Pagina's

zondag 29 april 2012

Overdaad schaadt....



.........zegt men....
Maar wat mij betreft geldt dit niet voor handwerken.
De rondjes zijn af.
Nu nog een mooie lijst scoren en een achtergrond maken
En dan wordt het opgehangen boven de bank.
Ons "eigen spiegelbos".
In elk rondje zijn nl spiegeltjes verwerkt.


In het rondje rechtsboven zit een grotere spiegel verwerkt.
Daarom heen heb ik van een pijpenrager een rondje gemaakt
en daarom heen gehaakt.
Zodat je de spiegel mooi vast kunt zetten.


Hier boven enkele details en echt..
ik doe maar wat.

Ik vond het altijd een gemis dat ik niet uitblonk in 1 handwerktechniek.
Ik kan een beetje haken,breien, borduren,naaien,boetseren,vilten maar ik kan niets echt goed.

Ik ben nu 47 jaar en ben er achter dat ik dit ook niet echt wil anders had ik dit al wel ondernomen.
Ik vind het juist leuk om afwisselend bezig te zijn.
zonder patroon, gewoon maar wat aan klooien.
Daarin ligt mijn passie.
Ik wil geen merklappen aan de muur, vilten hoedjes, gehaakte kleding
(hoe mooi ik dit ook kan vinden, bij anderen)
Het is niet "mijn ding".




Dus ga ik verder op de weg die ik ben ingeslagen en ik noem het gewoon..
VRIJ WERKEN

Handwerken zonder opgezet doel,
dat wordt pas duidelijk als ik bezig ben.



Bij de kringloop vond ik laatst het rode bekertje.
Laat ik nu al een blauwe hebben met precies hetzelfde motief.
Ik vind het motief zo mooi
Ga ik zeker gebruiken in 1 van mijn projecten.



Ik wil jullie bedanken voor alle leuke,lieve en enthousiaste reacties.
Die geven mij vaak het juiste steuntje in de rug .
Hartjes zijn gevilt op kaasdoek ( al in de vorm geknipt van te voren)
in de wasmachine gestopt en dan krijg je zo'n kartel randje.
Daarna zet je ze tegen elkaar en versier je ze.

Ik wens jullie hele fijne dagen toe, de zon komt eraan!
Ik ga vanaf 5 mei een weekje naar Texel.
Wat betreft de materiƫle schade,
accu is gelijk vervangen anders kan ik niet rijden,
we kopen geen droger meer, gewoon weer "ouderwets op een rekje".
En ja , we hebben een nieuw fototoestel waar je heel veel mee kunt doen schijnbaar.
Ik merk wel dat je van dichtbij heel mooi kunt fotograferen.



Hommelse groet Vrouw Hommel

32 opmerkingen:

  1. Nee het schaad beslist niet jouw mooie werkjes uit eigen hand en de prachtige kleurtjes en versierseltjes ik vind ze schitterend !!!!
    Ik kreeg inspiratie van jouw mooie creaties en ben met naald vilten begonnen de echte techniek met sop komt misschien ooit wel eens.
    Ik ben al blij dat ik met de naald leuke dingen kan maken ik zie het boek lijkt me wel handig ga eens kijken bij de bieb.
    En verder kom ik gezellig bij jou aan...

    fijne dag morgen..
    hart,groetjes Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige handwerkjes maak je, hoe ze dan ook heten!! Heeeel erg mooi, ik zit echt te genieten! Heerlijk dat je op mijn/onze/deze leeftijd gewoon lekker doet, wat je wil en je niet meer af hoeft te vragen of het wel kan/mag/hoort! Dat is ware creativiteit, geniet er van! En een fijne vakantie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het prachtig zo mooi al die kleuren al die technieken al die verschillende steken echt heel gaaf. Een gezellig zondag nog en een hele fijne vakantie op Texel.

    Groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze zijn prachtig, leuk dat je je daar verder in gaat optwikkelen dit past geloof ik erg goed bij jou.
    Veel plezier op het mooie Texel lieve groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het geweldig mooi wat je gemaakt hebt. Och en op onze leeftijd mag je vrij zijn in creativteit toch? :0)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. je maakt echte kunstwerkjes, erg mooi!!

    veel plezier op Texel, een heerlijk eiland!

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zoiets moois wil ik ook wel boven de bank! Echt prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat zijn je rondjes super geworden Karin! En wat herkenbaar wat je schrijft, ik wil ook altijd te veel, vind alle technieken leuk - en inderdaad, wat jij maakt spreekt me wel heel erg aan, misschien moet ik ook loskomen van patronen en technieken en lekker zelf aan de slag gaan...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. PRACHTIG borduurwerk!!
    Heel veel plezier en lekker uit waaien op Texel!
    x
    Else

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat en pracht, die overdadig geborduurde vilten rondjes. Een goed idee, ze samen op te hangen. :)
    Veel plezier op Texel!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik word helemaal vrolijk als ik naar je spiegelbos kijk! Het is echt een kunst dat je zo vrij kunt werken! Fijne tijd op Texel!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtige werkjes! Lekker doen wat jij het fijnst vind hoor! Ik vind t ook heerlijk om van alles wat te doen.
    FIjne vakantie
    liefs Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik was al verliefd op de prachtige cirkels die je laatst liet zien, maar zoveel bij elkaar zijn echt ongelooflijk mooi! Juist het bezig zijn met allerlei verschillende dingen maakt het zo leuk. Alvast een fijne vakantie!
    Liefs,
    Nanaya

    BeantwoordenVerwijderen
  14. lieve Hommel schat jouw bekertje is wel een melk kannetje hoor, maar inderdaad zeer mooi , net als je "klooi"( wat zeg je dat leuk ) handwerkjes ik geniet ervan ....volg maar verder jouw manier van doen . je weet dat het o.k. is .

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooie kleurrijke handwerken heb je gemaakt.
    Dag, Ariane

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo mevrouw Hommel! Allereerst: waar waren de oranje tompouchen??? Uitverkocht! Dus toen moesten we ons maar "behelpen" met oranje moorkoppen. En ik kan je zeggen: ze waren zalig!!! Volgend jaar weer!
    Maar goed, nog even over je vrije werkjes: ik vind het zeer kunstig en heel knap gemaakt! Gewoon pure kunst voor boven je bank!
    Heel veel plezier op Texel! (Heeft de meest zonuren van Nederland zeggen ze)
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat ben je toch weer heerlijk crea bezig! Heel veel plezier op texel, hopelijk wordt het prachtig weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. dat gepriegel vind ik juist schitterend. Je hebt er werkelijk prachtige rondjes van gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik vind de dingen die je maakt heel erg mooi; ook de rondjes, de gevilte lapjes, hartjes en prachtig borduursel overigens. Gewoon doen waar je zin in hebt en wat goed voelt!!! Maar ik snap wel wat je bedoelt. Ik kan ook alles een beetje, maar dat betekent wel dat je heel veelzijdig bent en dat is ook heel leuk! Gewoon lekker doorgaan! Groetjes, Alexandra.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wauw, wauw, wauw!!!!!
    Ware kunst!!!
    Wat zal dat een mooi spiegelbos worden boven je bank! Echt heeeel erg mooi!
    De poppetjes van vilt vind ik ook wel leuk hoor, maar eerlijk gezegt zie je dat soort poppetjes al zo veel. Dit vind ik vele malen mooier en kunstiger!! Gje dit soort rondjes ook nog een keer voor je winkeltje maken? Dit is echt jouw ding, denk ik. Hele fijne vakantie wens ik jullie toe, met veel zonnestralen, mooie romantische strandwandelingen, lol, plezier enzenz...We krijgen vast wel foto's te zien.Lieve groetjes en tot bloggens hommeltjelief!! DĆ g!!! Colourfullflowergirl

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hay meisje,

    Ja meis je spiegeltjesbos is waanzinnig mooi!
    en heerlijk dat overdaad schaadt hahahahah...
    Als het zulke mooie overdaad is dan ben ik er helemaal voor. Juist uitbundig en je hart volgen dat is voor mij ook heel belangrijk.
    Lekker bezig zijn...vrij werken, en dan kom je juist helemaal tot je recht!
    En ja lieve Karin,dit kun je toch heel duidelijk in je spiegeltjesbos terug zien...kind het is BEELDSCHOON!!!!

    Liefs,
    Marijke van de popjes en beren...toedeloe..

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Nou, dat 'maar wat aan klooien' gaat je goed af.
    Ik vind ze helemaal super geweldig! je spiegelbos.
    Ga vooral zo door. Ik zou willen dat ik dat ook kan, loslaten en maar wat doen. Je krijgt de mooiste resultaten.

    Geniet op Texel. Ben er zelf veel te lang niet meer geweest...

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat ontzettend knap dat jij dit allemaal zelf maakt. Het ziet er prachtig uit. Al die details...!

    Ik wens je veel plezier op Texel toe. Geniet ervan!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hallo daar ben ik weer, ik ben je nog steeds kwijt, zo nu en dan schiet je tevoorschijn !
    Je werk is echt geweldig, wat een fantasie !
    Ik stoei nog altijd met het nieuwe fototoestel, ben nog niet tevreden, er zitten teveel mogelijkheden op.
    Maar ik geef niet snel op !
    Liefs en tot de volgende keer.
    Mapi

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik vind ze heel mooi, juist omdat het je eigen stijl is en niet nagemaakt van een patroon of plaatje. Dit maakt eigen werk toch juist zo uniek?
    Heel veel plezier op Texel, heerlijk er uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik vind het mooi dat je zomaar wat
    "aanklooit" Juist dan is het zo uniek.
    Zelf kan ik niet zoveel handwerktechnieken maar op mijn eigen slordige manier beleef ik veel plezier met deze hobby.

    Fijne vakantie op texel.

    groetjes patricia

    Ps. begin ook fan te worden van Hatched and Patched.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. En dat noem jij zomaar wat klooien! Hahaha! Je doet jezelf tekort, hoor! Ik vind je spiegeltjes echt super! Lieve groetjes, Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Prachtig, dat spiegelbos!!
    Wordt er helemaal vrolijk van!
    Fijne dagen op Texel, heerlijk uitwaaien!! Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een geweldige rondjes!! Je zou een Etsy winkeltje moeten beginnen met alleen maar Vrij Handwerk.. ik denk dat je meteen een paar klanten hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ik vind ze super, ga zo door, je kunt ze altijd nog verkopen toch?
    Ik hoop dat je een fijn vakantie hebt gehad,
    groetjes hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een prachtige kunstwerken van vilt! Een genot om naar te kijken, het was vast heerlijk om ze te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ook al zo mooi! De afgelopen weken heb ik weinig tijd gehad om blogs bij te houden, wat een mooie dingen heb ik gemist. Ben nu weer lekker aan het bijlezen overal.

    BeantwoordenVerwijderen