Pagina's

woensdag 30 mei 2012

Het komt iedere week weer terug.....



.....zuchtte mijn moeder door de telefoon nadat ze verteld had dat ze het huis weer gestoft en gezogen had.
Ik beaamde dit volop
Maar toen ik er over na ging denken,
dat gevoel heb ik helemaal niet bij het huishouden want
a) ik ben geen huismiep
             b) ik heb geen vaste dagen voor het "doen"van het huishouden en
   c) we hebben" maar" een tweekamerflat en geen "heel" huis.



Zo heeft elk nadeel weer zijn voordeel.
Ik wilde altijd in een groot landhuis wonen
a la Jane Austen in Engeland.
Maar daar ben ik nu definitief vanaf gestapt
Ik hou niet van getut met kleren
wil niet naar feesten en dansen op een rijtje
wil niet altijd maar beleefd zijn en netjes.



Dus heb ik vanmiddag besloten
onder het "trekken" van het onkruid
(wat wel iedere week terugkomt maar wat ik heerlijk om te doen vind)
dat het een arbeidershuisje wordt
bij zo'n landhuis
en dat Lies de kokkin wordt
en ik onderhoud de moestuin
Mooie deal toch!!



Door dat gemijmer zijn we al weer bijna aan het einde van dit bericht
waarin je een paar foto's bent tegengekomen.
Een "broddellapje" waar ik eigenlijk een speldenkussen van wilde maken
totdat lies zei;
Het is ook een leuk vaasje
dus hop, klein glaasje erin
blommetjes en klaar is klara.

Gelukkig groeit niet alleen het onkruid goed
maar ook alle bloemen.
De clematis is misschien eens leuk om van vilt te maken, zo'n mooie opbouw.

Ook nog 2 boekomslagen afgemaakt.
Moet alleen nog even gaan bedenken
hoe ik de binnenkant ga "bekleden"
Ik wil de randen nl. niet afknippen
maar de achterkant ziet er niet uit
dus daar moet wat tegen.
Kom ik wel uit hoor!

Geniet van het mooie weer, en van alles wat je om je heen ziet.
Ik zag vandaag zelfs een paarse pissebed, echt waar!!!
Minder leuk is het als ik denk dat ik een stuk wortel van een onkruidje heb
en dan blijkt het een worm te zijn.
jachie!!!

Hommelse groet van Vrouw Hommel



Ps. zou ik een voorspellende teil hebben. Er groeit nl. zomaar spontaan ( nog nooit gezien) een oranje mosje in. Dit i.v.m. de komende EK. Je had 2 jaar geleden toch een voorspellende octopus.
Ik hou het maar even stil, al die pers over de vloer, veel te druk.



 













26 opmerkingen:

  1. Haha, grappig logje :) oranje mosjes en een paarse pissenbed (beiden wel eens gezien in ons tuintje maar je vertelt het zo grappig)
    Ik vind je viltwerkjes prachtig!
    Mooie foto's hoor en wat je zegt: voor mij ook geen deftig gedoe maar lekker in de tuin wroeten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige foto's en een 'goeie deal'! En wat de oranje mosjes betreft; My lips are sealed!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Huh? Jij hebt altijd van die 'tuinderige' foto's waardoor ik er helemaal geen tweekamerflat achter had gezocht?! Zo zie je maar! Maar mooie plaatjes en er zijn zóveel leukere dingen dan stoffen en poetsen..!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige foto's en verhaal, ik wou vroeger ook in een landhuis wonen maar je heb gelijk al dat poetsen enz, laat mij maar klein wonen dan het ik lekker tijd om te freubelen ;- D , je broddellapjes zijn prachtig. ( ik heb wel een beetje moeite met het woord broddel, ik vind het echt kunstwerkjes. Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oranje mosje......???ik zeg nikzzzzzzzzzzz......liefs van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijke moestuin, net zo fijn als een mooi landhuis toch? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha, geef mij ook maar zo'n arbeidershuisje, maar dan wel met een heel flinke tuin! (En een ervaren tuinman die me af en toe was broodnodige tips en adviezen in m'n oor kan fluisteren...)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haha wat ben je toch lekker gek bezig, fantastisch !
    Heb genoten van je blogje.
    Liefs en nog veel meer zon.
    Mapi

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha, wat een heerlijk logje is dit. Met prachtige foto's! Echt genieten hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk logje!! En wat een prachtige boekomslagen laat je ons zien, super!! Je tuin ziet er ook al zo mooi uit, ik hoop alleen dat het echt gaat regenen vandaag, het is zo ontzettend droog! Tja, en dat landhuis? Dat hebben wij ook maar laten varen, veels te veel werk!! Groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hhahaha!!!! Geweldig!!
    Heerlijk hoor, zo'n tuinhuisje!!
    (wel romantisch hé...Jane Austen..)
    Zijn de kikkers in je teil ook al in de oranje stemming? Wat kwaken ze? Toch niet het volkslied he? hihi!
    Prachtige omslagen trouwens!
    Net als de foto's!
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hier in Zweden staan van die mooie Prästgårds te koop, met een stukje grond van ruim 8000 m2.
    Daar kan ik dan helemaal bij wegdromen. Atelier voor mezelf, moestuin, kamers voor bed and breakfast, maar als ik dan weer met beide benen op de grond sta en aan al het werk denk dan maar een kleiner pipi langkous huisje.
    Liefs uit Zweden Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtig plekje heb je daar, ik vind het al een aardig landgoed met huis hoor. En een eigen moestuin geweldig toch. En je broddellapje prachtig mooie kleuren heb je weer gebruikt.

    Groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk verhaal. De "broddellapjes" vind ik super. Inderdaad leuk als vaasje. En de boekomslagen zullen ook zeker mooi worden. Groetjes, Marleen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat mooi allemaal, dat vaasje is fantastisch! Ik heb inspiratie gekregen van je mooie dingen. Vanavond ga ik ook lekker aan de slag met lontwol.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Had niet gedacht dat je in een flat woont al je prachtige tuinfoto's doen zo landelijk aan maar ik snap dat ze bij je tuinhuisje horen wonen jullie daar zomers in???
    Mooi zijn je viltcreaties zeg je vaasjeshouders zijn schattig goed bedacht...ga ik zeker onthouden ook je kussenovertrekjes zijn zo leuk.
    Jammer dat de Akelei het bij jou niet doet vind het ook een lieve plant...
    Fijn weekend....en een tuinmiep klinkt beter dan een huismiep!!!

    hart,gr Fia
    Ik krijg weer geen updates van jouw blog...raar he??

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hé hommeltje...weer heerlijk je blog bij gelezen. Ben druk geweest met kleien, schilderen, boodschappen voor drie dagen verjaardag vieren van mijn lief...koken voor iedereen enz.
    Wat ontzettend leuk dat vaasje. Viel me direct op.
    Ook ik ben geen huismiep.
    Ik poets wanneer het echt nodig is.
    Heb een echt leefhuis, ben gastvrij, en er kan hier veel. Dat vind ik belangrijker dan dat alles netjes en stofvrij is.Leuke dingen heb je weer gemaakt!!! Heel veel lieve gotseltjes van mij voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een mooi blog, en je tuin is Super!Bedankt voor je groetjes en ik wens je het zelfde,

    Lieve groet Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik handwerk ook liever dan dat ik het huishouden doe.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat heb je weer prachtige borduursels gemaakt! Mooie foto's ook uit je tuin. Wat zijn wij bevoorrecht he om zo'n plekje te hebben!

    Groetjes van Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Jullie volkstuin is prachtig, het ziet er zo heerlijk groen uit. Lijkt me echt genieten en wat je zegt, onkruidwieden, snoeien en poten, al dat soort dingen lijken mij ook veel leuker dan afstoffen en soppen ;)
    Ik ben ook niet zo'n miepkraak en hier ligt dan ook regelmatig een bak strandzand in huis.

    Je broddellapjes zijn om te smullen!!


    Groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hallo vrouw Hommel,

    dank je voor je leuke berichtje op mijn blog en veel plezier met rondneuzen!!!

    groetjes Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een ontzettende leuke en vrolijke dingen maak jij toch .Vanavond als ik wat meer tijd heb ga ik jouw blog verder uitpluizen heb je in ieder geval;l in mijn blogrol gezet .
    De theemuts in je banner ......SUPER!
    Lieve groet ♥RINI♥

    Het boek een paar posten terug heb jij dat uit een boek of een handwerk winkel .
    Wil het zeker gaan kopen

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heerlijk verhaal, zat in mijn eentje te lachen.
    Zal ik het doorgeven aan de pers???
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik ben het helemaal met je eens! en herken me in je verhaal.
    Jammer dat de mensen om je heen het niet altijd accepteren en respecteren dat je je 'eigen ding'doet. Niet dat ik daar nou wakker van lig, ik ben wie ik ben, en ik doe wat ik doe!

    Anyway; je vaasje is prachtig geworden! en je tuin ziet er zo gezellig uit met al die kleurige bloemen.
    En ik weet zeker dat ook die boekomslagen helemaal goed gaan komen!

    Lieve groet, Peggy

    BeantwoordenVerwijderen