Pagina's

vrijdag 23 maart 2012

Als het even kan.....


.....ben ik buiten te vinden want wat is het weer genieten.
Ik lees op vele blogs dat jullie dat ook doen.
Net of de winter heel lang geduurd heeft.
Wat helemaal niet kan want de winter is altijd even lang.
Toch hou ik het "allermeeste" van de lente!
Ik ben aan het kaarden geweest met nog oude wol die ik had liggen,
alleen het resultaat na het vilten was het niet helemaal...veel gaten...was stugge wol.
Ik heb nu wat stokken maar een puntmuts gegeven, voor evt de nestje van de vogeltjes.



Over vogeltjes gesproken.
Ik hoop niet dat de meesjes het erg vinden maar hun nestkastje van de afgelopen jaren is verplaatst.
We gaan het schuurtje opknappen en daarvoor moest er een stuk van de pergola af.
Nu zijn we erg voor het hergebruiken dus nu staat dat stuk in de nieuw aan te leggen tuin waar we later
in het seizoen bonen tegen aan laten groeien.
De barbecue stond ook op instorten dus die hebben we maar een handje ( eigenlijk hamertje ) geholpen.
De stukken daarvan gebruiken we nu als begin van een nieuwe afscheiding.
Ik moest gelijk aan Frankrijk denken, brocante, oude kastelen ( ach een beetje fantaseren op z'n tijd...)


Ik ben ook aan het verven geweest met sandolan verf wat ik nog had liggen.
Ik ben nu af en toe aan het kaarden ( heb een schapenvacht gekregen nl.) en dan gaat het spinnen beginnen.
Op de tuin al met de spintol bezig geweest maar dat wordt nog heel veel oefenen..
Bij de lontwol , die over de schraag ligt, had ik trouwens ook nog eierverf gegooid en dat pakte heel goed.
Het is nu een sprookjeslont geworden!


Dit is het gedeelte van de tuin die al jaren bestaat en waar ik nu als een mol door heen kruip.( een mol graaft natuurlijk maar ik kruip en graaf)
Probeer zoveel mogelijk onkruid...lees zevenblad (aaargh) ....weg te halen met wortel en al.
Een strijd die ik nooit zal winnen .
Ik las laatste in een tuinblad , kijk uit als je van een ander een stekje krijgt want dit zijn meestal "lopers".
Daar ben ik inmiddels ook achter.
Dus asters, margrieten en hosta's in stukken gehakt om weer wat lucht te krijgen.
Het lijkt nu nog heel kaal maar straks.....

Kortom, om een heel lang verhaal kort te maken.
Als het even kan ben ik buiten totdat de zon ondergaat om daarna lekker vroeg naar bed te gaan en om alweer te dromen van de volgende dag....

Lieve hommelse groet van Vrouw Hommel

21 opmerkingen:

  1. Lekker zo buiten.
    Hier genieten we ook van het buiten zijn en de tuin.

    Fijn weekend.

    Groetjes, Gonny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zie het allemaal voor me. Ook dank zij de foto's, maar ook via jouw verhaal. En de lente is begonnen en de knoppen kunnen openspringen. Mooie tuin heb je. Veel ruimte. Een fijn zonnig weekend gewenst. Groetjes, Marleen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk dat genieten van de lente dat is wat ik ook zeker doe.
    Gr Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohh super lekker hè dat buiten rommelen en dat zevenblad ... wat een drama, als je het eenmaal hebt raak je het ook niet meer kwijt :-( Maarja, voor even ziet het er dan weer netjes uit :-)
    Geniet van het weekend, liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is het genieten nu buiten hè. Net als jij houd ik ook het meest van de lente. Prachtige kleuren heb je tevoorschijn getoverd!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk die kleuren die je gekregen hebt met eierverf. Het is inderdaad net sprookjeswol. Ik ben benieuwd naar het draadje! Heerlijk zo scharrelen in de tuin. Ik heb vandaag de moestuin op order gebracht (voel het wel in mijn rug...) Geniet van het heerlijke weer! Groeten, Alexandra.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijke tuin! En zo lekker om erin te werken.
    Ik benijd je....kan me zo voorstellen hoe het er over een poosje uitziet als alles in bloei staat.
    Geniet er van!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De puntmutsjes voor op de stokken vind ik een goed idee! Dankjewel :-)) Wat ben je toch lekker bezig. Je hebt ook prachtige kleuren "geverfd" !!

    groetjessss en geniet van de zon.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja heerlijk he naar buiten toe! Heb vandaag zomerse bloembollen geplant, lekker met je handen bezig zijn. Fijne zondag nog, buiten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heb je toch een heerlijke sfeervolle tuin.....ik ben ook ddol op de lente alles komt weer uit de grond en de vogeltjes druk in de weer om hun nestje te bouwen je word er zo vrolijk van..

    gaat het weer een beetje met je????

    hart,groetjes Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk hé, dat het weer lente is! Het is ook mijn favoriete jaargetijde! Als het maar even kan kruip ik ook rond en verwijder zevenblad en heremoes.... Maar het knapt wel weer lekker op!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk hè deze lente zon doet een mens weer goed, je hebt weer lekker bezig, geniet nog van de zonnige dagen. Lieve groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een heerlijke tuin heb je toch Ka!!Zalig.Mooie kleurtjes wol heb je geverfd.
    Geniet lekker buiten nu het weer kan.
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat fijn om zo'n heerlijke tuin te hebben! Ja het is nu echt genieten! Niets is beter dan een buitenleven! Mooie kleurtjes voor je schapewol ...moet ik nodig ook eens doen, heb ook nog wol liggen...Mooie foto overigens bovenaan je blog! liefs groetjes JOke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Jij hebt ook al zo van het zonnetje genoten. Heerlijk he al dat rommelen buiten.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh, wat leuk dat jij mij gevonden hebt, en ik nu jou ook! Wat een heerlijke blog heb jij! Ik ga hier nog eens lekker verder kijken! Groetjes van Lupineke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een heerlijk grote tuin heb jij, en dat wol, mooi, ik ben in de (kleine) tuin aan het snoeien geweest en dan heerlijk in een stoel met een haakwerkje,
    Groetjes Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Je bent druk bezig!!! Die puntmutsjes op stok zijn erg leuk. Ik maak ze van keramiek. Maar ik denk dat de vogeltjes wel gebruik gaan maken van die wollige puntjes, haha. Wat een kleurige nestjes zullen dat worden en heerlijk zacht voor als de jonge vogeltjes uit het ei kruipen.
    Mooi, die strengen kleurige wol!! Staat ook zo mooi zoals ze daar hangen...kleur en fleur daar in die tuin van jullie. I love it!!!
    Lieve groetjes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Het is heerlijk de lente, en om weer buiten te kunnen vertoeven. Trouwens de theemuts is een snoepje! ;0)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dank je wel voor je gezellige reactie op mijn blog! Success met het opknappen van de tuin!

    groetjes van Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  21. wat heerlijk he om zo lekker buiten bezig te zijn en je hebt daar ook een heerlijke plek voor!
    wat is je header mooi!!

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen