Pagina's

dinsdag 10 april 2012

Inspiratie



Laatst las ik op de blog waar haal jij je inspiratie vandaan ?
Ik moest er even over nadenken maar toen ik het antwoord had
kon ik het bericht nergens meer terugvinden.
Maar ik haal mijn inspiratie overal vandaan, boeken,natuur,foto's etc.
Soms vind ik het leuk om iets te maken wat al verzonnen is maar
het leukste vind ik het toch om iets zelf te verzinnen.
Zoals de "schilderijtjes van de foto hierboven.
Ik had nog gevilte lappen liggen die op sommige plekken te dun gevilt waren.
Ik heb ze nu in een ring gespannen en ga er gewoon maar wat op borduren.
Het worden er een stuk of 5, die dan weer in een lijst komen.
En dan komt ie boven de bank te hangen.
En daar word ik dan weer vrolijk van.


Dit boek heb ik op meerdere blogs langs zien komen.
Ik kijk er steeds in want ik krijg er zoveel inspiratie door.
Ze gebruikt heel veel kleur.
Het zijn geen ingewikkelde projecten.
Echt een aanrader, ook voor de beginnende viltster, ik vind het duidelijk beschreven.



Dit zijn de laatste foto's van mijn fototoestel want die dacht: ga het zelf maar doen.
( net als de droger en de accu van de auto, ongeluk komt altijd in drieën zegt mijn moeder en gelukkig is het maar materiële schade)
De pioenrozen schieten weer de grond uit.
(net als het zevenblad ertussen )
De witte struik ( kan nooit de naam onthouden) vind ik ieder jaar zo mooi.
Ik hoop dat de klimop de winter overleeft heeft want die staat er vooral bruin te wezen.


Ik eindig weer eens met Boris, onze aandachtvraagster.
Een dame van bijna 12 die zich nog gedraagt als een 2 jarige.

Fijne week nog, ik ga even bijlezen op de blogs.

Hommelse groet van Vrouw Hommel

32 opmerkingen:

  1. Het is heerlijk je eigen fantasie te volgen! je hebt weer een mooi vilt werkstuk gemaakt!Bedankt voor de tip van het boek! Lijkt me ook een heel leuk boek, ben ook een beginner...groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, wat een prachtige viltwerkjes..!! Leuk boek he, ik heb het ook al in handen gehad! De witte struik noemen wij altijd spirea, maar er is ook een vaste plant die zo heet... En ook hier is alle klimop bruin, en kijken we met angst en beven of er nog wat gebeuren gaat... spannend he!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je mooie schilderijtjes gemaakt zeg! Daar wordt je zeker vrolijk van! Ik haal mijn inspiratie ook overal vandaan hoor.
    Dat boek lijkt me erg leuk trouwens. Maar ik koop m niet, want ik heb al zooooooveel hobby's.....kweet zeker dat dan vilten er ook weer bijkomt, en waar moet ik alles laten....
    fijne week
    liefs Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig zijn je schilderijtjes heel mooi gedaan.....ik word er ook vrolijk van..
    Trouwens als ik op je blog kom is het gewoon een feestje met de mooie tuin en kleurtjes..
    Straks als alles weer uit de grond schiet is het helemaal genieten.
    Vilten het lijkt me zo leuk om te doen maar ik heb me laten vertellen dat je veel kracht in je handen moet hebben en dat heb ik door mijn fibromyalgie helaas niet maar er blijven nog genoeg andere leuke dingen over.
    Gaat het weer een beetje met je???

    hart,groetjes Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je haal je inspiratie bij erg leuke dingen vandaan, het boek kwam ik ookal bij wat andere bloggers tegen, ik ben benieuwd wat er allemaal instaat je viltproject ziet er erg mooie uit. Lieve groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. prachtig zijn je kunstwerkjes weer!! net als jij haal ik mijn inspiratie ook overal van vandaan, uit de natuur en alles om mij heen, zo heerlijk is dat!!
    wat balen dat je fototoestel kapot is.. en je moeder heeft wel gelijk, hier ging ook alles tegelijk kapot.. de computer, de vaatwasser en de kraan!
    en de witte struik is dat de spirea?
    hier in de tuin is ook zoveel kapot gegaan door de vorst, zo jammer!
    Boris is een lieverd, wij hadden vroeger ook altijd zwarte poezen, zo leuk!

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jij borrelt ook van inspiratie. Geweldig vind ik dat. Ik maak liever iets naar een voorbeeld. Je tuin komt weer goed in het groen en wit te zitten. Fijn is dat he, dat het spul weer gaat uitlopen.
    Dat viltboek is ook iets om in mijn achterhoofd te houden :-))

    groetjessss

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind je "schilderijtjes" echt SUPER mooi!!!!En wat zal dat mooi lijken als je er meer maakt en dan op een muur bij elkaar.Toen ik de foto zag dacht ik gelijk: wauw!!! Zou ze die zelf gemaakt hebben???
    En ja...echt heeeeel mooi gedaan!!
    Complimenten.
    Vrolijke groet en een aai over het bolletje van Boris. Liefs Colourfullflowergirl

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een inspiratie. En die cirkelschilderijtjes....wat mooi! Dat boek lijkt me ook prachtig. En poes heeft ook mijn liefde. Aai. :-) Groetjes, Marleen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuke schilderijtjes.
    Het boek heb ik ook al meerdere keren langs zien komen.
    Ziet er mooi uit.

