Pagina's

maandag 6 augustus 2012

Zomaar...


....wat foto's 
van "tussen de buien door".
Twee geschilderde staptegels.
Ik leg een blad met de verkeerde kant naar boven ( zodat je de nerven na het gieten goed ziet)
in de mal en giet daar het beton in.
Als je de tegel eruit haalt dan kun je het blad eraf pellen.
Ik hou van kleur
maar in de betonkleur zijn ze ook mooie hoor.
De 2 kleine kipjes, in het echt zien ze er mooier uit.
En een gegoten hartje en puntje
voor zomaar..ergens in de tuin te zetten
voor de leuk...zeg maar.


Afgelopen zaterdag kwam mijn broertje wat spullen brengen
en daar was mijn vader ook bij in z'n overal.
Voordat we het wisten stonden ze de heg te snoeien
en daar zijn we zo blij mee dat dat gedaan is.
Er kwam ook nog een neefje en nicht helpen
dus uiteindelijk werd het een gezellige zoete inval.


We hebben de gasflessen weggedaan en 
daarvoor in de plaats gaan we 
ouderwets op petroleumstellen ons water koken 
en eten opwarmen. 


Mijn broertje had ook nog een vogelvoederhuis in de aanbieding.
Dus die staat alvast klaar voor het najaar.
Wij hebben een wilgje ( salex) in de tuin staan die regelmatig gesnoeid moet worden.
Voor de leuk wat takken in de grond gestopt.
Laten die nu al  kleine wilgjes  worden, zo leuk en helemaal gratis.


Word er ook nog gehandwerkt?
Eigenlijk niet zoveel.
Beetje zitten spinnen buiten 
Moet nog veel oefenen maar ik weet nu wel waar ik op moet letten.
Soms vilt ik wat .
In de avond heb ik een makkelijk haakwerk.
En voor de rest is het dus tussen de buien door in de tuin werken.
Al word dit steeds lastiger want de grond is helemaal "doorweekt'.
Maar gelukkig vermaken, doen wij ons toch wel, 
ik hoop jullie ook!!!

Hommelse groet van Vrouw Hommel





11 opmerkingen:

  1. Gezellig zo'n ouderwets fluitketeltje!!
    En de paarse staptegels zijn ook erg leuk! Fijn dat je zoveel hulp kreeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weet je , ik zou zo graag wat meer willen weten over hoe je de kralen gemaakt hebt en over het hartje met hobbelig randje .
    Dat kaasdoek is dat het heel los geweven katoen net zoiets als een verbandgaasje ?
    Wil je wat van je geheimen aan mij kwijt ?
    Veel plezier samen en liefs van ♥RINI♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey, ik zie dat jullie lekker op de volkstuin zitten en wat een mooie paarse spullen heb je gemaakt, vooral de kipjes zijn schattig. En houd vol er komen weer wat betere dagen aan,groetjes Linda.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heerlijk lijkt me dat om op z'n stelletje je water te koken,Wat een mooie staptegels heb je gemaakt en die vogeltjes PRACHTIG. Geniet er lekker van, van de week word het weer mooi weer. Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ben helemaal weg van de kippetjes...zo lief

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig die kleurtjes in de tuin, is toch genieten. En wat fijn die extra hulp en de gezelligheid. Het spinnen gaat je goed af zo te zien, moet het ook weer eens gaan doen is rustgevend, heerlijk in de herfst als de kachel brandt, maar nu nog even niet :0) Gr.
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een gezellige bedrijvigheid bij jou....lekker rommelen in de tuin heerlijk!!'
    Ik vind de staptegels zo geweldig....is dat niet een rottig vies werkje beton gieten lijkt me wel??
    Je petroleumstel met de mooie gepoetste ketel maakt het helemaal af...wat een sfeertje...

    Geniet nog lekker hoor..
    hart,gr Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi, Vrouwe Hommel.
    Wat een geweldige 'projecten' heb je gemaakt.
    Lees ik het goed, zit je ook op Pintersest.
    Ik zou graag meer willen zien van jouw bezigheden.
    Lieve groetjes, Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat weer een gezelligheid! ;-) en mooie dingen heb je gemaakt! Die kipjes, echt super!
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo leuk om te zien hoe jij altijd bezig bent.
    En wat hebben jullie toch een prachtige tuin.
    Liefs en een fijne week.
    Mapi

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat ziet het er allemaal gezellig uit en heerlijk die aanloop van familie en helpende handen! Geweldig dat petroleumstel en de waterketel! Mooi de staptegels. Ziet er allemaal heel gezellig uit! Geniet van het heerlijke weer de komende dagen! Groetjes, Alexandra.

    BeantwoordenVerwijderen