Pagina's

donderdag 10 oktober 2013

wie wat bewaard...


.......die vind nog wel eens wat 
Zoals deze bovenstaande lappendeken.
Ooit de "top" gemaakt en er nooit meer iets mee gedaan.
Nu kwam ik de lap tegen tijdens het inpakken.
De lap heb ik jaren geleden gemaakt toen het geestelijk heel slecht met mij ging
Op therapie adviseerden men mij om afleiding te zoeken
wat lastig is als je overal tegen aan hikt en geen energie hebt.
Mij toch bij de "lurven"gepakt
Heb een vierkant malletje gemaakt
Al mijn lapjes stof verzameld en knippen maar
In een grote zak gestopt en ik ben gewoon aan elkaar gaan naaien.
Alles met de hand
en...
ja het hielp zeker kwa afleiding



En aangezien we toch klaar zijn om te verhuizen
en nog 1 week moeten wachten
Hebben we een campingtafel uitgeklapt
konden we alleen op deze manier kwijt in de kamer
Naaimachine erop gezet en gaan.......

Die kastjes op elkaar zijn  niet de laatste mode hoor


Leuke knoopjes gekocht bij de x.nos
Bij gebrek aan ruimte de lap met achterkant over de waslijn gedrapeerd.
en op maat geknipt ( de achterkant dus)
De achterkant bestaat ui 3 verschillende fleece dekens.
Aan elkaar gestikt
Het is een sprei voor de nieuwe bedden
en ik ben er hartstikke blij mee
Gemaakt met de "franse slag" wellicht
maar hij is wel af!
Ook al liggen nu nog even op de grond
de sprei ligt schoongewassen in een zak

Hommelse groet Vrouw Hommel

14 opmerkingen:

  1. Laat het maar met de franse slag zijn. Het is een erg mooie franse slag. Kleurig hoor. Groetjes Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben dol op de franse slag, wat een prachtige deken, vast vol herinneringen
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Juist mooi die Franse slag :) hij is prachtig liefs Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hij is schitterend hoor! en vast warm door de fleeceachterkant.
    ik heb toen mijn vorige man overleed een jaar gedaan om van al zijn pyama's en overhemden een 2 persoons quilt sprei te maken.. en ja dat hielp ook om het te verwerken.
    ik heb toen ook alles met de hand gedaan.. zelfs doorpitten en de achterkant er aan naaien. ik vulde hem met een 2 persoons zomerdekbed van ikea.. dat kost maar 4 euro.
    en binnenkort gaatie weer op mijn bed voor de winter.. heerlijk warm!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Van levensleed tot prachtig levenskleed. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je deken is prachtig! Succes met verhuizen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. zo'n franse slag deken wil ik dan ook wel ik kan dus wel bij jou in de leer heb je gewoon stofjes gebruikt of restjes hier of daar van.
    goed idee om een fleece aan de achterkant te doen 3 tegen elkaar wordt dat ook erg dik ? Heb je dat ook met de hand gedaan of met de machine ??
    hij is prachtig
    Lieve groet Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo'n deken met een franse slag zou ik ook wel willen, ze ziet er prachtig uit! En met dat fleece ertegen wordt het lekker warm :)
    Knap gedaan!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk, zo'n herinneringsdeken.
    Zal een heel werk geweest zijn, zo met de hand.
    Maar fijn dat het knippen en naaien je weer op de been geholpen heeft. Zo ben ik ook weer achter de naaimachine terug gekomen.
    En probeer ik mezelf op de been te houden in moeilijke tijden. Handwerken helpt!
    Succes met jullie verhuizing. Slim idee trouwens om die tassen als verhuistassen te gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een gave deken,succes met de verhuizing,fijne zondag,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Weer eens even heerlijk bijgelezen op je blog, Wat een veranderingen, Leuk en succes met de verhuizing,
    groetjes Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig....mijn complimenten om in deze drukke tijd hiermee aan de slag te gaan...dat geeft je toch een fijn gevoel Karin!!
    Zal mooi staan straks in je nieuwe huisje...

    hart,gr Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh, ik heb dit helemaal gemist! Wat een prachtige deken zeg! Ben blij dat onze katten meiden je een beetje hebben opgefleurt, verhuizen is inderdaad niet niks... Heel veel sterkte toegewenst, groetjes van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie quilt! Zal leuk op bed staan in je nieuwe huis. Succes met verhuizen.....of ben je er al inmiddels? Hoop dat je dan alles weer gezellig op orde hebt; een verhuizing is niet niks!
    Wat heb je weer mooie weekjes gemaakt; de gekleurde wol is Zo al mooi om naar te kijken! Hoef je niks meer mee te doen....
    Alhoewel; ooit hebben mijn kinderen met reepjes ongesponnen wol geweven op een klein weefraampje; ziet er ook erg mooi uit!
    groetjes Fleur in de polder

    BeantwoordenVerwijderen