven word, ik heb daar wel een tekening bij nodig, ik vind je huisjes Prachtig, knap dat je er iedere dag 1 maakt.Fijn weekend Lieve Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk is dat hoor, ik ervaar dat zelf nu ook. Ik heb natuurlijk lang zoveel tijd niet, maar terwijl ik bezig ben, krijg ik ook ideeën. Je wordt gaandeweg dus zeker creatiever. Leuk, jouw quilten, mijn zus doet dat ook graag. Ik hou het nu maar bij haken en breien want anders wordt het toch teveel. Maar 't lijkt me idd erg ontspannend. Wie weet... ooit...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is inderdaad ook het leukst om zelf patronen te verzinnen.
    Je huisjes zijn echt leuk en je kleedjes mooie kleurtjes lekker vrolijk!!!
    Geniet van het weekend gr Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige en kleurrijke dingen maak je toch!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Juist dit maakt het zo leuk je eigen ding doen.....mooie kleurtjes heb je gebruikt..
    Je quiltjes zijn ook erg mooi en lief..

    Fijn weekend hoor..
    hart, groet Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je maakt echt prachtige dingen!
    Het kleedje is ontzettend mooi geworden.

    Groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  10. In dit 'zelf doen' herken ik mijzelf ook heel sterk. Patronen kan ik ook niet lezen en dus ga ik zelf maar een beetje freubelen en proberen. Het resultaat is dan echt iets van mij en misschien zelfs nog een tikje leuker dan het origineel???
    Erg leuke dingen maak je.

    Een kneuterig weekend toegewenst.
    Lieve groet van Doortje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel herkenbaar hoor!
    Ik doe dat met die stola ook, en er komen de mooiste vormen uit!!
    En er is geen tweede van op de wereld op die manier. Ik vind je kleedje super leuk, quilt's heb ik niet zoveel mee....Knuff!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. oh heerlijk jij bent ook zo lekker aan het haken en ja het werkt inderdaad verslavend haha:)
    wie weet verander ik mijn blognaam wel, goede tip;))

    fijne dag van Tjits!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja goed hoor, gewoon zo alles vanzelf verzinnen, dan komen de leukste dingen onder je handen tevoorschijn.
    Het ziet er allemaal even mooi uit, het plezier spat er vanaf !
    Fijne week
    Mapi

    BeantwoordenVerwijderen
  14. jou creaties zijn geweldig hoor, doe je het niet na,hihi...

    liefs Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je leert hier idd veel van. Is toch ook veel leuker om het zelf te doen!!

    Ik vind het ook moeilijk, dat patroon lezen!

    Lekker vrolijke kleurtjes gebruikte je.

    Groetjes, Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk kleedje, heel vrolijk.
    De quilt met huisjes is ook bijzonder mooi.

    Groetjes, Gonny

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik vind het heel knap van je dat je gewoon bezig gaat met een handwerk en kijkt hoe het uitpakt. Het getuigd van lef hebben en van creativiteit! Ga gewoon lekker zo door zou ik zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen