Pagina's

woensdag 20 juni 2012

Het is toch ook wel nadenken....


.......bij "vrij handwerken"...merk ik.
En dat is niet erg hoor.
Want ik denk vanuit "mijn eigen vrijheid"
Is minder ingewikkeld dan het er staat


Ik heb ben nl een grote lap aan het bewerken.
De wol weken geleden gekleurd,
deze gevilt op kaasdoek
in de wasmachine gedaan
daardoor wordt het "bobbelig"
Ik ben er nu allerlei rondjes op aan het borduren
het ene rondje is wat ronder dan de andere
maar dit komt omdat ik uit de hand borduur en niet rondjes er vooraf op teken
Nu is het nog puzzelen wat ik er verder mee wil.
een soort kelkjes erop naaien
of uitgeknipte vormen
de tijd zal het leren.
Ik denk dat een punchmachine mij hier in de toekomst ook bij kan "helpen".


Tussendoor weer van een restlapje zelfgemaakte vilt 
weer een vaasje gemaakt
Even 2 takjes hosta er in gezet
want dat is zo'n beetje het enige wat hier achter staat
Die doen het nl altijd, regen of zon


Vanavond in de tuin 
wat kleinere kelkjes gevilt.
de mal was iets groter dan mijn vinger.
Eerst aangevilt,
mal eruit 
daarna om mijn vingers geschoven
en ik heb ze zo alle 6 tegelijk kunnen afvilten
Natuurlijk niet op dat gezellige kussen
( met dank aan lies voor de foto)
maar op noppenfolie




Ik ga nu nog even bij wat blogs langs
en dan weer lekker slapen
Nog 10 nachtjes en dan komt Pim

Hommelse groet van Vrouw Hommel

Ps: weet iemand toevallig iemand in de buurt van Hilversum wonen die mij kan leren spinnen.
( hoeft niet gratis te zijn hoor)
Ben zelf aan het modderen maar het lukt niet goed.
Aangezien het mij niet lukt door m'n BPS om verder weg een cursus te volgen
ga ik het maar eens de lucht in gooien 
( de vraag dus, niet mijn spinnewiel)




14 opmerkingen:

  1. Erg mooi die lap! de rest ook natuurlijk.En die Pim is er een voor op een kaart, jeetje wat een hartendief dat nu al is. Ik spin eigenlijk ook op 'mijn manier' weet niet of dat de juiste is. Misschien is er iemand op de club? groetjes,
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat word Pim een schatje, je lap vind ik Prachtig even als je vingers :-D
    lieve Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Misschien kan Pim je leren spinnen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een lief poesje zeg.
    wat een mooie kleurtjes heb je gebruikt voor je lap.
    Veel succes met het spinnen want ik kan het ook echt niet.
    Groetjes Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie lap wordt het en ach die Pim toch...!Jammer dat ik verder weg woon anders had ik je graag willen leren spinnen! Groetjes, Alexandra.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt weer prachtige dingen gemaakt. Ik zo willen dat ik zo zou kunnen werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. prachtige kleuren voor je lap ...en heb net een punchmachine wat een aanvulling op nat vilten is dat ...pure verweenerij ...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh wat is het toch een schatje die Pim!
    Het vrije werk ziet er gaaf uit !
    ♥RINI♥

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een schatje die Pim.
    Je vilt werk is prachtig.
    Helaas kan ik je met spinnen niet helpen.
    Fijne zondag morgen.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een creativiteit allemaal, heel bijzonder met die kleurtjes en vormen. Spannend zeker, uitkijken naar het poesje? Lief hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heey meisie,

    Je hebt de smaak goed te pakken meis, wat ben je lekker bezig .
    Die vaasjes zijn superschattig...heerlijk al dat handwerk...

    En wat spannend he nog maar 10 dagen en dan komt jullie kleine mannetje..heerlijk zo'n klein beesie in je huis.

    Dag lieverd...ik wens je een fijne week!
    Liefs,
    Marijke van de popjes..

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig K!
    Mijn mond valt open van bewondering. Wat ben je mooie dingen aan het maken :)
    Groetjes Aukje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat een prachtige dingen heb je gemaakt.
    En die kleurtjes zijn fantastisch

    groet, Lilly

    bedankt voor de lieve woorden

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik weet niet of je Dronten te ver weg vindt?Wil je met alle plezier een dagje uitnodigen,met je spinnenwiel om je te leren spinnen!Je mag me mailen,allemaalkleurtjes@solcon.nl
    Groet Marrie-Jette.

    BeantwoordenVerwijderen