    Groetjes, Gonny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuke schilderijtjes zijn dat! Leuk plan ook om zo'n serie te maken voor boven je bank. Je hebt trouwens ook prachtige inspirerende foto's bovenaan je blog staan - super!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk, ik houd daar wel van zo dat borduren op vilt. Ja en het katje, wat een snoepje zo lekker in het zonnetje.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooi boek zeg! En wat een mooie foto! Ja, ik ken dat, alles tegelijk kapot! Succes!
    liefs, Nancy
    ps. je werkjes zijn prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi hoor, die borduursels! Ben benieuwd hoe ze ingelijst staan! Prachtig die ontluikende natuur en het boek van Harris is inderdaad een geweldige bron van inspiratie! Groetjes, Alexandra.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je viltschilderijtjes zijn echt prachtig!
    Zal er heel mooi uitzien als er een aantal bij elkaar hangen.
    De klimop gaat het wel redden hoor, is net onkruid! Onze klimop ziet er ook slecht uit door de strenge vorst, maar....jong frisgroen blad is al te zien. Het boek is echt leuk! Ik blijf er ook maar in neuzen!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooie werkjes, heel vrolijk!! Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heey meis,

    Ja die gekleurde viltschilderijtjes zijn super!
    En ja daar wordt ik ook heel vrolijk van..
    En van Boris de kat wordt ik ook heel vrolijk,
    wat een lekker beesie is dat..

    En dan inspiratie...ik haal mijn inspiratie uit stilte...
    wanneer ik stil en rustig wordt, dan gaat het stromen.
    Gewoon op de bank zitten en naar de bomen en de vogels kijken...mijmeren...

    Dag lief hommeltje...wens je liefs,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Je blog ziet er weer heerlijk uit.
    En weet je jij maakt altijd zulke leuke dingen !
    Je had trouwens gelijk het roodborstje zat op de rand van het stoepje/gras.
    Vandaag heb ik hem uitvergroot geplaatst, kijk maar eens als je zin hebt !
    Liefs
    Mapi

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Geweldig je vilt werkstukken.
    Mooi van kleur.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat leuk om te lezen waar je je inspiratie vandaan haalt, ik vind je ronde schilderijtjes ook prachtig!
    Sterkte met de kapotte onderdelen, het is altijd lastig als dingen die je veel gebruikt stuk gaan.
    Liefs,
    Nanaya

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een prachtige schilderijtjes! Mooie kleuren! Je tuin ziet er ook zo prachtig uit, aan de bovenkant van je weblog. Wou dat de mijne er ook zo uitzag ... Lieve groetjes, Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Volgens mij heb jij inspiratie genoeg, maar soms denk ik ook, kijk om je heen, er is zoveel, maar ja, je moet het wel willen zien.
    dat boek gaat op mijn verlaglijstje.
    Jij maakt zulke mooie dingen en denk dat ik me er ook eens aan ga wagen,
    Groetjes Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een superleuke schilderijtjes! Ik mag graag met vilt werken, maar zelf vilten heb ik nog nooit gedaan. Het boek ziet er wel heel inspirerend uit.
    En wat balen zeg, van je fototoestel (en de rest natuurlijk!). Bij ons kwam een paar weken geleden een onwijze brandlucht uit de droger en vervolgens zat ik een paar weken zonder, pffttt... wat een ellende! Geen plek in huis en een was die maar groeit en groeit met een paar pubers. En over het algemeen niet echt lekker weer buiten. Er zijn ergere dingen, maar ben blij dat ik er weer eentje heb!
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hee Vrouw Hommel! Prachtig die vilten rondjes. Dat inspireert mij weer! :)
    O en als hij zich nog steeds als een jonge kat gedraagt, voelt hij zich wel heel erg goed. Die van mij ligt nu in de zon te slapen, wat een leven!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. hola!!tu blog y fotos son una fuente de inspiracion!!gracias!!que bello este bordado,remiten al hinduismo!!y boris es un sol.amor y paz en tu vida

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Nog even en bedankje voor de tip! Heb het boek net binnen, wat staan daar vrolijke dingen in zeg :0)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Het zijn lekkere fleurige werkjes. Daar word ik ook zo vrolijk van. Maar om zo maar lukraak aan de gang gaan, daar zou ik nog een hoop van kunnen leren.

    Is de nederlandse benaming van die witte struik niet spierstruik? Maar zo goed ben ik daar echt niet in.

    De zwarte dame is wel erg fotogeniek.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat balen van je apparaten.
    Ook hier schiet alles de grond uit volop genieten dus.
    Groetjes Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik vind je vilt met borduurwerk prachtig! Mooie kleuren. En een tip voor het zevenblad in je tuin: dat kun je prima eten. Het smaakt een beetje als spinazie. Even koken en doodgewoon serveren met aardappelen. Dan wordt wieden in ene oogsten!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. mooie kleurcombinatie! groetjes, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een prachtig borduurwerk! Complimenten!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ik kom hier via google.
    Zocht even hoe ook alweer de stiksteek ging en kwam op een blogje hier terecht.
    Over gehaakte bloemen die met stiksteek aan elkaar gemaakt werden....
    Zag er zo mooi uit hier, dat ik even rond neus....
    Wauw, wat maak jij veel moois.
    Ben zelf aan de haak, maar zoek nu naar combinatie mogelijkheden....
    Vilt is er ook één van....
    Dit boek had ik ook al eens voorbij zien komen. Lijkt me erg leuk.
    Ga hem eerst even lenen in de bieb denk ik....
    Voor nu eerst even verder met poging tot borduren.

    Groetjes van Ivonne

    BeantwoordenVerwijderen