Pagina's

maandag 30 januari 2012

Ik blijf mij verbazen over.....


het feit wat je allemaal kunt maken van wol, water en zeep, vilten dus.
Het is net toveren en eigenlijk kan het niet mislukken. (tenzij je de wol natuurlijk niet goed uitlegt)


Dit voetenbankje heb ik laatst bij de kringloop gekocht en afgelopen weekend heb ik er een nieuw "dekje" voorgemaakt. Eerst een patroon ingevilt en deze later versierd met garen en kraaltjes.
Wat mij betreft heb ik de leus; Overdaad schaadt nooit" !!!!! ( in dit geval dan)
Het houten gedeelte moet nog geschilderd worden maar dat doe ik altijd buiten....en dat gaat nu niet lukken.


Verder 2 etuis gemaakt.
De grote is naaldvilt met gehaakte kleedjes ingevilt. In de eerste foto kun je ook de onderkant zien van het etui. Aan de bovenkant heb ik 2 kleedjes doorgeknipt en het rafelde iets maar niet noemenswaardig.
Verder versier met de zelfgemaakte knopen.

Het kleine etuitje is eigenlijk mislukt maar dit kwam om dat de kleinste rits die ik kon vinden 15 cm was en de bovenkant van het etui maar 10 cm.
Nu ben ik nooit voor 1 gat te vangen dus heb ik er maar een stukje aangehaakt.



En dan nu het wekelijkse weer praatje.
Het blijft koud, schaatsen kunnen uit het vet.
Toch nog een beetje winter dus.
Snel wat foto's gemaakt van de poedersneeuw in de achtertuin.

Komt het wellicht toch nog goed met de zakken zout die wij in huis hebben gehaald en met de speciale schoentje voor onder de laarzen.

Hommelse groet van Vrouw Hommel

20 opmerkingen:

  1. Ik vind het voetenbankje erg leuk geworden. Zo leuk ook met die kraaltjes.

    Groetjes, Gonny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je voetenbankje is PRACHTIG en je etuitjes zijn toch mooi geworden, fijne week lieve Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb er nog nooit mee gewerkt maar het lijkt me leuk.
    Beetje water en zeep, voor je gevoel lekker een beetje kledderen en dan nog leuke resultaten krijgen ook, top :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtig voetenbankje is dat geworden. En ritsen kun je ook afknippen. Dichtdoen, afzigzaggen op de lengte die je wilt en het stuk dat je over hebt afknippen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja sneeuw.....yakkes...ik wil lente....oww wat vind ik je voetenbankje leuk !! liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldige voetenbankje!!Leuke etuis!
    En sfeervolle winterse foto's!

    Groetjes, Gera

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Erg leuk is je voetenbankje geworden.
    En ja hier ook een dun wit laagje.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat mooi gedaan de kraaltjes staan er prachtig op.....je etuitjes zijn juist erg lieflijk knap stukje werk hoor...
    Je buitenleven is geweldig!!!!!

    Groetjes Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. weer heel leuk maar ook wel veel priegelwerk... en is er al een handleiding van die rondjes met spiegeltjes ...die wil ik wel graag eens maken ...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat is het dekje voor je voetenbankje mooi geworden, je kunt inderdaad mooie dingen van vilt maken.
    Fijne dag, Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ohh wat een leuk voetenbankje heb je gemaakt...!!
    Leuk zeg, zo'n metamorfose!

    Sfeervol he, die sneeuw..t blijft magisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ohhh...ik ben verliefd op je voetenbankje! Wat is die leuk....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je voetenbankje is geweldig ..........altijd leuk om iets op te pimpen wat je bij de kringloop vandaan haalt.
    Erg leuk allemaal.
    Gr Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi hommeltje, wat ben je toch een creatief mens. Om het uit te voeren maar ook om het telkens maar weer te bedenken.
    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Super, je voetenbankje!
    Dat word een prachtstuk als het helemaal klaar is.

    Zoiets geeft veel voldoening he! Iets leuks maken,en toch niet veel geld uitgeven!

    Heerlijk!!

    Groetjes Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat maak je toch leuke dingen. En vilten..ik vind het heel ontspannent.....lekker met de handen over die zachte wol vol zeep...en je kunt er zulke mooie dingen van maken...helemaal mee eens. Leuk voetenbankje. En vilt met kraaltjes vind ik helemaal wauw!!!Ik moet me even koest houden..ben gevallen..zie mijn blog.Veel freubelplezier vrouwtje hommel. Laat je snel weer van die mooie dingen zien???knufknuf

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een geweldig voetenbankje! Heerlijk voor 's avonds met een handwerkje! De etuis zijn ook heel leuk! Groetjes, Alexandra.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een prachtig voetenbankje heb je gemaakt. Heerlijk kleurrijk

    Fijn weekend
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat maak je toch een prachtige dingen van wol. Ik zou toch ook eens aan het vilten moeten, het ziet er zo leuk en aanlokkelijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen