Pagina's

dinsdag 15 mei 2012

Weer thuis.......


.....van het heerlijke eiland Texel
Waar ik ging kijken bij Annie, onze adoptie zeehond
Waar ik genoot van schapen en lammetjes
van mooie schelpen op het strand
mooie kwallen in Ecomare
Waar ik ook veel aan thuis dacht
waar lies (was met goede vriendin weg) en boris waren
maar vooral genoot van het iedere dag
langs het strand lopen
de branding horen
en kijken naar het oneindige


Waar 's avonds wat geprutst werd  aan een viltlap
wordt een kussenovertrek
een bijzonder gesprek voerde
in een kralenwinkel.

Er is op Texel iets verandert in mij
Kan het niet benoemen
moet er zelf nog aanwennen
een soort loslaten, accepteren en angst laten gaan.
Bewustwording
Wat heb ik eigenlijk "echt" nodig in mijn leven?



vogel vrij wat vlieg je alleen
hoe ver weg is daarginder
vogel vreemd wat ben jij er voor één
wat denk je daarboven te vinden
als je hoog heel hoog de hemel in gaat
de grootste ruimte die er bestaat
zie je dan alles beneden zo klein
dat je denkt alvogelsvader te zijn
of maak je jezelf in de ruimte verloren
omdat je bij niets en niemand wilt horen
vogel veer vogel vrind vogel vaar op de wind
vogels veel vliegen jullie zomaar wat rond
of ergens heen

( Leonie Kooiker)

Zoiets dus
Er is in mij een beweging gaande.
tot later en nogmaals
bedankt, bedankt ,bedankt,
voor alle lieve, stimulerende reacties.

Hommelse groet van Vrouw Hommel

18 opmerkingen:

  1. Hoiiii fijn dat je het op Texel naar je zien hebt gehad, soms moet je even weg van alles om tot jezelf te kunnen komen, je viltwerk ziet er PRACHTIG uit. Lieve Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bijzonder dat een paar dagen op zo'n heerlijk eiland zo verhelderend kan werken voor een mens, soms moet je gewoon even weg van het alles om dingen helder te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een adoptiezeehond, hoe leuk is dat!! Mooie foto's!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oooo, die foto's van dat heerlijke eiland...was ik er maar.

    En wat heeft een mens echt nodig? Niet veel. Maar we denken vaak veel nodig te hebben.

    Hoe magisch is de natuur als het zo'n proces op gang brengt!
    Geweldig toch!

    Je kussenovertrek wordt weer helemaal super.
    Ben benieuwd naar het eindresultaat.

    Lieve groet,
    Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. los laten, evenwicht vinden, zoeken naar wat juist voelt, soms is een vakantie voor nodig om daar weer echt aan toe te komen. Ik vind je vilt werk heel eigen en nieuw, prachtig!!
    Liefs, Else

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nah !! wat leuk !! welkom thuis...liefs Ria...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Welkom weer thuis .............. en wat een schattige zeehond :-)mooie foto s.
    Lekker nagenieten.
    Gr Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijn dat je weer thuis bent. Ik dacht dat je samen met Lies ging. daarom schreef ik in mijn vorige reactie:mooie romantische strandwandelingen maken...
    Ik hoop dat het goed met je gaat?
    Wat voor beweging is er gaande?voelde je je niet happy?
    Ach...dat is natuurlijk privé...maar ik zou het naar vinden als het niet goed met je gaat. Je bent in ieder geval wel lekker aan het vilten geweest!
    En misschien slaat het wel op het vilten als je schrijft: er is beweging gaande. Ik hoop het Liefs Colourfullflowergirl
    Ga je veranderen...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het heeft je blijkbaar goed gedaan. Mooi verhaal om te lezen. Nu het gevoel weten vast te houden! groetjes,
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk uitgewaaid en tot je kern gekomen! Fijn dat het je zo goed gedaan heeft!
    En wat een prachtige foto's...zou er zo hen willen!!
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. oo heerlijk jij ook al genoten van onze machtige zee !!

    Dát moet al inspirerend genoeg zijn.

    Succes met "op zoek naar jezelf " !!

    Zwaaiii... MM

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gedachten komen meestal in de vakantie en zeker als je alleen gaat kan soms verrassend zijn maar ook dat het je onrustig maakt ik hoop dat je er uitkomt....
    Je viltwerkje is weer prachtig....dank voor je leuke berichtje..

    hart,groetjes
    Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Fijn dat het je zo goed heeft gedaan, zelfs zo dat je innerlijk is geraakt. Dat lijkt me af en toe niet verkeerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De zee (of natuur in t algemeen wel eigenlijk, vind je niet?) is een prachtige plek om uit te waaien en je gedachten weer rustig te krijgen..Heerlijk!
    Ben blij voor je dat het je goed gedaan heeft!

    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig he die eilanden, ik ben zelf weg van Vlieland maar vind Texel ook erg mooi. Fijn z'n mooie verandering en ook mooi dat je het zelf ondekt hou het vast veel sterkte met je proces.

    Lieve groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lieve Karin,

    Wat een prachtige foto's en een mooi gedicht.

    En wat fijn dat er veranderingen in je plaats vinden...het zoeken naar rust en vrede in jezelf...volgens mij ben al zo'n eind op de goede weg..lief mooi mens

    Waar jij naar zoekt dat zoek ik ook...en bij mij is er ook een verandering aan het plaats vinden...
    Hoe mooi kunnen veranderingen niet zijn lieve meis.

    Je mooie werken zij gekleurd en prachtig...

    Liefs en goeds,
    Marijke van de popjes

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ja, Texel is een fijne plek om te zijn! Mooi omschreven hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ben je naar Hampie geweest?Leuke winkel he?Ik hou ook erg veel van Texel!

    BeantwoordenVerwijderen