Pagina's

woensdag 15 februari 2012

sneeuwklokje...


Sneeuwklokje , tingelingeling
Sneeuwklokje kling,
heb je het al vernomen,
de lente is gekomen.....

Laat ik nu denken dat wij dit vroeger op school altijd in januari zongen maar ik heb het nagekeken...het is een kerstlied.
Zodoende heb ik de laatste zin zelf aangepast.
Ben dol op sneeuwklokjes omdat ze  ( voor mij) de voorbode zijn van de lente.




Ik heb voor de verandering eens een langer popje gemaakt.
Onderste gedeelte heb ik opgevuld met aquariumzand zodat ze blijft staan.
Kleding heb ik zelf verzonnen.
De sneeuwklokjes zelf zijn van Mieke Stenders
Foto's zijn ietwat onscherp maar buiten waaide ze weg en binnen is het donker.
In het "echie" is ze veel mooier.
Ik heb mij ingehouden met kraaltjes want lies vond haar "sober" mooier.

De volgende zit alweer in mijn hoofd, het vioolvrouwtje.
(mooie paarse stofjes en lintjes liggen al klaar)



Maar..ik moet eerlijk bekennen dat ik ontzettend verlang naar het "buiten zijn" op de tuin.
Lekker rommelen met plantjes, onkruid, stapstenen, mallen etc.
We deelden de tuin altijd met 2 vriendinnen , die zijn er mee gestopt dus we gaan wel het 1 en ander veranderen.
De moestuin gaat weg....ik wil bloemen en kleur.....

Gelukkig kan ik al wel beginnen met het voorzaaien..ga ik dan ook maar doen.

Hommelse groet van Vrouw Hommel

19 opmerkingen:

  1. Heerlijk dat gefreubel :-) en wat zijn ze leuk hè die sneeuwklokjes.
    Er waren er een paar weken geleden al aardig wat uitgekomen. Ik dacht, die overleven de sneeuw en vrieskou niet. Nu is alle sneeuw weg gesmolten en daar staan ze hoor, fier en recht ... de sneeuwklokjes :-) prachtig. Ik zal ook weer blij zijn als ik de tuin weer in kan en dat je de kids niet meer in 3 lagen hoeft te proppen als je naar buiten gaat en dat je de vogeltjes 'smorgens weer hoort. Ach, nog even wachten maar. Wat heb je trouwens een ontzettend gaaf blauw schuurtje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig sneeuwklokje.
    Ze ziet er heel mooi uit.

    Groetjes, Gonny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind hem/ haar PRACHTIG. Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schattig popje met haar sneewklokje.
    Gr Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wel een liefje hoor je sneeuwklokje.
    Op naar het mooie weer dan maat.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een allerliefste sneeuwklokjes en zo mooi gemaakt....ik hou er ook zo van..
    Ik ben benieuwd wat je met het paars gaat doen.....en je tuin zal heel mooi worden..

    hart,groet Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een allerliefst sneeuwklokje heb je er van gemaakt.
    En wat mij betreft mag de lente nu ook snel beginnen, vandaag was het maar guur en nat buiten.
    Ben heel benieuwd naar het viooltje, wordt ook vast een schatje !
    Liefs
    Mapi

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hay lief hommeltje,

    Je sneeuwklok popje is zo schattig!
    De kleur is waanzinnig mooi van dit popje...

    En verlang jij ook zo naar het voorjaar meis?
    Ik heb dat ook...lekker licht, kleur en de warmte van de zon...
    Nog even wachten, en de natuur verwent ons straks weer met een heerlijk voorjaar.

    Liefs van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk popje! En je tuin is een plaatje, laat het voorjaar maar komen! Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk popje heb je gemaakt.
    Nog even en we zitten alweer midden in het voorjaar en kan je weer lekker gaan genieten van je tuin.
    Groetjes Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik kan niet wachten op je vioolvrouwtje! Ik ben dol op paars.

    En wat moet het heerlijk zijn om zo'n prachtige tuin te hebben! Ik snap je verlangen ernaar.
    Hoop dat het mooie voorjaarsweer niet lang meer op zich laat wachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heb je al gemerkt dat het al langer licht is????HEERLIJK!!!
    Veel mensen verlangen weer naar het buiten zijn.Je popje is mooi en dat violenpopje wordt ook vast prachtig. Je weet dat ik van de blauw/paarse kleuren hou.
    Je bent weer lekker bezig, en dat geeft ontspanning. Altijd goed...
    En de lente? Voor we het weten is het zover!! Dag lieverd!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Inderdaad, dit liedje zongen mijn kinderen met kerst op school. En volgens mij is de laatste zin dan ook 'kerstmis is gekomen'.

    Wat een lief Sneeuwklokjespopje. En natuurlijk is ze in het echt nog veel mooier. Iets mooi op de foto zetten is zelfs onder de beste lichtomstandigheden nog lastig.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige popjes heb je gemaakt! Heerlijk dat je de tuin nu voor jezelf hebt; kun je alvast plannen gaan maken over hoe je het wilt hebben! Ben benieuwd! Groetjes, Alexandra.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Jaaa lekker tuinplannen maken, veel plezier!
    Gelijk heb je dat je het jezelf wat makkelijker maakt want het is best een hoop werk met een moestuin.
    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het is een schatje geworden zeg! en heerlijk weer in de tuin daar heb ik ook veel zin in!
    fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heerlijk in de lente sfeer, dit sneeuwklokje! Mooi hoor!

    En is dat jullie tuinhuisje?...werkelijk prachtig!!
    Leuk he, plannen maken voor de zomer!
    Lente groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Een heel mooi sneeuwklok popje! En dat tuinhuisje ziet er zo mooi uit! Die kleur alleen al, prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Your quilts/crafts are so fantastic! It's so nice to find other quilters all around the world!
    www.quiltworld2.blogspot.com
    Hugs, Ulla (from Finland)

    BeantwoordenVerwijderen